Відеоблоги

ФОП: як скористатися пільгою з ЄП «заднім числом», якщо ЄП сплачено

Ви дізнаєтесь:

  • Як перевірити стан розрахунків з бюджетом щодо сплати ЄП в е-кабінеті.
  • Як скласти Заяву на скасування нарахувань ЄП.
  • Як подати Заяву та отримати відповідь від ДПС
Оберіть відео для перегляду

4.9(19)

Оцініть відео:

ФОП: як скористатися пільгою з ЄП «заднім числом», якщо ЄП сплачено

00:11:47

Ольга Хільчук

4.9(19)

Оцініть відео:


Реалізація права на звільнення від сплати ЄП після сплати і декларування ЄП за пільгові періоди


Cитуація: ви заплатили такий єдиний податок, однак в кінці року або на початку 2023 року, подаючи декларацію платника єдиного податку 1 або 2 групи, ви вирішили скористатися такою пільгою, припустимо «заднім числом»? Тобто ви платили повний 2022 рік, однак вирішили не декларувати, а цю суму перенести на 2023 рік або можливо і пізніше, після закінчення воєнного стану в Україні. Якщо так, то в цьому відео детальна інструкція (рецепт) як вийти з цієї ситуації. А саме, будемо вчитися яким чином подати заяву до Державної податкової служби, для того, щоб скасувати такі нарахування. Оскільки ви в декларації показали, що не бажаєте, щоб такі нарахування «світилися» в кабінеті, однак склалася ситуація, що в певних регіонах України податківці такі скасування здійснили, про що діляться позитивними інсайдами ваші колеги, ФОПи. Однак є велика кількість підприємців, до яких ця ситуація не має відношення. В них не «світиться» недоплата, тому що такий податок сплачений, однак він не врахований коштом майбутніх платежів, тобто нарахування залишилися.


Розглянемо ресурс електронного кабінету і найперше подивимося де перевіряти цю ситуацію. А саме, в розділі «Стан розрахунків з бюджетом» у 2022 році переходимо в інтегровану картку єдиного податку з фізичних осіб. В моїй ситуації у мене єдиний податок нарахований за 2022 рік повністю, у вас має бути ідентична ситуація, і я сплатила теж за цілий рік. Хоча я не знімала нарахування, я його заплатила, задекларувала і заплатила. У вас може бути ситуація на картці ідентична, тобто нараховано щомісячно єдиний податок і теж ви сплачували, однак ви бажаєте, щоб ось тут, ось це поле «Нараховано» у вас було меншим, щоб воно у вас дорівнювало лише тій кількості місяців, за яку ви заплатили й задекларували уже. Припустимо, ви заплатили січень, лютий, березень, квітень. Бажаєте цих чотири місяці залишити, а решту вісім зняти нарахування. Тобто у вас ось ці поля мають бути сторновані Державною податковою службою.


Складання Заяви на скасування нарахувань ЄП

Перейдімо до умовної декларації, а саме, в категорію «Ведення звітності», відкрию податкову декларацію платника єдиного податку першої або другої групи. Цей ролик як для тієї, та і для іншої категорії є актуальним. Отже, в розділі ІІ або ІІІ, залежно від категорії платника єдиного податку, у вас буде інформація про щомісячні авансові внески з єдиного податку. Так, як я і говорила, наприклад, це з січня по квітень 2022 року ви задекларували таку сплату, а вже з травня по грудень бажаєте, щоб нарахування були зняті. Що ми для цього робимо? Для цього ми подаємо відповідну заяву. Для вас таку заяву підготувала, вона буде розміщена в описі до цього відео. Отже, заява про скасування нарахування єдиного податку та зарахування сплачених сум в рахунок майбутніх платежів відповідно до пп. 9.1 підрозділу 8 Розділу ХХ, п. 295.6 розділ XIV ПКУ. Що ви сюди зазначаєте? Інформацію про орган ДПСУ, куди подається заява.


Є декілька варіантів заповнення цього розділу, оскільки платники податків зазначають, що інколи отримують інформацію від місцевих територіальних органів податкової служби де вони зареєстровані, що такий документ потрібно адресувати до головного управління Державної податкової служби. Однак на практиці раджу саме спочатку відправити до вашої інспекції, а вже далі, якщо отримаєте таку відповідь, пересилати її до Державної інспекції головного управління Державної податкової служби.

Для того, щоб сюди вказати інформацію, можливо ви не знаєте код територіального органу чи назву повну, переходите до електронного кабінету у розділ «Облікові дані платника» і в категорії «Реєстраційні дані» знаходите інформацію про код ДПІ та її найменування. Копіюєте цю інформацію до заяви. Заяви будуть розміщені у форматі Word, для того, щоб ви безпосередньо могли додати інформацію або роздрукувати та вписати від руки. Інформація про платника податків: податковий номер або серія та номер паспорта (якщо ви не використовуєте код); найменування платника (тобто прізвище, ім’я, по батькові); податкова адреса; електронна адреса (за наявності й в тому випадку, якщо ви бажаєте відповідь на запит вашого звернення отримати саме на електронну пошту, тоді обов’язково її вказуєте); прописуєте контактний телефон (теж раджу вказати для зв’язку із вами).

Знизу безпосередньо текст заяви: «Прошу скасувати нарахування єдиного податку за період з … по… (якщо ми говоримо про наш приклад, припустимо, з 1 травня 2022 року до 31 грудня того ж року) в сумі … (відповідно прораховуєте суму, 1300 * 8, якщо ми говоримо до цього прикладу), відповідно до пп. 9.1 підрозділу 8 Розділу ХХ ПКУ, яким встановлено, що тимчасово, з 1 квітня 2022 року до моменту завершення або скасування воєнного стану, фізособи – платники єдиного податку мають право його не сплачувати». Крім того, зазначаємо, що: «єдиний податок за вище вказаний період мною сплачувався, тому керуючись п. 295.6 ПКУ, де вказано, що суми єдиного внеску підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів, прошу єдиний податок у сумі .. (знову ж таки ідентичній цій сумі) зарахувати в рахунок майбутніх платежів». В такому випадку я не вказую 2023 року, тому що можливо ця переплата вам не перекриє 2023 рік, просто пишемо «в рахунок майбутніх платежів», а вже таке врахування буде задеклароване у 2023 році, коли ви покажете, саме за які періоди ви будете нараховувати єдиний податок. «Про прийняте рішення прошу повідомити письмово згідно з законодавством на електронну пошту або засобами електронного кабінету платника податків». «Повідомляю, що станом на дату подання заяви мною подано декларацію до Державної податкової служби (ту декларацію, яку ми дивилися щойно з вами, це річна декларація) або за періоди…». Зверніть увагу, що це мається на увазі відносно періодів. Таке має  бути для тих ФОПів, які у 2022 році скористалися правом і перейшли, наприклад, на систему з особливостями, на загальну систему оподаткування. Крім того, тут є можливість поставити позначку, що Державному реєстратору подано заяву на припинення підприємницької діяльності, адже в цьому випадку теж є варіант нарахування зайвого єдиного податку, який ви не бажали декларувати й не задекларували. Крім того, в розділі 3.3 повідомляю додаткову інформацію, за необхідності можете прописати у цьому полі. Відповідно знизу дата подання заяви, підпис, та розшифровка підпису фізичної особи або законного представника.


Подання заяви та отримання відповіді

Як варіант, ви можете роздрукувати цей документ, а можете скористатися іншим корисним «лайфхаком», ви можете просто зберегти одразу з Word у PDF і використовувати зразу ж цей документ при надсиланні до Державної податкової служби. Чому я кажу такий варіант? Адже не обов’язково на сьогодні ставити живий підпис на скан-копіях документів, адже саме засобами електронного кабінету ви будете накладати електронний цифровий підпис, що повністю відповідає електронному документу, який готовий до надсилання та опрацювання Державною податковою службою. Як це зробити? Натискаємо «Файл» - «Зберегти як…», у відкритому вікні обираємо тип файлу: PDF документ і натискаємо «Зберегти». Документ збережено. Переходимо до електронного кабінету й ось останній етап нашої роботи, в розділі «Листування з ДПС» формуємо. Обираємо інспекцію. Тип: лист. Тематика, в нас тут є єдиний податок, шукаємо у випадаючому списку. Короткий зміст документа, раджу просто скопіювати заголовок заяви, не повністю, бо не поміститься. Він і так в нас не помістився, бачите? Можемо написати «Заява про скасування нарахувань єдиного податку». І безпосередньо сам документ. Ось ви бачите, він зберігся, 213 КБ, що входить в обмеження у 5 МБ, передбачених електронним кабінетом. Натискаємо зберегти документ. І ось цей лист, який ми щойно зберегли, виділяємо його у списку, натискаємо «Підписати» і «Відправити» до Державної податкової служби. Перевіряємо реєстрацію такого документа в категорії «Вхідні/Вихідні документи» - «Вхідні» документи, у вас має бути ось таке повідомлення, лист від тієї дати, коли ви будете надсилати його. Має бути номер, дата та реєстраційний індекс документа в Державні податковій службі. Саме за цим номером ви можете, якщо такий лист буде не опрацьований, наприклад, телефонувати до Державної податкової служби та питатися про стан розгляду заяви. Крім того, у категорії «Вхідні» документи ви будете отримувати інформацію від Державної податкової служби про стан опрацювання даної заяви.