Відеоблоги

Як працювати з Вчасно.Каса: додаткові можливості ПРРО, які не варто ігнорувати

Ви дізнаєтесь:

  • Як відкрити/закрити зміну та провести продаж/повернення товару
  • Як зареєструвати торгову точку і касу з вебкабінету «Вчасно.Каса»
  • Про можливість налаштування автоматичного закриття зміни та підключення банківських терміналів до ПРРО
Оберіть відео для перегляду

4.7(4)

Оцініть відео:

Вчасно.Каса: додаткові можливості ПРРО, які не варто ігнорувати

00:09:47

Ірина Губіна

4.7(4)

Оцініть відео:

Як працювати із касою від відкриття зміни до закриття? Які додаткові можливості ПРРО не варто ігнорувати?


Відкриття зміни, внесення розмінної монети

Після того, як ви налаштували касу, додали товари й розібралися, що є у вебкабінеті «Вчасно.Каса», розберемося, як працювати з касою.

На початку дня необхідно відкрити зміну. Все дуже просто:

  • Переходимо до розділу Торгові точки та каси.

  • Обираємо касу зі списку і натискаємо кнопку Відкрити зміну.

Ви побачите ваше робоче місце із переліком товарів.

За потреби, якщо ви працюєте з готівкою, внесемо розмінну монету, щоб видавати решту вашим покупцям:

  • Праворуч обираємо Дії – Внесення.

  • У відкритому вікні вносимо суму й натискаємо Надіслати.

Після внесення зявиться залишок, який буде змінюватися протягом дня, відповідно до вашої роботи з готівкою.


Проведення продажу товарів

Тепер переходимо до сторінки продажу товарів:

  • Обираємо з каталогу потрібний товар або товари, додаємо їх до чека продажу.

  • Вказуємо кількість (/ +).

  • За потреби через олівець редагування додаємо знижку.

  • Обираємо спосіб оплати – Готівка або Картка. Ширший перелік можливих видів оплат – кнопка Ще.

  • Якщо обрали готівку, вказуємо отриману суму. Бачимо решту.

  • Натискаємо Створити чек.

На екрані з’являється чек з усіма реквізитами. Також праворуч бачимо дії, які можна виконати із чеком.


Відправка покупцю електронного чека

У переліку дій можемо обрати:

  • Відправити чек на Viber/SMS

    Якщо у вашого покупця встановлений Viber, чек надійде йому в цьому месенджері, якщо не встановлений – у SMS-повідомленні.

  • Відправити чек на email

    Цей варіант – безкоштовний.

Обираємо послугу, вказуємо у відповідному полі контакт клієнта і натискаємо Відправити.


Проведення повернення товарів

Щоб здійснити повернення:

  • Вгорі праворуч змінюємо тип чека з Чек продажу на Чек повернення.

  • Нижче натискаємо на Виберіть чек. Відкривається меню пошуку.

  • Обираємо потрібний чек і натискаємо Провести повернення ().

Як бачимо, чек повернення – абсолютно ідентичний чеку продажу. За потреби його можна редагувати, зробивши часткове повернення.


Проведення продажу товарів за умови отримання часткової передплати

Як бути у разі отримання передплати за товар? Як ви вже бачили, серед типів чека є також Чек передплати і Чек післяплати.

  • Змінюємо тип чека на Чек передплати.

  • Обираємо товар (вказуємо кількість, знижку).

  • Вносимо суму передплати у відповідному полі.

  • Обираємо спосіб оплати і тиснемо Створити чек.

Не турбуйтеся, зараз цей товар не спишеться із ваших залишків. Чек містить у номенклатурі послугу передплати, а у коментарі ви можете бачити, за який саме товар було внесено аванс.

Тепер уявімо, що клієнт прийшов придбати товар і приніс залишок суми:

  • Змінюємо тип чека на Чек післяплати. Бачимо перелік усіх чеків передплати.

  • Знаходимо потрібний чек, обираємо його.

  • Обираємо спосіб оплати і тиснемо Створити чек.

Бачимо готовий чек із номенклатурою, де попередній аванс перетворився у знижку, і посилання на чек передплати.

Отже, ми розглянули основні операції, які здійснює касир протягом дня.


Закриття зміни та формування Z-звіту

Щоб завершити день і отримати Z-звіт:

  • Праворуч обираємо Дії – Видача.

  • У відкритому вікні вносимо суму готівки за день й натискаємо Надіслати.

    Залишок готівки тепер 0.00 грн. Це необов’язкова процедура, якщо у налаштуваннях обрано варіант обнуляти залишок за звітом, або якщо ви фактично не забираєте готівку із касового місця.

  • Закриваємо зміну. Через те, що Z-звіт є незворотною операцією, перед цим зробимо X-звіт для перевірки, наприклад, збігу коштів по різних типах оплат:

    • Праворуч обираємо Дії – X - Звіт.

    • Перевіряємо X-звіт, який є ідентичним Z-звіту.

    • Якщо все правильно, закриваємо X-звіт і натискаємо кнопку Закрити зміну.

Щоб переглянути Z-звіт:

  • Переходимо до розділу Торгові точки та каси.

  • Знаходимо останню зміну.

  • Тиснемо праворуч на значок документа. Бачимо Z-звіт.


Ось і все.
Наступного дня повторюємо все те ж саме.

Далі – про можливості, які не варто ігнорувати, бо вони можуть полегшити роботу із касою


Реєстрація торгових точок і каси з вебкабінету «Вчасно.Каса
»

Чомусь багато хто досі подає усі заявки з кабінету податкової. Проте, як ми показували у попередніх уроках, у вебкабінеті це робити набагато швидше і легше. Крім цього, вже наявну заявку можна скопіювати та за хвилину зареєструвати додаткову касу.

При цьому не хвилюйтеся, всі ці заявки ви також зможете за потреби знайти у вашому кабінеті платника податків, де вони автоматично створюються після їх подачі із вебкабінету «Вчасно.Каса».


Автоматичне закриття зміни

Напевно, одним із найзручніших додаткових інструментів є автоматичне закриття зміни.

Щоб налаштувати:

  • Переходимо до розділу Торгові точки та каси.

  • Обираємо касу в списку і натискаємо на три крапки (Налаштування каси.

  • У блоці Автозакриття зміни обираємо діапазон часу.

Рекомендується ставити саме проміжок часу, а не точний конкретний час, адже у цей момент каса може бути зайнята: наприклад, можуть проводитися офлайн-чеки або касир здійснює якісь коригування. Протягом обраного діапазону часу відбувається зняття Z-звіту без участі касира, коли каса у стані спокою.

Цей інструмент – must-have для інтернет-торгівлі, де, як правило, навіть видачу чеків автоматизують. Для офлайн-торгівлі ця можливість допоможе підстрахувати касира у разі, якщо він чи вона забудуть зробити Z-звіт. Зміна закриється автоматично, і ніяких порушень не буде.


Підключення банківських терміналів до ПРРО

Закон вимагає наявності у чеку даних про електронний платіжний засіб, якщо оплата здійснювалася карткою через термінал. Відсутність цих даних може тягнути за собою штраф, а щоразу додавати їх вручну довго та незручно.

У «Вчасно.Каса» можна підєднати термінал до вебкабінету за допомогою застосунку Device Manager. Детальна інструкція, як це зробити, є у вкладці Еквайринг розділу Налаштування компанії, тож зараз не будемо на цьому зупинятися.


Можливості мобільного застосунку «Вчасно.Каса
»

Наступна можливість, неабияк корисна зараз, під час постійних відключень світла, – це робота вашої каси, яку ви можете підстрахувати використанням мобільного застосунку.

Якщо ви використовуєте вебкабінет «Вчасно.Каса», то після авторизації у завантаженому мобільному застосунку ви зможете побачити всі ваші товари та каси просто зі смартфона. Навіть якщо світло вимкнули посеред зміни – відкрийте застосунок і продовжуйте працювати з тією ж касою вже з нього.

Якщо у вас облікова система, ви можете імпортувати всі ваші товари в кабінет і також використати застосунок як підстраховку на період блекаутів.

Крім цього, до застосунку можна під’єднати прийом оплат за допомогою QR-коду та технологією Tap To Phone, яка перетворить ваш смартфон на банківський термінал.


Підсумки

Отже, ми розібралися, як працювати із програмною касою, які дії потрібно виконувати, щоб працювати правильно і не боятися штрафів.

Також ви дізналися, які додаткові можливості варто використовувати у вашому ПРРО.