Відеоблоги

Операції з паливом від придбання до списання в BАS Бухгалтерія

Ви дізнаєтесь:

  • Як створити документ для відображення придбання та списання палива
  • Про критерії вибору статті витрат для списання палива
  • Як проаналізувати інформацію про списання палива в BAS Бухгалтерія
Оберіть відео для перегляду

4.8(14)

Оцініть відео:

Операції з паливом від придбання до списання в BАS Бухгалтерія

00:08:13

Ліана Кириленко

4.8(14)

Оцініть відео:


Створення документу для відображення придбання палива

Ми з вами розглянемо купівлю та списання палива для генератора. Тож перше розглядаємо купівлю звісно.

Переходимо до розділу «Купівлі» – «Надходження товарів і послуг». Саме з допомогою даного документу ми відображаємо купівлю палива.

Створюємо з вами документ. Натискаємо «зелений плюс» біля «Надходження» – «Покупка, комісія».

Вказуємо з вами дату купівлі, вказуємо контрагента, вказуємо з вами на який склад ми купляємо (це буде «Гуртові» «Головний склад») та на вкладці «Товари» натискаємо «Додати»«Номенклатура» і переходимо до нашого довідника. Довідник «Номенклатура» включає весь список товарів, послуг, матеріалів, які ви використовуєте, але я рекомендую використовувати плюс додатково групи, на які саме ми налаштуємо рахунок.

Натискаю «Створити групу» і так і називаємо «Паливо», тому що у вас може бути декілька варіантів палива, як бензин, так і дизельне.

І натискаю кнопку «Записати» та переходжу до налаштування рахунків.



Рахунки номенклатури

Нам з вами потрібен головний рахунок, на який ми будемо відображати надходження і з якого ми будемо списувати, це рахунок 203 «Паливо». Ми реалізовувати не будемо, тому схеми реалізації нам не потрібно. Податкове призначення вказуємо. Ми з вами виконали налаштування на групу, тож тепер переходимо в середину групи й створюємо номенклатуру. Найменування: «Дизельне пальне». Базова одиниця - це літри. «Записати та закрити». І обираємо дану позицію. Кількість, наприклад ми з вами придбали 100 літрів. Ціна без ПДВ у нас з вами буде 50 грн. Відповідно звертаю вашу увагу, оскільки було виконано налаштування на групу, то програма нам підтягнула рахунок за яким буде обліковуватись дизельне пальне, це рахунок 203. Ми можемо з вами провести документ «Надходження товарів і послуг». Якщо ми з вами покажемо проводки, то ми з вами проаналізуємо, що дебет 203 - це надходження дизельного пального на склад, кредит 631 – виникає кредиторська заборгованість перед постачальником. Ну і тепер у нас з вами є дизельне пальне, яке ми можемо використовувати в обліку, а далі нам необхідно його списувати. Для цього ми переходимо до розділу «Склад» – «Списання товарів».


Створення документу для відображення списання палива

Для списання ми переходимо до документа «Списання товарів» і створюємо цей документ: «Списання товарів, продукції». І залежно від ваших розроблених документів, залежно від ваших норм списання, ми будемо з вами відображати списання палива. Вказуємо дату, вказуємо з вами склад, з якого списуємо. На вкладці «Товари» ми можемо або з допомогою кнопки «Додати» або з допомогою кнопки «Підбір» додати необхідну позицію. Звертаю вашу увагу, що «Підбір» дозволяє нам відстежувати одразу і залишки. Ось ми бачимо наше дизельне пальне є на залишку і ви бачите яка у вас саме кількість на залишку. Списуємо ми з вами, наприклад 10 літрів.

Переносимо в документ дану інформацію, рахунок обліку дизельного пального підтягнувся знову, тому що ми з вами налаштували цей рахунок на групу. І тепер нам необхідно переходити на вкладку «Рахунки» та вказуємо рахунок списання. Залежно від того де ви використовуєте цей генератор, на які витрати ви хочете віднести списання палива, ви вказуєте рахунок списання. Наприклад, ми вказуємо рахунок 92 «Адміністративні витрати». Обираємо з вами підрозділ «Адміністрація» та вказуємо статтю витрат.


Для того, щоб відокремлювати витрати пов'язані зі списанням палива на генератор та витрати, які пов'язані зі списанням палива на ваші транспортні засоби, я рекомендую створити окрему статтю витрат. Знову, назви статті витрат, вони залежать від того, як ви їх назвали, згрупували або затвердили на вашому підприємстві. Я натискаю «Створити» та створюю нову статтю витрат і називаємо. Тобто назва не впливає на облік, назва потрібна більше для аналізу накопичених витрат. Вид витрат: матеріальні. Рахунок 8 класу ви вказуєте в тому випадку, якщо згідно з обліковою політикою ви використовуєте 8 клас, якщо ні, то можна його не заповнювати. «Записати та закрити». Та обираю дану статтю витрат. І проводимо з вами документ (дебет, кредит) і ми з вами отримали проведення: дебет 92 (де накопичення витрат в розрізі підрозділу та в розрізі нашої статті витрат) і кредит 203 (це ми списали зі складу дизельне пальне). І відповідно коли ви будете з допомогою звіту оборотно-сальдова відомість по рахунку аналізувати ваші накопичені витрати, то ви їх будете аналізувати саме за тією статтею, яку ви створили. Для цього ми натискаємо у звіті «Оборотно-сальдова відомість по рахунку» – «Показати настройки» та додаємо групування «Стаття витрат». Відповідно як ви назвали статтю, так і проводимо з вами аналіз. Тобто ще про раз проговорю, що назва статті впливає тільки на ваш аналіз, як зрозуміліше ви назвете статтю, так і зручно буде вам проводити аналіз.