Ви дізнаєтесь:
- Про помилки в РРО-чеках та умови їх виправлення
- Як скасувати помилкову операцію
- Коли потрібна заява від клієнта та акт
Помилки в РРО-чеках та умови виправлення
Очевидно, що при постійній роботі з касовим апаратом може виникнути помилка. Тобто касир чи ФОП може зробити чек або помилку в цьому чеку, або помилкову суму вибити, або взагалі зробити помилковий чек. Такі речі можна коригувати, але тут є свої нюанси. По-перше, помилка має бути скоригована оперативно. По-друге, помилка потребує саме активних ваших дій. Якраз розповім, які саме дії потрібно буде робити. По-третє, не всі помилки, на жаль, можна виправити, особливо ті, які були допущені з понад чотирнадцяти денною давністю.
У п. 8 підрозділу 4 Порядку №317, що затверджений наказом Мінфіну, вказано, що у разі відмови клієнта від проведеної операції, щодо якої зареєстрований розрахунковий документ, або розрахунковий документ створено через ППРО із помилкою, така операція скасовується шляхом створення наступної операції під назвою «сторно». Проте операція «стороно» підтримується, на жаль, далеко не всіма програмними касовими апаратами. Я б сказав, що вона підтримується меншістю програмних кас, а от класичні РРО всі підтримують таку операцію.
У своєму свіжому роз'ясненні податківці розписують, що ж таке ось ця операція «сторно». Це операція, що реєструється одразу після створення помилкового фіскального чека до моменту поки не було створено наступного чека. У своєму довіднику про програмний касовий апарат від податкової вони чітко ілюструють іконку хрестика, яка з'являється кожен раз при формуванні нового фіскального чека. Якраз ця іконка хрестика в програмній касі від податкової дає можливість сторнувати, тобто скасовувати чек до моменту закриття зміни або до моменту поки не створено наступний фіскальний чек.
Скасування «помилкового» чеку шляхом операції «повернення товару»
Скоріш за все на цьому моменті відео ви переглянули свою програмну касу від приватного постачальника і розводити руками в нерозумінні, а де взяти цю кнопку. І дійсно, скоріш за все ви її в більшості не знайдете.
Для тих, в кого немає такої функції чисто технічно, податківці пропонують альтернативу у вигляді провести скасування фіскального чека шляхом його повернення. Обов'язковою умовою повернення чека є заява від клієнта з проханням повернути чек, але це актуально тільки для товару, що дорожче 100 грн. Отже, якщо не маєте функції «сторно», дивимося на вартість чека, яку хочемо скасувати. Якщо вартість чека менше ніж 100 грн – скасовуємо без задньої думки. Якщо вартість чека вище 100 грн – формуємо заяву від клієнта на повернення.
Оформлення акту сторнування/повернення товару
Хочу закцентувати, що нетипові дії із касою, коли скасовується якийсь чек чи робиться сторнування, має супроводжуватися актом, в якому касир фіксує дату своїх дій, суть проведення дій і причину проведення таких додаткових дій. Наприклад, пише акт від 1 квітня, в якому вказує, що помилково створено чек у зв'язку із чим його сторновано, або отримана заява від клієнта про повернення товару, у зв'язку із чим сформовано чек про повернення товару та скасування основного розрахункового документа. Нагадаю, що також програмні каси не мають функції скасувати якусь окрему товарну позицію в чеку, ви повинні скасовувати фіскальний чек в цілому, який включає правильні та неправильні позиції. Після того видати новий фіскальний чек, в якому будуть лише правильні та потрібні для вас позиції за потрібною ціною.
Підсумки
Якщо ви створили фіскальний чек на програмній касі помилково (обрали невірну ціну чи невірну товарну позицію), є два способи вирішення цієї ситуації. По-перше, ви можете скористатися функцією «сторно». Це можливість скасувати свіжо сформований розрахунковий документ. Ця функція, по-перше, діє тільки для новоствореного чека, до моменту поки не буде виданий наступний, ну або поки не буде закрита зміна. По-друге, на жаль, ця функція наявна у дуже малої кількості програмних кас. У тих, в кого немає функції «сторно», податківці пропонують формувати фіскальний чек на повернення. Проте, якщо фіскальний чек на повернення сформований на суму понад 100 грн, ми повинні отримати заяву від клієнта з проханням повернути товар, на основі якої сформувати акт касира про повернення товару та скасування чека.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.