Відеоблоги

Апгрейд е-кабінету: інформація про перевірки та нарахування штрафів

Ви дізнаєтесь:

  • Про нові блоки розділу «Профіль платника» в е-кабінеті
  • Яку інформацію щодо проведених перевірок можна знайти в е-кабінеті
  • Як використати інформацію про результати перевірок
Оберіть відео для перегляду

5(28)

Оцініть відео:

Апгрейд е-кабінету: інформація про перевірки та нарахування штрафів

00:12:45

Ольга Хільчук

5(28)

Оцініть відео:


Чи стикалися ви з ситуацією, що не отримали податкове повідомлення-рішення, а в Електронному кабінеті, в розділі «Стан розрахунків з бюджетом», бачите нараховані штрафні санкції? І ось в Електронному кабінеті платника податків маємо новий розділ. 


В е-кабінеті з'явилася інформація про контрольно-перевірочні роботи

Черговий апгрейд Електронного кабінету платника податків, в якому з'явився новий розділ, який, як на мене, є досить корисним, адже він додає велику кількість нової інформації у доступі саме через кабінет платника податків. І як найбільш вагому ту інформацію, яку я щойно з вами проговорила, а саме в частині контрольно-перевірочної роботи, як планових, так і позапланових камеральних заходів. Саме ці документи, не так документи, а як реквізити цих документів, суми штрафних санкцій вже є доступні в Електронному кабінеті платника податків. І не лише за останній період часу, припустимо 2023 рік, а за весь період електронної комунікації в податковій службі щодо таких документів.


Про що йде мова і де шукати цю інформацію в кабінеті платника податків?
Отже, перейдемо з вами до ресурсу кабінету, в приватну його частину. Тобто ми зайшли через електронний цифровий підпис. І у нас новий розділ, він є третім у списку, «Профіль платника». Натискаємо на нього. Маємо можливість сегментувати період такої інформації. Однак не скажу, що поняття періоду в такому випадку коректно працює, тому не раджу сортувати інформацію, можливо ще цей момент до кінця не налаштований. Отже, пройдемося по тих блоках інформації, які доступні у цьому розділі. А саме, реєстраційні дані, тобто це дані, які ми й раніше бачили в категорії «Облікові дані платника», тут нічого нового я вам не покажу. Додався новий блок «Засновники», натиснувши на який ви бачите інформацію про фізичних або юридичних осіб, які є в засновниках тієї чи іншої компанії, якщо говоримо про юридичну особу. Далі «Реєстраційні дані платника податків», «Індивідуальний податковий номер», дата реєстрації або анулювання та її причина, якщо вона наявна по даті анулювання. Реєстрація платником єдиного податку, якщо таке може бути, буде зазначатися інформація у цьому блоці. «Відомості про об'єкти оподаткування платника податків», тобто цей блок перенесений знову ж таки з категорії «Облікові дані платника податків», нічого нового тут не побачимо. Тобто всі об'єкти оподаткування, які ви подавали свого часу через 20-ОПП, всі вони тут у списку будуть відображатися. «Відомості про РРО/ПРРО», якщо вони наявні відносно юридичної особи, то інформацію відшукаєте тут. Це теж інформація з інших блоків Електронного кабінету, раніше вона була доступна, тому тут немає нового. «Дані про банківські рахунки» теж було. «Дані з реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового» теж винесено сюди у блок, якщо ви є в такому реєстрі, то тут побачите відповідні записи. «Відомості про акцизні склади» знову ж таки належать до попереднього блоку. «Географія діяльності» новий блок, тут вказано ті територіальні громади відповідної області де здійснювалася діяльність і даною юридичної особи. «Сплата податків», на дату формування цього запису, а саме на перше число поточного місяця формується інформація в частині сплаченої суми, податкового боргу, надмірно сплаченої, сплачені та будуть нараховані, авансові внески з єдиного внеску. Ось така інформація. «Відомості з Реєстру осіб, які здійснюють операції з товаром», мається на увазі обліковий номер особи, дата взяття на облік і внесення змін, якщо такі були, чи зняття з обліку, відносно експортерів та імпортерів, які повинні бути зареєстровані в цьому реєстрі. Тому якщо ви бачите себе в цьому реєстрі – свого часу ви подали ініціативу, щоб сюди потрапити, адже планували або плануєте здійснювати експортно-імпортні операції. «Дані про реєстрацію платником ЄСВ», теж не нове для нас. «Інформація про неосновні місця обліку», групується інформація, чого раніше не було, ми могли це простежити лише в стані розрахунків з бюджетом, де дивилися які податкові підпорядковуються, могли в списку відображатися, тут вже все згруповано відносно тих інспекцій де був зареєстрований платник податку за період своєї діяльності за неосновним місцем обліку. «Дані про укладені договори згідно з журналом договорів», це саме щодо центрів сервісного обслуговування по РРО. «Види діяльності», теж не нове, основний вид діяльності позначається уже тут позначкою «Так», а не «1», як було раніше в іншому блоці. Зупинена реєстрація податкових за останній місяць, якщо таке буває, тут буде інформація. Несвоєчасна реєстрація взагалі за період діяльності підприємства. Ознаки ризику відносно Постанови №1165, якщо такі наявні, будемо бачити їх у цьому списку.


Отримання та використання даних щодо проведених перевірок та їх результатів в е-кабінеті

Ось блок, до нього ми підійшли плавно, в частині контрольно-перевірочної роботи, а саме: планові перевірки, позапланові, фактичні та камеральні. Пройдемося по кожному з цих розділів.

Отже, планові перевірки за весь період діяльності компанії, ну як цієї так точно, наводиться інформація в такому форматі: код ЄДРПОУ платника податків; тип перевірки (планова виїзна, для прикладу); дата початку та дата закінчення; дата початку періоду, який перевіряється, та дата закінчення періоду, що перевірявся; назва акту за результатами перевірки; дата акту; його номер; назва податкового повідомлення-рішення (якщо за результатами перевірки виписувався такий документ); дата такого ППР; номер; статус; шифр платежу; донарахований основний платіж; штрафні санкції; пеня; зменшення суми значення ПДВ до відшкодування; дата оскарження. Для кого буде корисна така інформація, це так точно для нових бухгалтерів, які приходять у компанію або беруть на аутсорсинг, для того, щоб розуміти картину або історію життя компанії достатньо буде ось цей розділ переглянути й ми будемо розуміти який період завершився по перевірці, який період є закритим, що саме перевірялося, які штрафні санкції були винесені, перевірити чи вони є в обліку, чи сплачені, чи оскаржуються на сьогодні певні ППР. Отже, ви бачите, інформація в зростаючому порядку, тобто свіжіші дані знаходяться знизу, ось останній період по який перевірена дана компанія, це 31 березня 2021 року.

Далі йдемо по позапланових перевірках. Тут такі теж мали місце і їх тут, ось крайня у вересні 2023 року перевірявся період червня 2023 року в частині правильності нарахування бюджетного відшкодування з податку на додану вартість і рішення щодо зменшення суми відшкодування ПДВ.

Далі контрольно-перевірочна робота в частині фактичних перевірок. Не було по цій компанії.

І камеральні перевірки, знову ж таки, їх тут багато, ви бачите, з 2012 року наявна інформація. І якщо відносно камеральних, то в нас є можливість іти по сторінках, тому що кажу ж, їх багато, ось четверта сторінка, п'ята і хочу вам до найсвіжішої камералки перейти. І ось шоста сторінка, камеральна перевірка від 22.08.2023, 18.09.2023 документ за липень 2023 року, відшкодування ПДВ.

Ось таким чином ми отримали новий корисний блок інформації, черговий апгрейд Електронного кабінету, і раджу перейти до цього розділу та прогорнути інформацію по своїй юридичній особі, по суб'єкту підприємницької діяльності, ФОПу.

Тобто ми на сьогодні зупиняємося на тому варіанті, що не лише у категорії «Вхідні/вихідні документи» ми можемо отримати певні документи від Пенсійного фонду. В такому випадку ми не говоримо, що це посилання на документи, адже відкрити сам акт чи довідку таким чином ми не зможемо, однак ми будемо розуміти хоча б реквізити цього документу і якщо він дійсно нам не вручений в паперовому вигляді через підпис, не надійшов листом або не відправлений в Електронному кабінеті платника податків, то ми через запит в категорії «Листування» зможемо вимагати цей документ від співробітників податкової служби, якщо звичайно цей документ уже став підставою нарахування певних донарахувань і ми бачимо їх в розділі «Стан розрахунків з бюджетом». Оскільки як тільки податкова виписує такі довідки чи акти, вони автоматично будуть потрапляти сюди, в Електронний кабінет платника податків, адже така взаємодія відбувається автоматично і регулюється через код ЄДРПОУ юридичної особи чи ФОПа.