Відеокурс | 15 серпня 2023
Лектор відеокурсу
-
Вікторія Величко
Практикуючий консультант з питань оподаткування та бухгалтерського обліку
Про що дізнаєтесь?
- Основні засоби: визначення та класифікація
- Ремонт основних засобів: поточний та капітальний, облік та звітність
- Орендовані основні засоби: нюанси проведення ремонтів та поліпшень
Сертифікат
Сертифікат учасника
Оберіть відео для перегляду
5(42)
Оцініть відео:
Урок 1. Основні засоби: визнання для бухгалтерського та податкового обліку, класифікація
00:56:39
Вікторія Величко
5(42)
Оцініть відео:
Додаткові матеріали ПрезентаціяНаказ про створення постійно діючої комісії на прийняття, введення в експлуатацію, передачу нематеріальних активів та на списання матеріальних цінностейНаказ про введення в експлуатацію основних засобів та визначення термінів їх експлуатаціїАкт введення в експлуатацію основних засобів
5(27)
Оцініть відео:
Урок 2. Види ремонтів основних засобів
00:42:27
Вікторія Величко
5(27)
Оцініть відео:
Додаткові матеріали Презентація
4.9(24)
Оцініть відео:
Урок 3. Поточний ремонт та технічне обслуговування основних засобів
00:52:32
Вікторія Величко
4.9(24)
Оцініть відео:
4.9(23)
Оцініть відео:
Урок 4. Капітальний ремонт основних засобів
01:06:35
Вікторія Величко
4.9(23)
Оцініть відео:
4.8(17)
Оцініть відео:
Урок 5. Ремонти та поліпшення орендованих основних засобів
00:57:57
Вікторія Величко
4.8(17)
Оцініть відео:
Додаткові матеріали Презентація
5(17)
Оцініть відео:
Урок 6. Відображення поточних та капітальних ремонтів у звітності
00:38:25
Вікторія Величко
5(17)
Оцініть відео:
Додаткові матеріали Презентація
5(6)
Оцініть відео:
Урок 7. Практика BAS: Як відобразити витрати на ремонт та модернізацію ОЗ
00:17:13
5(6)
Оцініть відео:
У блоці нижче ви можете переглянути відповіді на запитання
Всі відповіді на ваші звернення дивіться в рубриці «Мої консультації»
4.9(156)
7361
4
Коментарі8
За датою
ГА
Галина
05.09.2023 | 18:31 Вікторії Величко
Вітаю! Як відобразити в обліку операцію з передачі з балансу на баланс установи ОЗ ( від засновника Міської ради до комунального підприємства)? Попередній бухгалтер обліковувала частину ОЗ на рах.127 «інші нематеріальні активи» вважаючи що це невиробничі ОЗ , нараховувала амортизацію раз на рік як це можна виправити?
АН
Відповідь експерта
18.09.2023 | 13:14 Вікторії Величко
При передачі з балансу на баланс необхідно правильно оформити всі документи, які стосуються основного засобу. За суттю це безоплатна передача основних засобів, яка оформлюється актом приймання-передачі.
Передача з балансу на баланс за рішенням Міської ради розуміємо майна не є внеском у статутний капітал підприємства, а є безоплатно одержаним основним засобом.
Згідно п. 10 П(С)БО 7 «Основні засоби» первісна вартість безоплатно отриманих основних засобів дорівнює їхній справедливій вартості на дату отримання з урахуванням витрат, передбачених п. 8 П(С)БО 7 «Основні засоби».
Якщо ОЗ до передачі уже був у використанні і в документах зазначено його первісну вартість та суму нарахованого зносу, то на облік такий ОЗ ставиться за справедливою вартістю, а сума нарахованого зносу на баланс підприємства не зараховується.
На справедливу вартість безоплатно одержаних об’єктів основних засобів збільшується сальдо додаткового капіталу – через субрахунок 424. Залишок додаткового капіталу на субрахунку 424 зменшується на суму визнаного доходу протягом строку корисного використання безоплатно одержаних об’єктів необоротних активів (окрім землі) та після вибуття ОЗ.
Дохід від безоплатно одержаних основних засобів відображається на субрахунку 745. Господарська операція з відображення вартості безоплатно отриманих основних засобів: Дт 10 — Кт 424.
Зарахування на баланс суми зносу безоплатно одержаних основних засобів не відбувається.
Якщо у підприємства виникли витрати на доставку або монтаж ОЗ, слід використовувати субрахунок 152, а потім, сформувавши первісну вартість об’єкта ОЗ, зарахувати її на рахунок 10.
Тобто у Вашому випадку необхідно зафіксувати помилку в бухгалтерському обліку через бухгалтерську довідку та на підставі рішення керівника її виправити.
Визначте як Ви класифікуєте таку помилку: — помилки, допущені при складанні фінансових звітів за попередні роки, виявлені в поточному звітному періоді.
— помилки поточного звітного періоду (року), допущені та виявлені в тому самому звітному році.
Якщо Ви їх визнаєте помилками, допущеними та виявленими в тому самому звітному періоді (а це уточнення фінансової та податкової звітності) , то використайте метод «червоного стороно» та правильно відобразить операцію.
Якщо помилки Ви визнаєте як помилки, допущені при складанні фінансових звітів за попередні роки, виявлені в поточному звітному періоді та вони вплинули на нерозподілений прибуток, то для виправлення слід використати рахунок 44. Якщо допущені помилки не вплинули на нерозподілений прибуток (непокритий збиток), рахунок 44 не використовується, а коригується сальдо на початок року тільки за тими статтями активу та пасиву балансу, яких ці помилки торкнулися.
В обох випадках подається нова фінансова звітність.
Передача з балансу на баланс за рішенням Міської ради розуміємо майна не є внеском у статутний капітал підприємства, а є безоплатно одержаним основним засобом.
Згідно п. 10 П(С)БО 7 «Основні засоби» первісна вартість безоплатно отриманих основних засобів дорівнює їхній справедливій вартості на дату отримання з урахуванням витрат, передбачених п. 8 П(С)БО 7 «Основні засоби».
Якщо ОЗ до передачі уже був у використанні і в документах зазначено його первісну вартість та суму нарахованого зносу, то на облік такий ОЗ ставиться за справедливою вартістю, а сума нарахованого зносу на баланс підприємства не зараховується.
На справедливу вартість безоплатно одержаних об’єктів основних засобів збільшується сальдо додаткового капіталу – через субрахунок 424. Залишок додаткового капіталу на субрахунку 424 зменшується на суму визнаного доходу протягом строку корисного використання безоплатно одержаних об’єктів необоротних активів (окрім землі) та після вибуття ОЗ.
Дохід від безоплатно одержаних основних засобів відображається на субрахунку 745. Господарська операція з відображення вартості безоплатно отриманих основних засобів: Дт 10 — Кт 424.
Зарахування на баланс суми зносу безоплатно одержаних основних засобів не відбувається.
Якщо у підприємства виникли витрати на доставку або монтаж ОЗ, слід використовувати субрахунок 152, а потім, сформувавши первісну вартість об’єкта ОЗ, зарахувати її на рахунок 10.
Тобто у Вашому випадку необхідно зафіксувати помилку в бухгалтерському обліку через бухгалтерську довідку та на підставі рішення керівника її виправити.
Визначте як Ви класифікуєте таку помилку: — помилки, допущені при складанні фінансових звітів за попередні роки, виявлені в поточному звітному періоді.
— помилки поточного звітного періоду (року), допущені та виявлені в тому самому звітному році.
Якщо Ви їх визнаєте помилками, допущеними та виявленими в тому самому звітному періоді (а це уточнення фінансової та податкової звітності) , то використайте метод «червоного стороно» та правильно відобразить операцію.
Якщо помилки Ви визнаєте як помилки, допущені при складанні фінансових звітів за попередні роки, виявлені в поточному звітному періоді та вони вплинули на нерозподілений прибуток, то для виправлення слід використати рахунок 44. Якщо допущені помилки не вплинули на нерозподілений прибуток (непокритий збиток), рахунок 44 не використовується, а коригується сальдо на початок року тільки за тими статтями активу та пасиву балансу, яких ці помилки торкнулися.
В обох випадках подається нова фінансова звітність.
ГА
Галина
05.09.2023 | 18:22 Вікторії Величко
Доброго вечора. Комунальне підприємство приймає рішення про списання зупинки (демонтаж) залишкова вартість якої 500 грн. Чи потрібно нараховувати ПДВ, на яку вартість?
АН
Відповідь експерта
18.09.2023 | 13:14 Вікторії Величко
Якщо підприємство є платником ПДВ, то в операціях з ліквідацією основних засобів воно повинно керуватись розділом IV ПКУ. Ліквідація основних засобів для цілей ПДВ прирівнюється до постачання, згідно з пп. «д» пп. 14.1.191 ПКУ та оподатковується ПДВ згідно з п. 189.9 ПКУ (У разі якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації). В даному випадку підприємство при ліквідації основних засобів має право нарахувати ПДВ, виходячи із залишкової вартості.
Але якщо зупинку буде демонтовано та оприбутковано як запасні частини за залишковою вартістю (500 грн), то підприємство має право скористатись п189.10 ПКУ(У разі якщо внаслідок ліквідації необоротних активів отримуються комплектувальні вироби, складові частини, компоненти або інші відходи, які оприбутковуються на матеріальних рахунках з метою їх використання в господарській діяльності платника, на такі операції не нараховуються податкові зобов'язання) та не нараховувати ПДВ-зобов’язання.
Або згідно із абз. 2 п 189.9 ПКУ для того, щоб не нараховувати ПДВ платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням. При цьому абз. 10 пп. 14.1.191 ПКУ визначає, що ліквідація ОЗ шляхом їх розібрання, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням, не є постачанням товарів для цілей ПДВ. Тож якщо подати відповідні документи про втрату первісних техніко-економічних характеристик об’єктом ОЗ у ДПС, то така операція із ліквідації не буде вважатись операціє постачання та відповідно не виникає потреба у нарахуванні ПДВ-зобов’язань.
Але якщо зупинку буде демонтовано та оприбутковано як запасні частини за залишковою вартістю (500 грн), то підприємство має право скористатись п189.10 ПКУ(У разі якщо внаслідок ліквідації необоротних активів отримуються комплектувальні вироби, складові частини, компоненти або інші відходи, які оприбутковуються на матеріальних рахунках з метою їх використання в господарській діяльності платника, на такі операції не нараховуються податкові зобов'язання) та не нараховувати ПДВ-зобов’язання.
Або згідно із абз. 2 п 189.9 ПКУ для того, щоб не нараховувати ПДВ платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням. При цьому абз. 10 пп. 14.1.191 ПКУ визначає, що ліквідація ОЗ шляхом їх розібрання, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням, не є постачанням товарів для цілей ПДВ. Тож якщо подати відповідні документи про втрату первісних техніко-економічних характеристик об’єктом ОЗ у ДПС, то така операція із ліквідації не буде вважатись операціє постачання та відповідно не виникає потреба у нарахуванні ПДВ-зобов’язань.
OK
Оксана
24.08.2023 | 10:37 Вікторії Величко
Доброго дня, п.Вікторія. П-ство купує автонавантажувач б/у , чи потрібен акт прийому-передачі автонавантажувача, якщо так, то якого зразка чи форми) , якщо вже виписали видаткову накладну. І взагалі для яких ОЗ при купівлі-продажу потрібний акт прийому-передаяі додатково до видаткової накладної.
АН
Відповідь експерта
18.09.2023 | 13:13 Вікторії Величко
В якості підтверджуючих документів щодо обліку доходів та витрат ПКУ передбачає первинні документи, рeгістри бухгалтерського обліку, фінансову і статистична звітність, «інші документи, пов'язaні з нарахуванням і сплатою пoдатків і збoрів». При цьому правила бухгалтерського обліку визначають, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Тому з метою відображення операції з придбання основних засобів, в т.ч. тих, що не є новими, підприємство використовує видаткову накладну, оскільки продає цей об’єкт як товар. Для покупця, який придбає такий об’єкт як товар, первинним документом буде видаткова накладна, яка містить всі реквізити первинного документа згідно із Законом про бухгалтерський облік.
Акт приймання-передачі складається для підтвердження переходу права власності при продажу:
1. акт приймання-передачі заміняє такий документ, як видаткова накладна. У самому договорі купівлі-продажу може бути прописано, що виконання зобов’язань постачальником у повному обсязі засвідчується актом прийому-передачі товарів або видатковою накладною, які підписані уповноваженими сторонами;
2. акт приймання-передачі є додатковим документом до видаткової накладної. Це ситуація перевезення постачальником товарів, коли йому треба посвідчити дві дати: дату вивезення товару зі свого складу (видаткова накладна) та дату передачі товару безпосередньо покупцю (акт приймання-передачі). Така потреба виникає у платників ПДВ, оскільки податкове зобов’язання виникає на дату відвантаження товару, яким вважається початок його фізичного руху.
Чи необхідно складати акт приймання передачі для оприбуткування основних засобів залежить від того, до якого варіанту належить Ваша ситуація. Для цього необхідно перевірити договір та умови постачання.
Акт приймання-передачі складається для підтвердження переходу права власності при продажу:
1. акт приймання-передачі заміняє такий документ, як видаткова накладна. У самому договорі купівлі-продажу може бути прописано, що виконання зобов’язань постачальником у повному обсязі засвідчується актом прийому-передачі товарів або видатковою накладною, які підписані уповноваженими сторонами;
2. акт приймання-передачі є додатковим документом до видаткової накладної. Це ситуація перевезення постачальником товарів, коли йому треба посвідчити дві дати: дату вивезення товару зі свого складу (видаткова накладна) та дату передачі товару безпосередньо покупцю (акт приймання-передачі). Така потреба виникає у платників ПДВ, оскільки податкове зобов’язання виникає на дату відвантаження товару, яким вважається початок його фізичного руху.
Чи необхідно складати акт приймання передачі для оприбуткування основних засобів залежить від того, до якого варіанту належить Ваша ситуація. Для цього необхідно перевірити договір та умови постачання.
ІР
Мильо Ірина Володимирівна
22.08.2023 | 12:29 Вікторії Величко
Виявила помилку: при введені в експлуатацію не вірно встановила термін корисного використання 48 , а має бути 60 міс., і віднесено не на той рахунок, спосіб нарахування амортиз. прискореного зменшення залишку , 8 міц. 2022 р. не вірно нараховувалась амортиз. Як можна виправити помилку, ? як все оформити документально. Дякую.
АН
Відповідь експерта
18.09.2023 | 13:12 Вікторії Величко
В даному випадку мова йде про помилку в сумі амортизації минулих років. Виправити її необхідно шляхом коригування сальдо нерозподіленого прибутку (непокритого збитку) на початок звітного року (п. 4 П(С)БО 6): Дт 44 — Кт 13, Дт 44 — Кт 641 (зворотним записом — тому, що суму амортизації/податку на прибуток потрібно зменшити).
Оформлюється таке виправлення через бухгалтерську довідку на підставі річної інвентаризації та рішення керівника. Такий шлях виправлення передбачають правила бухгалтерського обліку, якщо помилку виявлено після подання фінансової звітності.
Якщо ж помилку трактувати як помилку поточного року – алгоритм буде інший. Але це приводить до поданні нової фінансової звітності і відповідно до подання уточненої Декларації з податку на прибуток.
Виправлення помилки у сумі амортизації поточного року виправляється звичайними проводками: Дт 23, 91, 92, 93, 94 — Кт 13, Дт 98 — Кт 641 (методом «червоне сторно» — тому, що суму амортизації/податку на прибуток потрібно зменшити). Оформлюється таке виправлення через через бухгалтерську довідку на підставі річної інвентаризації та рішення керівника.
Оформлюється таке виправлення через бухгалтерську довідку на підставі річної інвентаризації та рішення керівника. Такий шлях виправлення передбачають правила бухгалтерського обліку, якщо помилку виявлено після подання фінансової звітності.
Якщо ж помилку трактувати як помилку поточного року – алгоритм буде інший. Але це приводить до поданні нової фінансової звітності і відповідно до подання уточненої Декларації з податку на прибуток.
Виправлення помилки у сумі амортизації поточного року виправляється звичайними проводками: Дт 23, 91, 92, 93, 94 — Кт 13, Дт 98 — Кт 641 (методом «червоне сторно» — тому, що суму амортизації/податку на прибуток потрібно зменшити). Оформлюється таке виправлення через через бухгалтерську довідку на підставі річної інвентаризації та рішення керівника.
