Відеоблоги

Технічні помилки при роботі з ПРРО: що означають та як усунути

Ви дізнаєтесь:

  • Про причини та наслідки технічних помилок.
  • Як виправити помилки, які стосуються реєстрації ПРРО.
  • Як виправити помилки, пов'язані з використанням КЕП та електронних ключів
Оберіть відео для перегляду

5(10)

Оцініть відео:

Технічні помилки при роботі з ПРРО: що означають та як усунути

00:12:48

Ірина Губіна

5(10)

Оцініть відео:


Види та причини технічних помилок


Робота з ПРРО, окрім помилок, які ми можемо допустити суто по людському фактору супроводжується ще і цілою низкою технічних помилок, адже це робота із технікою, це робота з програмними засобами, які дійсно іноді можуть видавати певні помилки. Отже,  треба розуміти, яким чином і як їх виправляти. Звісно можу дати пораду постукати по вашому ПРРО, по вашому гаджету, перезавантажити або щось на кшталт того, щоб подзвонити вашому розробнику програмного забезпечення. Але знаєте що? Є певні технічні проблеми щодо подолання яких, як їх подолати, вдалася до коментарів податкова служба. І вважаю, що це є дуже і дуже корисним для нас з вами, щоб розуміти як вчиняти коли йдеться про саме ось такі специфічні помилки, які стосуються реєстрації інформації, яка має бути зареєстрована через використання ПРРО, або інформація, яка стосується, наприклад, сертифікатів ключів. Отже, давайте з вами подивимось про що йдеться.


Наслідки технічних помилок


По-перше, звертаю вашу увагу, що в Порядку, який регламентує роботу з ПРРО, це Порядок №317, зазначається наступне. Ну у загальному питанні, що дадуть технічні помилки, які наслідки? Вони дадуть, фактично, неможливість працювати по даній зміні, даній людині, з даним підписом або з даним сертифікатом ключа, тобто вони унеможливлюють роботу з ПРРО. Чому? Тому що невідповідність даних, які поступають до фіскального серверу, вона призводить до відмови у реєстрації фіскальним сервером таких документів. Отже, ми маємо з вами розуміти, які помилки можна оперативно усунути, для того, щоб успішно продовжувати роботу в такий робочий день.


І перше питання, про яке я хочу згадати, це помилки, які стосуються реєстрації самого ПРРО, ну якщо вам необхідно почати роботу і вже зафіксувати цей ПРРО у фіскальній службі. Ситуація наступна. Подана реєстраційна заява за формою №1-ПРРО. Подана, перед цим, форма №20-ОПП. Але при поданні вже безпосередньо заяви на реєстрацію самого ПРРО, ми з вами отримуємо квитанцію і в цій квитанції написано наступне: «Адреса розміщення суб’єкта господарювання не відповідає реєстраційним даним». Ну думаю, що не треба повторюватися, що ми маємо спочатку подати форму №20-ОПП, якщо в нас є якісь реєстраційні зміни (адреса чи назва вулиці й т.д.), що ми все це маємо змінити й потім знову подати реєстраційну заяву про 1-ПРРО. Але наголошую на тому, що дана ситуація, вона полягає в дуже цікавому факті, я начебто все вірно зробила, в мене є вірно подана 20-ОПП, але не приймається після цієї 20-ОПП саме реєстраційна форма по ПРРО. І що нам радить в такому випадку податкова? Ну звісно вона радить повторно подати реєстраційну заяву, для того, щоб все ж таки владнати цю ситуацію. Ну а якщо ми з вами це вже робили, то нам, напевно, може допомогти ще одна доволі така цікава технічна порада від податкової служби: для забезпечення повторної відповідності адреси місцеперебування господарської одиниці необхідно скопіювати адресу і вставити її в реєстраційну заяву за формою №1-ПРРО. Тобто не набирати цю адресу місцеперебування об’єкта оподаткування вручну, тому що іноді саме коштом ось такого набору, ми з вами маємо проблему, що не та розкладка, не той символ і т.д. А якщо ми просто копіюємо і вставляємо, ну як свідчить роз’яснення податкової, це може забезпечити успішне проходження і реєстрацію нашої форми №1-ПРРО.


Виправлення помилок, пов’язаних з використанням КЕП та електронних ключів

Ну і дуже багато наступних моментів, які я хочу прокоментувати. Дуже багато проблем, вони зазвичай стосуються електронних ключів і кваліфікованих електронних підписів, які ми маємо отримувати, власне для того, щоб працювати із ПРРО. Тому що успішна робота ПРРО, це зареєстровані сертифікати електронних ключів. І якщо, наприклад, при роботі із ПРРО ви стикаєтеся із ситуацією, що у вас не активна кнопка «Новий чек», як зазначає податкова служба, то порада, це перевірити перш за все чи виконаний вхід із застосуванням існуючих, чи неіснуючих ключів, чи сертифікатів. Тобто неможливість працювати й неможливість створювати нові розрахункові документи може бути з цим якраз і пов’язана. А які ж помилки є і як їх виправляти, ми також зараз подивимось.


Яким чином виправляються помилки, які пов’язані з електронними ключами й сертифікатами ключів, і також поданням форми №5-ПРРО? Наприклад, якщо ми з вами вже побачили, що дійсно в поданій формі в нас присутня помилка. Постає питання, а чи можна подати так звану коригуючу форму №5-ПРРО? Як бачимо, податкова відповідаючи на таке запитання каже, що формою такого повідомлення не передбачено проведення змін чи коригувань. І якщо ми дійсно, наприклад, як в ситуації з неможливістю скласти (відкрити) новий чек, як я проілюструвала проблему, яка може бути пов’язана із сертифікатом ключа, для виправлення такої помилки нам радять, по-перше, припинити роботу касира з невірними даними, а для цього треба буде закрити робочу зміну, і подати повторно повідомлення 5-ПРРО із правильними даними, для того, щоб оновити відповідний сертифікат ключа. Також зверніть, будь ласка, увагу, якщо значення поля не відповідає зазначеним даним, таким даним, як «Цифровий підпис, Неспростовність», необхідно обрати інший сертифікат. Тобто треба перевірити, що все правильно налаштовано при подачі такої інформації.


Корисна порада, яку також я раджу вам звертати увагу. Якщо йдеться про заповнення форми №5-ПРРО, і про відображення ідентифікатора ключа у вигляді парних наборів символів, бачимо на слайді про який ключ може йтися, податкова радить перевірити заповнення графи 3. І я наводжу приклад, про яку саме графу форми №5-ПРРО йдеться, графа 3 «Ідентифікатор ключа суб’єкта господарювання». І як ми бачимо, податкова для заповнення цієї графи у певних випадках радить видалити пробіли та замінити великі літери на маленькі. Вважаю, що ці поради треба враховувати, тому що саме сервер податкової має певні налаштування і якщо ми їх будемо дотримуватися, ми будемо мати з вами успішну реєстрацію відповідних електронних документів, які дозволять нам працювати із ПРРО.


Власне будемо з вами продовжувати, тому що іноді, коли ми з вами отримуємо сума новий КЕП, тому що ми зрозуміли, що може бути проблема, пов’язана саме з тим, що треба оновити КЕП. А трапляється так, що отримали новий КЕП, подали повідомлення за формою №5-ПРРО, начебто все добре, а при роботі в програмному рішенні «ПРРО Каса» виходить повідомлення «Помилка при збереженні КЕП». В такому випадку податкова в межах своєї компетенції коментує, що такої помилки не повинно бути, тому що те програмне забезпечення, яке розробляє податкова служба, таке повідомлення з текстом не використовується. Отже, якщо це використовується, напевно також порада, яку я надала на самому початку, що можна звернутися до розробника. Але це не все. В даній ситуації податкова також радить перевірити секретний ключ і сертифікат кваліфікованого електронного підпису. Тобто передивитися, чи вірна ця інформація, заведена в програму і треба поставити ключ, тобто використовувати його виключно з каталогу, до якого користувачу необхідно його розмістити. До речі, щодо того, що має бути в каталозі також трошечки скажу далі. Ну і після того, коли ми з вами отримаємо новий КЕП і подаємо повідомлення, якщо дійсно виникає повідомлення щодо помилки, треба перевірити наявність увімкнених всіх дозволів для програмного забезпечення додатків «ПРРО Каса».


Питання розміщення інформації про електронні ключі в каталозі. Наприклад, при завантаженні ПРРО на програмне забезпечення Windows, виходить помилка «Обраний каталог не містить секретних ключів або відсутні чинні сертифікати». Отже, що з цим робити і як цю помилку ми можемо з вами виправити самотужки? Помилка, як зазначає податкова, свідчить про те, що в нас або відсутній ключ, або сертифікат, або невірно вказаний пароль. Ну зрозуміло, що пароль можна повторити, але те, що стосується каталогу, зверніть, будь ласка, увагу, треба переконатися, що в каталозі знаходиться тільки файл ключа і файл сертифіката. При чому податкова зазначає, що цей каталог не повинен містити інших файлів, ключів і сертифікатів. Тобто продовження попередньої проблеми, коли видається помилка після подання оновлення КЕПа і подання 5-ПРРО, чому видається помилка. Треба перевірити каталог, чи дійсно там знаходяться тільки зазначені файли, про які згадує податкова служба. Ну і дійсно, порада касирам вводити правильний пароль, це порада така практична. Я думаю, що і без податкової служби ми також про неї знаємо.