Ви дізнаєтесь:
- З якої дати застосування токенів є обов’язковим.
- Що таке токен.
- Як налаштувати роботу з токеном в M.E.Doc.
Як відомо, використання електронних підписів на незахищених носіях дозволено до кінця карантину, тобто до 31 травня 2022 року. Саме від цієї дати усі суб’єкти господарювання зобов’язані використовувати виключно захищені носії КЕП – токени. Це розпорядження стосується як державного, так і приватного сектору, і навіть ФОП. Постанова КМУ від 03.03.2020 р. №193 передбачала перехід на використання КЕП, що базується на захищених носіях, токенах. І дата цього переходу – 31 травня 2022 року. ДПС в свою чергу висловила готовність приймати е-документи з накладанням КЕП на захищених носіях, у тому числі хмарних. Оскільки старт ери масового використання токенів для бізнесу не за горами, пропонуємо вам коротку відео-інструкцію по використанню захищених носіїв КЕП.
Токени – захищені носії ключової інформації – пристрої, створені для того, щоб безпечно зберігати і користуватися кваліфікованим електронним підписом (КЕП) для подачі звітності, автентифікації на державних порталах, електронного документообігу.
Саме у такому вигляді ви отримує токен коли купуєте. Давайте поглянемо ближче як виглядає цей пристрій. Зовні як звичайна флешка, але насправді це апаратно-програмний засіб зберігання КЕП. Для початку роботи необхідно вставити флешку у відповідний USB роз’єм вашого ноутбука чи комп’ютера. Електронний підпис по суті свої є файлом, який генерується в середині токена. Доступ до нього звичайної файлової системою неможливий. Електронний підпис з токена не можна скопіювати, змінити чи видалити. Електронні документи для підпису передаються в середину токена, там підписуються і вертаються вже підписаними, зашифрованими.
Зверніть увагу, що один захищений носій може зберігати лише один секретний ключ. Таким чином підпис директора, бухгалтера та печатки повинні зберігатися на окремих носіях. Якщо ви ФОП, то вам буде достатньо лише одного токена. Бувають випадки, що системний блок чи ноутбук не містить достатньої кількості роз’ємів, радимо використовувати спеціальний USB хаб, що дозволяє одночасно тримати там багато захищених носіїв. Таким чином ви не будете постійно вставляти/виймати флешки, тим самим прискорюючи їх вихід із ладу.
Сьогодні я покажу вам як налаштувати роботу із захищеними носіями КЕП у найпоширенішій в Україні програмі по формуванню та подачі звітності – M.E.Doc. Підписання електронних документів відбувається стандартним шляхом. У відкритому документі оберіть опцію «Підписати звіт». Далі з’явиться звичне для вас вікно підпису. Тут потрібно поставити позначку у полі «Використовувати захищений носій». Якщо ваш захищений носій відповідає обраному сертифікату – відобразиться назва носія. Після чого вам потрібно ввести пароль до носія та натиснути кнопку «Ок». Радимо купувати токени у перевірених продавців. Як мінімум у тих, хто займається генерацією електронних підписів. Таким чином ви купите товар з гарантією від виробника та у разі потреби зможете отримати якісні консультації.
Сподіваємось це відео було корисним для вас.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.