Відеоблоги

Як працюють електронні кабінети податкової та ПФУ

Ви дізнаєтесь:

  1. Які електронні сервіси працюють, а робота яких тимчасово призупинена.
  2. Як відображається інформація щодо стану розрахунків з бюджетом.
  3. Чи є можливість вести облік та формувати звітність в електронному кабінеті платника податків.
Оберіть відео для перегляду

4.9(34)

Оцініть відео:

Як працюють електронні кабінети податкової та ПФУ

00:11:57

Ольга Хільчук

4.9(34)

Оцініть відео:

Поговоримо про електронні ресурси, електронні кабінети, які б дуже нам хотілося щоб зараз коректно працювали. Однак ситуація така, що дещо працює частково, дещо не працює взагалі. Мова йде саме про веб-портал Пенсійного фонду та електронний кабінет платника податків.

Отже, я думаю багато хто з вас задавався питанням, що веб-портал Пенсійного фонду не працює. Дійсно, він не працює взагалі. І нам ніхто на сього не пояснює чому він не працює. Є лише певні коментарі відносно того, що система частково не працює з метою захисту інформації. На мою особисту думку, швидше за все, що цей ресурс є не настільки захищеним, щоб дозволити йому працювати в цей час. І тому влада боїться про те, що якусь інформацію скомпрометують або буде доступ росіянам до відповідних ресурсів. Тому було прийнято рішення щоб її вимкнути. Однак це моя тільки особиста думка. Тому що ми знаємо, наприклад, портал «Дія» працює в повному режимі, там теж є велика кількість особистої інформації і громадян, однак враховуючи її захист, вона продовжує працювати. Тому на цю думку мене наштовхнула саме ця ситуація. Для того щоб все ж таки впевнитися в тому, що я говорю правду, ось ми перейдемо, наприклад, в мене є на швидкій панелі веб-портал Пенсійного фонду. Натискаю для того щоб запустити цей ресурс. Або в пошуковику вводимо «Портал Пенсійного фонду». І зараз побачимо, що ресурс не викликається і ми не можемо до нього зайти. Чим це на сьогодні нам не комфортно? В тому, що ми не можемо переглянути лікарняні, сформувати будь-які довідки і т.д. Найкритичніше те, що «стоять» повністю лікарняні, ми не можемо переглянути чи відкриті на наших працівників, чи закриті і т.д. Тобто система роботи з електронними лікарняними на сьогодні призупинена. Ось ви бачите на екрані, що немає зв’язку із сайтом portal.pfu.gov.ua. Дійсно, з недавнього часу ця система поки не працює. Сподіваємося що найближчим часом вона запуститься і в повному режимі буде працювати. Однак не варто думати що вона не накопичує інформацію. Все ж таки вважаю, що вся інформація туди потрапляє, просто немає ніби вихідної відкритої інформації для нас, щоб ми могли нею скористатися. Тому не слід хвилюватися що звітні дані туди не потрапляють чи електронні лікарняні. Тому що eHealth працює. Тому як тільки запустять веб-портал Пенсійного фонду, ми зможемо всю інформацію звідти отримати.

Другий ресурс, який теж багато кому з нас вже полюбився, ми його використовуємо, однак ще більший інтерес в період воєнний до цієї системи, це електронний кабінет платника податків. Чому так? Тому що, наприклад, наші інші програмні ресурси (M.E.Doc, Соната) багато в кого залишилися на персональних комп’ютерах, до яких немає на сьогодні доступу. Тому багато хто з нас звертається до електронного кабінету платника податків, враховуючи що він не потребує додаткового програмного забезпечення і лише доступ до Інтернету, для того щоб скористатися цим ресурсом. Однак і тут не все гладко, тому що певні розділи чистини електронного кабінету теж не працюють. Особливо ті, які найбільш затребувані в наш час, це електронний реєстр податкових накладних. Він теж не працює на сьогодні. Одразу ж забігаючи наперед ми зараз ідемо до електронного кабінету і перевіримо які ж розділи на сьогодні чітко працюють і що ми можемо з відти, яку інформацію, отримати. Однак, перш ніж йти до електронного кабінету зверну увагу на те, що спробуємо зараз три моменти. Зайдемо через ключі податкової, акредитаційного центру «Україна» і також Приват Банку. Ну такі найбільш потужні ресурси, які найбільшу кількість електронних ключів, які є на сьогодні в обігу в користувачів. Тому що декілька днів тому, наприклад, сервісний центр «Україна», він був тимчасово не доступний і ті хто використовували ці підписи не могли ними скористатися для того щоб зайти в електронний кабінет. Тому це тимчасові моменти, не слід вважати що вже електронний кабінет на працює, тому що це різного типу електронні повідомлення про помилки вибивають. На сьогодні ось цими всіма трьома ресурсами ми можемо скористатися для того щоб зайти до електронного кабінету платника податків.

Отже переходимо до електронного кабінету платника податків, знаходиться він за адресою: cabinet.tax.gov.ua. Всі ви вже її прекрасно знаєте. Найперше скористаємося електронним цифровим підписом від ДПСУ. У нещодавньому відео ми говорили, що якщо у вас закінчується термін дії цих ключів, ви можете їх автоматично перезапустити в онлайн режимі. Відео тут.

Отже обираємо електронний цифровий підпис. Вводимо пароль. Я вам зараз покажу що це дійсно працює. І ось ви бачите що ключ успішно завантажено. Натискаємо «Увійти». І ми вже в електронному кабінеті платника податків. Тобто сервіс ключа від ДПСУ ми протестували. Далі давайте Приват Банк. Обираю електронний цифровий підпис де він знаходиться. Вводжу пароль і тиснемо «Зчитати». І ось ви бачите теж сертифікат успішно завантажений, зчитаний, і ми можемо зайти до електронного кабінету. Натискаю «Стерти», для того щоб обрати інший АСЦК. В даному випадку, третій, такий найбільш потужний, Центр сертифікації ключів «Україна». Обираю їхній підпис, від них. Вводжу пароль і заходимо. Бачите, завантажено. Тиснемо «Увійти». Центр сертифікації ключів «Україна» теж повідомив про автоматичне продовження ключів, термін дії яких буде закінчуватися до 30 квітня 2022 року. Вам не потрібно нічого робити, вони все зроблять за вас і ви автоматично, якщо говорити наприклад в програмі M.E.Doc, будете бачити ці сертифікати, ці електронні цифрові підписи.

Отже, ми зайшли до електронного кабінету. І що ми бачимо на сьогодні? І теж який ресурс багато кого цікавить, це стан розрахунків з бюджетом. Що тут можна сказати? «Стан розрахунків з бюджетом» теж не актуалізується інформація. В облікових картках по податках ми не бачимо зараховування тих податкових внесків, які ми здійснили до бюджету. Ну теж вважаю що це тимчасово. Крім того податкова повідомила про те, що пеня, штрафні санкції, будуть нараховуватися, колеги, автоматично. Однак вони потім будуть списані по закінченню воєнного стану, коли податківці в повній мірі вступлять в роботу. Тому що таким чином налаштований електронний кабінет і облікові картки по податкам. Все це нараховується без ручного втручання податківців. Тому можливий варіант, що ви будете бачити в облікових інтегрованих картках по податках ці суми. Не варто хвилюватися що вам необхідно, вам, нам, їх сплачувати. Вони автоматично потім спишуться. Тому що камеральні перевірки теж на сьогодні призупинені і немає можливості податківцям на сьогодні це врегулювати і усунути цей момент. Тому не лякаємося, ну так має бути на сьогодні. Однак зарахування, я вже проговорила, воно не здійснюється в електронному кабінеті платника податків. І облік доходів і витрат, наприклад, ресурс щодо ведення, він доступний. Книгу обліку доходів загальносистемника в електронному кабінеті можна вести. Перегляд ведення звітності, теж система працює, в мене, запит на отримання відомостей я здійснювала. Ведення звітності – всі звіти доступні. Ви можете їх створювати. Обираєте відповідний період, місяць, рік і створюєте звіт і відправляєте через електронний кабінет. Часто бачу повідомлення що не зразу приходить квитанція, перша, друга. Або відправляли в M.E.Doc, не приходить квитанція. Відправили через електронний кабінет – приходять квитанції. Немає якоїсь на сьогодні системності. В кожного користувача, в регіоні кожному, може бути по різному. Тому, колеги, не дивуємося цій ситуації, яка є на сьогодні. Не нервуємося, не хвилюємося. Пробуємо декілька раз. Штрафних санкцій не буде, податківці наголосили. Термін декларування продовжили, 90 днів маємо по закінченню воєнного періоду. Головне аби швидше цей воєнний період закінчився і ми могли приступити до звичайного, нормального, ритму, для того щоб звітувати і декларувати відповідні наші податки.

Розділ «Облікові дані платника» теж все працює. Електронний кабінет для громадян, тобто як для фізичної особи, теж працює. Однак ось ці моменти самі критичні, це єдиний реєстр податкових накладних і стан розрахунків з бюджетом, ось ці системи працюють ну в такому не коректному, не комфортному для нас режимі. Однак сподіваємося що найближчим часом, найшвидше ця ситуація нормалізується і ми зможемо в нормальному режимі використовувати як веб-портал Пенсійного фонду так і електронний кабінет платника податків.