Відеоблоги

6500 для ФОПів: найгарячіші запитання

Ви дізнаєтесь:

  1. Про отримання допомоги, якщо місце діяльності та місце реєстрації не співпадають.
  2. Чи буде допомога новим ФОПам та ФОПам, що не відзвітували.
  3. Чи має право на допомогу ФОП-пенсіонер, та ФОП – найманий працівник.
Оберіть відео для перегляду

4.8(9)

Оцініть відео:

6500 для ФОПів: найгарячіші запитання

00:07:39

Ірина Губіна

4.8(9)

Оцініть відео:

Питання отримання єДопомоги від Держави, «військові» 6500 тисяч, є темою, яка дуже зараз затребувана і дуже багато запитань щодо того хто має право на таку допомогу. Тому я б хотіла в цьому випуску відповісти на найпоширеніші запитання, які виникають підчас оформлення і загалі питання щодо того хто має право на отримання допомоги від Держави.

ФОП є одночасно найманим працівником. На яких підставах виникає право на допомогу і чи буде вона отримана у двократному розмірі? Ну власне так, якщо формально читати порядок, то одна підстава це є найманий працівник, інша підстава це є ФОП. Але зважуючи на те, що за логікою ця допомога, вона є одноразова, то можна буде її отримати за однією підставою. Навіть якщо і ви як найманий працівник, і як ФОП, маєте прив’язку до відповідної території, яка входить до переліку територій на яких проводяться бойові дії. Тобто виплату отримуємо один раз і інформація буде подаватися один раз, і право, і заявка так само.

Наступне запитання. ФОП зареєстрований в області, яка увійшла у перелік КМУ (місце проведення бойових дій), але фактично діяльність проводиться на територіях, які не увійшли в перелік. Чи має ФОП право на виплату? Знову ж таки повертаємось до алгоритму подання інформації до Мінцифри від ПФУ, від державної податкової служби, головне де зареєстрований ФОП. ФОП має бути зареєстрований як платник внеску на території, яка увійшла у перелік. І зважаючи на те, що реєстрація саме в місці проведення бойових дій, але факт проведення діяльності не там. Тобто не по факту діяльності, а по факту реєстрації, тому відповідь на це запитання – так, ви маєте право. ФОП оформлений у грудні 2021 року, чи має право на виплату? Знову ж таки хочу сказати, що наразі маю дуже такий багатий зворотній зв'язок від претендентів на допомогу і здавалося б що є право, але фактично випадає в «Дія» така функція, що ні, ви не маєте права на отримання допомоги. З чим це може бути пов’язано і як власне ось такий варіант, він може інтерпретуватися? Оскільки однією із умов є подання звітності, але немає умови, що до сплати ЄСВ за 2021 рік, то формально, якщо звітність за 2021 рік, вона подана, то такий ФОП може претендувати. Хоча якщо Державна податкова служба і Пенсійний фонд розглядають і формують ці реєстри через призму того, чи сплачений за весь 2021 рік відповідно ЄСВ, то також може бути формальна відповідь – ні. Але хочу зазначити, що факт реєстрації у грудні 2021 року, це не є обмеження. Якщо подана звітність, якщо є прив’язка до територій, то за алгоритмом порядку ви маєте право.

Наступне запитання. ФОП перша група, пенсіонер за віком, отримує пенсію. Чи має право на виплату? На відміну від попереднього запитання, ось тут, нажаль, я можу відповісти, що ні. Чому? Тому що ті ФОПи, які є пенсіонерами і згадуйте будь-ласка хто в 2021 році отримував пенсію, ми подаємо відповідну звітність, що ми виходимо на пенсію. Відповідно ми перестаємо бути платниками ЄСВ. І є платниками ЄСВ виключно на добровільних засадах. Отже, якщо ФОП є пенсіонером і відповідно він подав звітні дані, не сплачує ЄСВ, а отримує пенсію, він не є платником ЄСВ і відповідно права на виплату він немає.

Наступне запитання. ФОП 2 група платник єдиного податку, не подав декларацію через початок воєнних дій. Чи втрачається право на виплату? Знову ж таки стикалися вже з такою ситуацією, коли немає інформації щодо поданої декларації за 2021 рік в «Дія» ви можете стикнутися із відмовою щодо права на виплату. Причому формулювання таке, що на вашій території чи для вашої категорії осіб не передбачена виплата. І це дійсно може бути пов’язано із несвоєчасністю або неможливістю подачі декларації. Тому що ФОПи на другій групі, як ми знаємо, до 1 березня мали відзвітуватися, військовий стан почався з 24.02.2022, хтось не встиг. Тому для таких ФОПів, хто не встиг і не подав, і бачить відмову, то алгоритм який? Намагаємось подати зараз. Як ми бачили реєстри оновлюються. Якщо ми декларацію здали, ця інформація може бути оновлена між реєстрами Пенсійного фонду та податкової служби і трошечки згодом, після подачі декларації, можемо мати право, відповідно, на виплату. До того ж, будь-ласка зверніть увагу, що нещодавно до Податкового кодексу були внесені зміни і ми маємо право подавати декларації ще плюс 90 днів після закінчення воєнного стану. Ну принаймні зараз ми маємо 30 днів від 24.02.2022, плюс 30 днів військовий стан, і далі плюс ще 90 днів на подачу декларації. Тому власне можна вважати, що після здачі, після оброблення, після прийняття такої декларації, такий ФОП може отримувати право на відповідну виплату.

Наступне запитання. ФОП 3 група єдиного податку, виконані всі умови. На розрахунковий рахунок надходять кошти, є можливість працювати через Інтернет. Чи маю я право на допомогу? Знову ж таки відповідь буде моя – так. Тому що факт чи я працюю, чи я не працюю, він не впливає на право на допомогу. Право на допомогу це інші вимоги і якщо вони виконані, так, ви маєте право на допомогу.