Сертифікат учасника
4.8(14)
Урок 1. Визначення та поняття ОЗ. Придбання, введення в експлуатацію. Амортизація. Ліквідаційна вартість
Людмила Тимофеєва
4.8(14)
5(12)
Урок 2. Переоцінка та зміна корисності ОЗ. Ремонт та поліпшення. Продаж, ліквідація та інше вибуття ОЗ
Людмила Тимофеєва
5(12)
5(9)
Урок 3. Облік ОЗ та МНМА у платників податку на прибуток і платників єдиного податку. Оренда і позичка ОЗ
Людмила Тимофеєва
5(9)
4349
Запитання:
Доброго дня! Як правильно відобразити ліквідацію (списання) основних засобів, які були внесені одним із учасників до статутного капіталу? Як зміниться актив і пасив балансу? Дякую.
Відповідь:
Ліквідацію основних засобів відображаємо наступним чином:
Якщо є залишкова вартість:
Дт 976 Кт 10 на залишкову вартість
Дт 13 Кт 10 на суму нарахованого зносу.
Якщо немає залишкової вартості: Дт 13 Кт 10.
Спеціальних проведень для основних засобів, що були внесені до статутного капіталу не передбачено.
Запитання:
Доброго дня! Ми фінансова компанія складаємо звітність за МСФЗ. В зв'язку з введенням в дію з 01.01.2019р. МСФЗ 16 "Оренда", але не пристосуванням існуючого Плану рахунків Мінфіну до нової оренди, які рахунки повинні бути використані для ведення обліку операцій оренди відповідно до МСФЗ 16 ? компанія орендує приміщення та автотранспорт для виробничих потреб, мова іде про оперативну оренду:
для обліку права користування орендованим активом - ?
для обліку накопиченої амортизації права користування орендованим активом - ?
для обліку непоточних зобов'язань з оренди -?
для обліку поточних орендних зобов'язань -?
для обліку процентних витрат за орендованими зобов&'язаннями - ?
Відповідь:
Затвердженого плану рахунків для підприємств, які ведуть бухгалтерський облік за МСФЗ не існує. Підприємству слід самостійно розробити план рахунків і передбачити в ньому рахунки для ведення обліку операцій оренди.
Доброго дня, ми державна установа. Бюджетна та фінансова звітність складається відповідно до НП(С)БО в держ.секторі 101 "Подання фінансової звітності". Отримали безоплатно за необмінними операціями автобус б/в, який повністю не відамортизований, в акті приймання-передачі вказані три суми, а саме - первісна вартість, сума амортизації і залишкова вартість. Як правильно відобразити бухгалтерські операції. ( Классификация доходов бюджета 25020200 Средства, которые получают бюджетные учреждения от предприятий, организаций, физических лиц и от других бюджетных учреждений для выполнения целевых мероприятий, в том числе мероприятий по отчуждению для общественных нужд земельных участков и размещенных на них других объектов недвижимого имущества, находящихся в частной собственности физических или юридических лиц ) Дуже дякую.
Доброго дня! Ми фінансова компанія складаємо звітність за МСФЗ. В зв"язку з введенням в дію з 01.01.2019р. МСФЗ 16 "Оренда", але непристосуванням існуючого Плану рахунків Мінфіну до нової оренди, які рахунки повинні бути використані для ведення обліку операцій оренди відповідно до МСФЗ 16 ? компанія орендує приміщення та автотранспорт для виробничих потреб, мова іде про оперативну оренду: для обліку права користування орендованим активом - ? для обліку накопиченої амортизації права користування орендованим активом - ? для обліку непоточних зобов"язань з оренди -? для обліку поточних орендних зобов"язань -? для обліку процентних витрат за орендованими зобов"язаннями - ?
Доброго дня! Як правильно відобразити ліквідацію(списання) основних засобів, які були внесені одним із учасників до статутного капіталу? Як зміниться актив і пасив балансу? Дякую.
Запитання:
Доброго дня! Списуємо і передаємо на утилізацію ОЗ та МНМА. З лекції по ОЗ не зрозуміли, які необхідні документи потрібно оформити на підприємстві (ТОВ).
Утилізація з допомогою фірми, яка має ліцензію (кошти за утилізацію перераховано).
ОЗ повністю замортизовані. Ліквідаційна вартість - нуль. Дооцінювати та розбирати нема чого, тільки списання та утилізація.
Допоможіть з проведеннями по цих операціях, будь ласка!
Дякуємо.
Відповідь:
Щодо необхідних документів, то в даній ситуації має бути акт ліквідації об’єктів (за формою ОЗ-3), договір та акт про утилізацію. Якщо немає що оприбутковувати, то розділ акту ОЗ-3 «Розрахунок результатів списання об'єкта» не заповнюється.
Бухгалтерське проведення  при ліквідації основних засобів у Вашому випадку:
Дт 131 Кт 10
При ліквідації МНМА:
Дт 132 Кт 112.
Доброго дня! Списуємо і передаємо на утилізацію ОЗ та МНМА. З лекції по ОЗ не зрозуміли, які необхідні документи потрібно оформити на підприємстві (ТОВ). Утилізація з допомогою фірми, яка має ліцензію (кошти за утилізацію перераховано). ОЗ повністю замортизовані. Ліквідаційна вартість - нуль. Дооцінювати та розбирати нема чого, тільки списання та утилізація. Допоможіть з проведеннями по цих операціях, будь ласка! Дякуємо.
Запитання:
Компанія є орендарем та орендодавцем за договорами оперативної оренди виробничих приміщень та автотранспорту. Договора оформлені короткострокові терміном дії на один рік. По закінченню терміну діїї договорів оформляються акти приймання-передачі орендованого майна та укладаються нові короткострокові договори оренди також терміном дії на один рік з оформленням нових актів приймання передачі орендованого майна. В зв"язку з введенням в дію з 01.01.2019 МСФЗ 16 "Оренда" чи може компанія в вище описаній ситуаціїї не застосовувати вимоги параграфів 22-49 МСФЗ 16, а продовжити визнавати орендні платежі як витрати на прямолінійній основі протягом строку оренди?
Відповідь:
Відповідно до п.5 та п. 6 МФСЗ 16:
Орендар має право прийняти рішення про незастосування моделі обліку оренди, якщо:
(а) оренда – короткострокова (до 12 місяців);
(б) базовий актив оренди має низьку вартість.
Якщо орендар вирішує не застосовувати вимоги параграфів 22 - 49 до короткострокової оренди чи оренди, за якою базовий актив є малоцінним, то орендар визнає орендні платежі, пов'язані з такою орендою, як витрати на прямолінійній основі протягом строку оренди або на іншій систематичній основі. Орендар застосовує іншу систематичну основу, якщо така основа більше відображає модель отримання вигоди орендарем. Однак, якщо із року в рік буде укладатись договір оренди на 1 рік, це може бути визнано аудиторами модифікацією договору і призвести до перерахунку орендних платежів відповідно до умов параграфів 22-49 МСФЗ 16.
Запитання:
Ми фінансова компанія складаємо звітність за МСФЗ. Згідно МСБО 16 пункт 55 "Амортизацію активу починають, коли він стає придатним для використання, тобто коли він доставлений до місця розташування та приведений у стан, у якому він придатний до експлуатації у спосіб, визначений управлінським персоналом" Компанія придбала основний засіб в червні 2019 р. 27.06.2019 оформлено акт введення в експлуатацію ОЗ. Програмне забезпечення, яким користується компанія, налаштоване так, що амортизація нараховується з місяця наступного за місяцем придбання ОЗ. Скажіть будь ласка, з якого періоду ми повинні нарахувати амортизацію в нашому випадку?
Відповідь:
Дійсно М(С)БО не розглядає моменту початку   нарахування амортизації,   як це передбачено у П(С)БО 7.
Тому, враховуючи норми М(С)БО 16 амортизацію у Вашому випадку слід нараховувати з 27.06.2019 року.
Запитання:
Доброго дня, підкажіть будь ласко, якщо облік кожної відеокамери здійснюється окремо (рах. 112, знос 100% при введенні в експлуатацію), декілька відеокамер поламалися та не підлягають ремонту, чи буде достатньо оформити лише наказ на списання, форму ОЗ-3 та в обліку зробите проведення Дт 132 Кт 112? В наказі на списанні зазначити, що в результаті списання відеокамер не залишаються ніякі запчастини (металобрухт) та не здійснювати утилізацію?
Відповідь:
Правильно слід здійснити утилізацію цих відеокамер.
Доброго дня, підкажіть будь ласко, якщо облік кожної відеокамери здійснюється окремо (рах. 112, знос 100% при введенні в експлуатацію), декілька відеокамер поламалися та не підлягають ремонту, чи буде достатньо оформити лише наказ на списання, форму ОЗ-3 та в обліку зробите проведення Дт 132 Кт 112? В наказі на списанні зазначити, що в результаті списання відеокамер не залишаються ніякі запчастини (металобрухт) та не здійснювати утилізацію?
Запитання: Ми фінансова компанія складаємо звітність за МСФЗ. Згідно МСБО 16 пункт 55 "Амортизацію активу починають, коли він стає придатним для використання, тобто коли він доставлений до місця розташування та приведений у стан, у якому він придатний до експлуатації у спосіб, визначений управлінським персоналом" Компанія придбала основний засіб в червні 2019 р. 27.06.2019 оформлено акт введення в експлуатацію ОЗ. Програмне забезпечення, яким користується компанія, налаштоване так, що амортизація нараховується з місяця наступного за місяцем придбання ОЗ. Скажіть будь ласка, з якого періоду ми повинні нарахувати амортизацію в нашому випадку?
Запитання: Компанія є орендарем та орендодавцем за договорами оперативної оренди виробничих приміщень та автотранспорту. Договора оформлені короткострокові терміном дії на один рік. По закінченню терміну діїї договорів оформляються акти приймання-передачі орендованого майна та укладаються нові короткострокові договори оренди також терміном дії на один рік з оформленням нових актів приймання передачі орендованого майна. В зв"язку з введенням в дію з 01.01.2019 МСФЗ 16 "Оренда" чи може компанія в вище описаній ситуаціїї не застосовувати вимоги параграфів 22-49 МСФЗ 16, а продовжити визнавати орендні платежі як витрати на прямолінійній основі протягом строку оренди?
Запитання: Компанія є орендарем та орендодавцем за договорами оперативної оренди виробничих приміщень та автотранспорту. Договора оформлені короткострокові терміном дії на один рік. По закінченню терміну діїї договорів оформляються акти приймання-передачі орендованого майна та укладаються нові короткострокові договори оренди також терміном дії на один рік з оформленням нових актів приймання передачі орендованого майна. В зв"язку з введенням в дію з 01.01.2019 МСФЗ 16 "Оренда" чи може компанія в вище описаній ситуаціїї не застосовувати вимоги параграфів 22-49 МСФЗ 16, а продовжити визнавати орендні платежі як витрати на прямолінійній основі протягом строку оренди?
Запитання: Ми фінансова компанія складаємо звітність за МСФЗ. Згідно МСБО 16 пункт 55 "Амортизацію активу починають, коли він стає придатним для використання, тобто коли він доставлений до місця розташування та приведений у стан, у якому він придатний до експлуатації у спосіб, визначений управлінським персоналом" Компанія придбала основний засіб в червні 2019 р. 27.06.2019 оформлено акт введення в експлуатацію ОЗ. Програмне забезпечення, яким користується компанія, налаштоване так, що амортизація нараховується з місяця наступного за місяцем придбання ОЗ. Скажіть будь ласка, з якого періоду ми повинні нарахувати амортизацію в нашому випадку?
Запитання 1:При передачі О.З. без оплати (даруємо) виникає податкове зобов'язання?Відповідь:Так, виникає. безоплатна передача є постачанням відповідно до п. 14.1.191 ПКУ.Запитання 2: Якщо виникає податкове зобов'язання, то база оподаткування- залишкова балансова вартість.Відповідь:Так, відповідно до п. 188.1 ПКУ, база оподаткування залишкова балансова вартість, визначена за правилами бухгалтерського обліку на початок податкового періоду в якому здійснюється така передача. Відповідно до п. 188.1 ПКУ база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції. Запитання 3:Для того хто отримав подаровані О.З.платників ПДВ - оподаткування?Відповідь:Для того, хто отримав безоплатно основні засоби не виникає право на податковий кредит оскільки на такого отримувача складається податкова накладна на вартість «0». Не виникають і податкові зобов’язання, у зв’язку з відсутністю операції з постачання.
Запитання: Виконано поліпшення орендних основних засобів на суму 41300грн. Орендатор платник ПДВ (юрособа), а орндодавець не платник ПДВ (юрособа).Поліпщення треба зарахувати як плату за оренду приміщення(оренда за місяць 14025грн) Виправте будь ласка допущені помилки:Дт 377/Кт 703-41306грнДт 903 / Кт 23 - 41306 грнДт 93/ Кт 685 - 14025 грн за один місяцьДт 685 / Кт 377 - 14025 грн за один місяцьДт 93/ Кт 685 - 14025 грн за 2-й наступний місяцьДт 685 / Кт 377 - 14025 грн за 2й наступний місяцьДт 93/ Кт 685 - 14025 грн за 3-й наступний місяцьДт 685 / Кт 377 - 13256 грн за 3-й наступний місяцьДт 685 / Кт 311 - 769 грн за 3-й наступний місяцьВідповідь:Помилка в не нарахуванні податкових зобов’язань з ПДВ орендарем платником ПДВ:Дт 377/Кт 703 – 41306 грнДт 703/Кт 641 – 6883,33 грн (якщо вартість 41306 з ПДВ).
Запитання: Доброго дня, підкажіть будь ласка, чи можемо ми в обліковій політиці прописати, що метод амортизації, термін корисного використання та ліквідаційна вартість, визначаються для кожного об’єкта ОЗ окремим наказам керівника? і чи може буди різний метод, термін і залишкова вартість різною для різних об’єктів ОЗ? Відповідь:Термін корисного використання може бути визначений окремим наказом керівника.Метод нарахування амортизації та ліквідаційна вартість повинні бути прописані в обліковій політиці. Однак, для зручності ці дані можна вивести як окремий додаток до наказу про облікову політику.
Продовження відповіді:... Якщо ж підприємство і надалі не зможе здійснювати зазначену діяльність, то слід прийняти рішення (наказ керівника) про виведення таких об’єктів з експлуатації та призупинення нарахування амортизації.
Запитання: Добрый день, скажите, пожалуйста, следующее: 1.Деятельность компании сдача техники в оренду, уже второй месяц часть техники просто стоит на складе, так как, нет новых орендодержателей на них, по сути они не используются на протяжение этого периода и не известно как долго они еще так простоят там, в даном случае имеем ли мы право на амортизационные расходы? Відповідь: Відповідно до п. 23 П(с)БО 7: 23. Нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється підприємством/установою (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс), і призупиняється на період його реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації. Якщо це тимчасове не використання, то амортизація нараховується (оскільки об’єкт визнається активом, від використання якого очікується майбутня економічна вигода)...
