Сертифікат
Сертифікат учасника
Оберіть відео для перегляду
4.8(16)
Оцініть відео:
Урок 1. Документальна підготовка проведення інвентаризації. Результати інвентаризації
00:32:06
Катерина Проскура
4.8(16)
Оцініть відео:
4.3(11)
Оцініть відео:
Урок 2. Інвентаризація дебіторської і кредиторської заборгованості
00:42:08
Катерина Проскура
4.3(11)
Оцініть відео:
4.9(10)
Оцініть відео:
Урок 3. Інвентаризація запасів і основних засобів
00:33:17
Катерина Проскура
4.9(10)
Оцініть відео:
4.7(37)
2253
33
Коментарі33
За датою
ОЛ
Ольга
10.07.2019 | 08:48 Катерина Проскура
В типових формах інвентаризації зазначається , що в розшифровці підпису потрібно писати: Ім'я, По-батькові , Прізвище , чи є помилкою , якщо з 1С видруковується форма і в підписах зазначається спочатку Прізвище далі Ім'я По- батькові?
Відповісти
КП
Катерина Проскура
19.06.2019 | 11:15
Запитання:
Цікавить також інвентаризація по рахунках 6441, 6442, 6431, 6432. Як її оформити- тими ж документами що і розрахунки з бюджетом і одночасно з інвентаризацією таких розрахунків чи окремо ? Якщо виявлено Дт с-до на 6442 і Ктове с-до по 6441 по одному і тому ж контрагенту - чи можна їх згорнути і як оформити правильно таке згортання ? З 643 рахунком простіше - там виписку пн контролюємо самі, а от по 644 дуже багато невідповідностей - є нестримані пн від контрагентів, є зайво виписані, є виписані з порушеннями ( не тією датою, з помилковими кодами кут зелень тощо) - як це все грамотно описати і скоригувати?
Відповідь:
Положення №879 не містить окремих вимог щодо докуметування інвентаризації залишків податкових зобов'язань і податкового кредиту на рахунках 6441, 6442, 6431, 6432. Однак, вони є зовсім окремими активами і зобов'язаннями нж сам ПДВ. Тому я б рекомедувала оформляти їх інвентаризацію окремими інвентаризаційними описами.
Цікавить також інвентаризація по рахунках 6441, 6442, 6431, 6432. Як її оформити- тими ж документами що і розрахунки з бюджетом і одночасно з інвентаризацією таких розрахунків чи окремо ? Якщо виявлено Дт с-до на 6442 і Ктове с-до по 6441 по одному і тому ж контрагенту - чи можна їх згорнути і як оформити правильно таке згортання ? З 643 рахунком простіше - там виписку пн контролюємо самі, а от по 644 дуже багато невідповідностей - є нестримані пн від контрагентів, є зайво виписані, є виписані з порушеннями ( не тією датою, з помилковими кодами кут зелень тощо) - як це все грамотно описати і скоригувати?
Відповідь:
Положення №879 не містить окремих вимог щодо докуметування інвентаризації залишків податкових зобов'язань і податкового кредиту на рахунках 6441, 6442, 6431, 6432. Однак, вони є зовсім окремими активами і зобов'язаннями нж сам ПДВ. Тому я б рекомедувала оформляти їх інвентаризацію окремими інвентаризаційними описами.
Відносно виправлення помилок.
Тут слід аналізувати і окремо підходити до кожного випадку помилки.
Наприклад:
- якщо у вас на 6442 висить сума ПДВ за податковою накладною, не зареєстрованою постачальником ваші дії такі: ви нічого з цією сумою не робите 1095 днів – так як у постачальника ще є можливість її зареєструвати. Після 1095 днів – такої можливості уже немає, це ваші витрати. ВАСУ рекомендує ще почекати 3 роки після цього і списати дану суму у витрати, щоч фактично безнадійною вона стає на 1096 день з дная виписки.
- з тієї ж серії, якщо за одним і тим же контрагентом зависли залишки по 6441 і 6442 – треба розбиратись: це технічна посилка - некоректно проведені документи в 1С, тоді їх «схлопнути», або можливо це правильно, просто різні договори, різні ПН
- з помилково зареєстрованими ПН – ви своїм обліком прив’язуєтесь до дій постачальника. Він може РК виписати, в тому числі і з типом причини 20, може нічого не робити – тоді схема №1 зверху описана
Взагалі – це постановка обліку, не допускати некоректних залишків на рахунках 6441, 6442, 6431, 6432, їх потім дуже важко привести у відповідність, якщо вони запущені уже тривалий період
Відповісти
КП
Катерина Проскура
19.06.2019 | 11:08
Запитання:
Щодо інвентаризації активів на відповідальному зберіганні. Підприємство замовляє товар у виробника. Паралельно замовляє етикетки в іншого контрагента ( назвемо його постачальник етикеток)для замовленого товару. Етикетки надходять на зберігання на склад виробника. При інвентаризації активів на відповідальному зберіганні виявлений колосальні розбіжності -як недостача одних етикеток, так і надлишок інших, при чому недостача значно більша) Акти про отримання етикеток ( надходження на відповідальне зберігання етикеток) співпадають з накладними постачальника етикеток -тут все гаразд. А от акти на відпуск з відповідального зберігання мають співпадати з накладними на відвантаження нам готової продукції ( наприклад, отримали ми від виробника 200 шт товару А і має бути в акті на вибуття етикеток 200 шт етикеток на товар А). Незавершеного виробництва по замовлених нами товарах немає - уже рік нічого не замовляли. На жаль директор минулого року без відома бухгалтерії будучи присутнім на заводі виробника попідписував акти на вибуття активів з відповідального зберігання (всі крім останнього). Останній акт на вибуття був надісланий нам в бухгалтерію разом з попередніми підписаними директором. Тоді зрозуміли що маємо проблему. Підписані директори акти не відповідають тим накладним на товар який ми отримували. Як тепер оформити інвентаризацію? Сторона виробника просто відмовляється підписати акт інвентаризації . Пояснювати чому акти вибуття не співпадають з накладними також відмовляються
Відповідь:
Товар, що знаходиться на відповідальному зберіганні, є вашою власністю. Підставою для відповідального зберігання Виробником етикеток є мабуть Договір про відповідальне зберігання. Пропоную почитати його умови і знайти там пункти, якими визначено, які вимоги висуваються до зберігача щодо контролю за збереженням довірених йому товарів.
Відповідно до п.7 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом МФУ 02.09.2014 № 879, проведення інвентаризації є обов’язковим:
Щодо інвентаризації активів на відповідальному зберіганні. Підприємство замовляє товар у виробника. Паралельно замовляє етикетки в іншого контрагента ( назвемо його постачальник етикеток)для замовленого товару. Етикетки надходять на зберігання на склад виробника. При інвентаризації активів на відповідальному зберіганні виявлений колосальні розбіжності -як недостача одних етикеток, так і надлишок інших, при чому недостача значно більша) Акти про отримання етикеток ( надходження на відповідальне зберігання етикеток) співпадають з накладними постачальника етикеток -тут все гаразд. А от акти на відпуск з відповідального зберігання мають співпадати з накладними на відвантаження нам готової продукції ( наприклад, отримали ми від виробника 200 шт товару А і має бути в акті на вибуття етикеток 200 шт етикеток на товар А). Незавершеного виробництва по замовлених нами товарах немає - уже рік нічого не замовляли. На жаль директор минулого року без відома бухгалтерії будучи присутнім на заводі виробника попідписував акти на вибуття активів з відповідального зберігання (всі крім останнього). Останній акт на вибуття був надісланий нам в бухгалтерію разом з попередніми підписаними директором. Тоді зрозуміли що маємо проблему. Підписані директори акти не відповідають тим накладним на товар який ми отримували. Як тепер оформити інвентаризацію? Сторона виробника просто відмовляється підписати акт інвентаризації . Пояснювати чому акти вибуття не співпадають з накладними також відмовляються
Відповідь:
Товар, що знаходиться на відповідальному зберіганні, є вашою власністю. Підставою для відповідального зберігання Виробником етикеток є мабуть Договір про відповідальне зберігання. Пропоную почитати його умови і знайти там пункти, якими визначено, які вимоги висуваються до зберігача щодо контролю за збереженням довірених йому товарів.
Відповідно до п.7 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом МФУ 02.09.2014 № 879, проведення інвентаризації є обов’язковим:
- перед складанням річної фінансової звітності в обсязі, визначеному пунктом 6 цього розділу, з урахуванням особливостей проведення інвентаризації і в строки, визначені пунктом 10 цього розділу;
- у разі встановлення фактів крадіжок або зловживань, псування цінностей (на день встановлення таких фактів) в обсязі, визначеному керівником підприємства;
Я пропоную ініціювати інвентаризацію етикеток, по одній з двох зверху наведених підстав. Явно ж перед складанням звітності за 2018 рік інвентаризація саме их запасів не проводилась вами. Також у вас є документальні підстави стверджувати про підозру в крадіжці, оскільки ваші облікові дані щодо залишків етикеток не вдповідають наданим вам актам звіряння. Вимагайте присутності при інвентаризації вашого представника, так як це ваш товар, він знаходиться у вашій власності.
Дані, отримані за результатами інвентаризації, будуть більш достовірними та актуальними, ніж помилкові (на вашу думку) акти звіряння. Навіть можна стверджувати, що на дату тих актів залишки були саме такі, ми погодуємось, раз підписали. Однак на дату нової інвентаризації залишків інші и ми імовірно бачимо недостачу і пересортицю. Так ви анулюєте дані актів та згладите проблему з тим, що вони підписані з вашої сторони. І у випадку подальшого звернення до суду у вас буде доказ на вашу користь.
Дані, отримані за результатами інвентаризації, будуть більш достовірними та актуальними, ніж помилкові (на вашу думку) акти звіряння. Навіть можна стверджувати, що на дату тих актів залишки були саме такі, ми погодуємось, раз підписали. Однак на дату нової інвентаризації залишків інші и ми імовірно бачимо недостачу і пересортицю. Так ви анулюєте дані актів та згладите проблему з тим, що вони підписані з вашої сторони. І у випадку подальшого звернення до суду у вас буде доказ на вашу користь.
Відповісти
ЗЛ
Злата
18.12.2018 | 12:38
робника попідписував акти на вибуття активів з відповідального зберігання (всі крім останнього). Останній акт на вибуття був надісланий нам в бухгалтерію разом з попередніми підписаними директором. Тоді зрозуміли що маємо проблему. Підписані директори акти не відповідають тим накладним на товар який ми отримували. Як тепер оформити інвентаризацію? Сторона виробника просто відмовляється підписати акт інвентаризації . Пояснювати чому акти вибуття не співпадають з накладними також відмовляються
Відповісти
ЗЛ
Злата
18.12.2018 | 12:33
Щодо інвентаризації активів на відповідальному зберіганні. Підприємство замовляє товар у виробника. Паралельно замовляє етикетки в іншого контрагента ( назвемо його постачальник етикеток)для замовленого товару. Етикетки надходять на зберігання на склад виробника. При інвентаризації активів на відповідальному зберіганні виявлений колосальні розбіжності -як недостача одних етикеток, так і надлишок інших, при чому недостача значно більша) Акти про отримання етикеток ( надходження на відповідальне зберігання етикеток) співпадають з накладними постачальника етикеток -тут все гаразд. А от акти на відпуск з відповідального зберігання мають співпадати з накладними на відвантаження нам готової продукції ( наприклад, отримали ми від виробника 200 шт товару А і має бути в акті на вибуття етикеток 200 шт етикеток на товар А). Незавершеного виробництва по замовлених нами товарах немає - уже рік нічого не замовляли. На жаль директор минулого року без відома бухгалтерії будучи присутнім на заводі ви
Відповісти
ЗЛ
Злата
18.12.2018 | 11:57
Цікавить також інвентаризація по рахунках 6441, 6442, 6431, 6432. Як її оформити- тими ж документами що і розрахунки з бюджетом і одночасно з інвентаризацією таких розрахунків чи окремо ? Якщо виявлено Дт с-до на 6442 і Ктове с-до по 6441 по одному і тому ж контрагенту - чи можна їх згорнути і як оформити правильно таке згортання ? З 643 рахунком простіше - там виписку пн контролюємо самі, а от по 644 дуже багато невідповідностей - є нестримані пн від контрагентів, є зайво виписані, є виписані з порушеннями ( не тією датою, з помилковими кодами кут зелень тощо) - як це все грамотно описати і скоригувати?
Відповісти
КП
Катерина Проскура
12.12.2018 | 12:14
Запитання:
Скажіть коли один покупець різні договора по одному ДТ а по другому КТ, з цим контрагентом ми продовжуемо працювати, по ДТ заборгованності 3 роки а по Кт рік , чи можливо списати Дт заборгованність чи ні?
Відповідь:
Це питання більш юридичне, як і юристи мають встановлювати безнадійність заборгованості. На мою думку, заборгованість, що обліковується у вашому випадку по Дт, за наявності розрахунків по іншому договору по Кт, не є безнадійною, оскільки:
- розрахунки з даним контрагентом здійснюються, - контрагент діючий, не знаходиться в стані припиненн, ліквідації або банкрутства. Все це, на мою думку, свідчить про небезнадійний характер заборгованості.
Скажіть коли один покупець різні договора по одному ДТ а по другому КТ, з цим контрагентом ми продовжуемо працювати, по ДТ заборгованності 3 роки а по Кт рік , чи можливо списати Дт заборгованність чи ні?
Відповідь:
Це питання більш юридичне, як і юристи мають встановлювати безнадійність заборгованості. На мою думку, заборгованість, що обліковується у вашому випадку по Дт, за наявності розрахунків по іншому договору по Кт, не є безнадійною, оскільки:
- розрахунки з даним контрагентом здійснюються, - контрагент діючий, не знаходиться в стані припиненн, ліквідації або банкрутства. Все це, на мою думку, свідчить про небезнадійний характер заборгованості.
Відповісти
КП
Катерина Проскура
12.12.2018 | 12:13
Продовження відповіді:
... - за судовим рішенням або на підставі належним чином оформленого документа органу, який відповідно до закону має право вимагати проведення такої інвентаризації. У цих випадках інвентаризація має розпочатися у термін та в обсязі, зазначених у належним чином оформленому документі цих органів, але не раніше дня отримання підприємством відповідного документа;
- у разі техногенних аварій, пожежі чи стихійного лиха (на день після закінчення явищ) в обсязі, визначеному керівником підприємства;
- у разі припинення підприємства в обсязі, визначеному пунктом 6 цього розділу;
- у разі переходу на складання фінансової звітності за міжнародними стандартами (на дату такого переходу);
- в інших випадках, передбачених законодавством.
... - за судовим рішенням або на підставі належним чином оформленого документа органу, який відповідно до закону має право вимагати проведення такої інвентаризації. У цих випадках інвентаризація має розпочатися у термін та в обсязі, зазначених у належним чином оформленому документі цих органів, але не раніше дня отримання підприємством відповідного документа;
- у разі техногенних аварій, пожежі чи стихійного лиха (на день після закінчення явищ) в обсязі, визначеному керівником підприємства;
- у разі припинення підприємства в обсязі, визначеному пунктом 6 цього розділу;
- у разі переходу на складання фінансової звітності за міжнародними стандартами (на дату такого переходу);
- в інших випадках, передбачених законодавством.
Відповісти
КП
Катерина Проскура
12.12.2018 | 12:13
Продовження відповіді:
... - у разі передачі майна державного підприємства або бюджетної установи в оренду, приватизації майна державного підприємства, перетворення державного підприємства, передачі державного підприємства (його структурних підрозділів) або бюджетної установи до сфери управління іншого органу управління (на дату передачі), крім передачі в межах одного органу управління, в інших випадках, визначених законодавством;
- у разі зміни матеріально відповідальних осіб, а також у разі зміни керівника колективу (бригадира), вибуття з колективу (бригади) більше половини його членів або на вимогу хоча б одного члена колективу (бригади) при колективній (бригадній) матеріальній відповідальності (на день приймання-передачі справ) в обсязі активів, які знаходяться на відповідальному зберіганні;
- у разі встановлення фактів крадіжок або зловживань, псування цінностей (на день встановлення таких фактів) в обсязі, визначеному керівником підприємства;..
... - у разі передачі майна державного підприємства або бюджетної установи в оренду, приватизації майна державного підприємства, перетворення державного підприємства, передачі державного підприємства (його структурних підрозділів) або бюджетної установи до сфери управління іншого органу управління (на дату передачі), крім передачі в межах одного органу управління, в інших випадках, визначених законодавством;
- у разі зміни матеріально відповідальних осіб, а також у разі зміни керівника колективу (бригадира), вибуття з колективу (бригади) більше половини його членів або на вимогу хоча б одного члена колективу (бригади) при колективній (бригадній) матеріальній відповідальності (на день приймання-передачі справ) в обсязі активів, які знаходяться на відповідальному зберіганні;
- у разі встановлення фактів крадіжок або зловживань, псування цінностей (на день встановлення таких фактів) в обсязі, визначеному керівником підприємства;..
Відповісти
КП
Катерина Проскура
12.12.2018 | 12:12
Продовження відповіді:
... Також інвентаризації підлягають активи і зобов’язання, які обліковуються на позабалансових рахунках, зокрема цінності, що не належать підприємству, але тимчасово перебувають у його користуванні, розпорядженні або на зберіганні (об’єкти оперативної (операційної) оренди основних засобів, матеріальні цінності на відповідальному зберіганні, переробці, комісії, монтажі), умовні активи і зобов’язання (непередбачені активи та зобов’язання) підприємства (застави, гарантії, зобов’язання тощо), бланки документів суворої звітності, інші активи.
Нагадуємо, що згідго п.7 Розділу І Положення №879 проведення інвентаризації є обов’язковим:
- перед складанням річної фінансової звітності в обсязі, визначеному пунктом 6 цього розділу, з урахуванням особливостей проведення інвентаризації і в строки, визначені пунктом 10 цього розділу;..
... Також інвентаризації підлягають активи і зобов’язання, які обліковуються на позабалансових рахунках, зокрема цінності, що не належать підприємству, але тимчасово перебувають у його користуванні, розпорядженні або на зберіганні (об’єкти оперативної (операційної) оренди основних засобів, матеріальні цінності на відповідальному зберіганні, переробці, комісії, монтажі), умовні активи і зобов’язання (непередбачені активи та зобов’язання) підприємства (застави, гарантії, зобов’язання тощо), бланки документів суворої звітності, інші активи.
Нагадуємо, що згідго п.7 Розділу І Положення №879 проведення інвентаризації є обов’язковим:
- перед складанням річної фінансової звітності в обсязі, визначеному пунктом 6 цього розділу, з урахуванням особливостей проведення інвентаризації і в строки, визначені пунктом 10 цього розділу;..
Відповісти
КП
Катерина Проскура
12.12.2018 | 12:12
Запитання:
Скажіть будь ласка чи необхідно проводити інвентарізацію, коли є тільки інструментальна кладова, а матеріали до виробничого цеху відразу до нього передаються відділом матеріального забеспечення.
Склада у нас немає. Закупівля матеріалів проводиться для конкретного обладнення. Списання матеріалів проводиться в виробництво в день їх отримання?
Відповідь:
Вимога п.7 Розділу І Положення №879 є обов’язковим для всіх без виключення і поширюється в тому числі і на вас на загальних підставах. При цьому звертаємо увагу, що згідно п.6 Розділу І Положення №879, суцільною інвентаризацією охоплюються всі види зобов’язань та всі активи підприємства незалежно від їх місцезнаходження, у тому числі предмети, що передані у прокат, оренду або перебувають на реконструкції, модернізації, консервації, у ремонті, запасі або резерві незалежно від технічного стану...
Скажіть будь ласка чи необхідно проводити інвентарізацію, коли є тільки інструментальна кладова, а матеріали до виробничого цеху відразу до нього передаються відділом матеріального забеспечення.
Склада у нас немає. Закупівля матеріалів проводиться для конкретного обладнення. Списання матеріалів проводиться в виробництво в день їх отримання?
Відповідь:
Вимога п.7 Розділу І Положення №879 є обов’язковим для всіх без виключення і поширюється в тому числі і на вас на загальних підставах. При цьому звертаємо увагу, що згідно п.6 Розділу І Положення №879, суцільною інвентаризацією охоплюються всі види зобов’язань та всі активи підприємства незалежно від їх місцезнаходження, у тому числі предмети, що передані у прокат, оренду або перебувають на реконструкції, модернізації, консервації, у ремонті, запасі або резерві незалежно від технічного стану...
Відповісти
КП
Катерина Проскура
12.12.2018 | 12:11
Запитання:
При інвентарізаціі резерва відпустки треба ураховувати не відгуляни дні відпусток за 2002-2006 рр.
Відповідь:
Так, звичайно треба враховувати всі дні невикористаної відпустки, незалежно від того, за який період вони сформувались. За розрахунками з працівниками терміни позовної давності відсутні, працівник або його спадкоємці може в будь-який час звернутись до роботодавця з компенсацією невикористаної відпустки.
Однак звертаємо увагу, що підприємство не має права не надавати щорічну відпустку працівнику більше ніж 2 роки підряд, там КЗпП передбачена окрема за це відповідльність.
При інвентарізаціі резерва відпустки треба ураховувати не відгуляни дні відпусток за 2002-2006 рр.
Відповідь:
Так, звичайно треба враховувати всі дні невикористаної відпустки, незалежно від того, за який період вони сформувались. За розрахунками з працівниками терміни позовної давності відсутні, працівник або його спадкоємці може в будь-який час звернутись до роботодавця з компенсацією невикористаної відпустки.
Однак звертаємо увагу, що підприємство не має права не надавати щорічну відпустку працівнику більше ніж 2 роки підряд, там КЗпП передбачена окрема за це відповідльність.
Відповісти
КП
Катерина Проскура
12.12.2018 | 12:10
Продовження відповіді:
... За такое нарушение применяется штраф в размере от 8 до 15 НМДГ (от 136 до 255 грн.). При аналогичном повторном нарушении на протяжении года размер штрафа составит от 10 до 20 НМДГ (от 170 до 340 грн.). Данные штрафы налагаются на руководителя предприятия, так как он является должностным лицом, ответственным за проведение инвентаризации. Органом, который уполномочен налагать штрафы за вышеуказанное правонарушение, является Государственная аудиторская служба (постановление КМУ от 28.10.15 г. № 868 и от 03.02.16 г. № 43).
... За такое нарушение применяется штраф в размере от 8 до 15 НМДГ (от 136 до 255 грн.). При аналогичном повторном нарушении на протяжении года размер штрафа составит от 10 до 20 НМДГ (от 170 до 340 грн.). Данные штрафы налагаются на руководителя предприятия, так как он является должностным лицом, ответственным за проведение инвентаризации. Органом, который уполномочен налагать штрафы за вышеуказанное правонарушение, является Государственная аудиторская служба (постановление КМУ от 28.10.15 г. № 868 и от 03.02.16 г. № 43).
Відповісти
КП
Катерина Проскура
12.12.2018 | 12:09
Запитання:
Будь ласка скажіть яка відповідальність за непроведення інвентарізаціїї?
Відповідь:
За непроведение обязательной инвентаризации предусмотрена ответственность – дисциплинарная и административная. Дисциплинарная ответственность налагается работодателем. Работников, виновных в непроведении инвентаризации или ее проведении с нарушениями, работодатель может привлечь к дисциплинарной ответственности. К мерам дисциплинарного воздействия относятся (ст. 147 КЗоТ): выговор; увольнение. Дисциплинарное наказание может быть применено только в течение месяца со дня выявления проступка. Срок пребывания работника в отпуске или на больничном в этот период не включается. Однако в любом случае выговор может быть оформлен не позже 6 месяцев с момента совершения проступка. Административная ответственность. За несвоевременное или некачественное проведение инвентаризации денежных средств и материальных ценностей предусмотрена ответственность на основании ст. 1642 КУоАП...
Будь ласка скажіть яка відповідальність за непроведення інвентарізаціїї?
Відповідь:
За непроведение обязательной инвентаризации предусмотрена ответственность – дисциплинарная и административная. Дисциплинарная ответственность налагается работодателем. Работников, виновных в непроведении инвентаризации или ее проведении с нарушениями, работодатель может привлечь к дисциплинарной ответственности. К мерам дисциплинарного воздействия относятся (ст. 147 КЗоТ): выговор; увольнение. Дисциплинарное наказание может быть применено только в течение месяца со дня выявления проступка. Срок пребывания работника в отпуске или на больничном в этот период не включается. Однако в любом случае выговор может быть оформлен не позже 6 месяцев с момента совершения проступка. Административная ответственность. За несвоевременное или некачественное проведение инвентаризации денежных средств и материальных ценностей предусмотрена ответственность на основании ст. 1642 КУоАП...
Відповісти
КП
Катерина Проскура
12.12.2018 | 12:08
Запитання:
Чи може приватне підприємство використовувати типові документи для проведення інвентаризації розроблені для бюджетних установ згідно Наказу#788 від 06.07.15 та Наказу #732 від 22.11.04 щодо НМА?
Відповідь:
Підприємство може застосовувати ці форми, як і будь-які власне розроблені, що містять всі реквізити первинного документу. При цьому вони мають бути затверджені для використання наказом чи іншим внутрішнім нормативним актом підприємства. Часто форми використовуваних підприємством первинних документів затверджуються як додатки до наказу про облікову політику.
Чи може приватне підприємство використовувати типові документи для проведення інвентаризації розроблені для бюджетних установ згідно Наказу#788 від 06.07.15 та Наказу #732 від 22.11.04 щодо НМА?
Відповідь:
Підприємство може застосовувати ці форми, як і будь-які власне розроблені, що містять всі реквізити первинного документу. При цьому вони мають бути затверджені для використання наказом чи іншим внутрішнім нормативним актом підприємства. Часто форми використовуваних підприємством первинних документів затверджуються як додатки до наказу про облікову політику.
Відповісти
КП
Катерина Проскура
12.12.2018 | 12:08
Продовження відповіді:
... 3) за необхідності та за рішенням упралінського персоналу до складу інвентаризаційної комісії можуть бути включені особи, що не є працівниками підприємства, на підставі укладених з ними договорів ЦПХ.
... 3) за необхідності та за рішенням упралінського персоналу до складу інвентаризаційної комісії можуть бути включені особи, що не є працівниками підприємства, на підставі укладених з ними договорів ЦПХ.
Відповісти
КП
Катерина Проскура
12.12.2018 | 12:08
Продовження відповіді:
... Що таке робоча інвентаризаційна комісія? Згідно п.2 Розділу ІІ Положення №879, «на підприємстві, де через великий обсяг робіт проведення інвентаризації не може бути забезпечено однією комісією, для безпосереднього проведення інвентаризації у місцях зберігання та виробництва розпорядчим документом керівника підприємства створюються робочі інвентаризаційні комісії». Виходячи з невеликої кількості працівників, ваше підприємство не потребує створення робочих комісій, а отже, обмеження, які містяться в п.2 Розділу ІІ Положення №879 вас не стосуються.
Таким чином у вашому випадку:
1) керівник може бути головою інвентаризаційної комісії
2) обмеження щодо включення до складу інвентаризаційної комісії матеріально відповідальних осіб на склад інвентаризаційних комісій не поширюються;..
... Що таке робоча інвентаризаційна комісія? Згідно п.2 Розділу ІІ Положення №879, «на підприємстві, де через великий обсяг робіт проведення інвентаризації не може бути забезпечено однією комісією, для безпосереднього проведення інвентаризації у місцях зберігання та виробництва розпорядчим документом керівника підприємства створюються робочі інвентаризаційні комісії». Виходячи з невеликої кількості працівників, ваше підприємство не потребує створення робочих комісій, а отже, обмеження, які містяться в п.2 Розділу ІІ Положення №879 вас не стосуються.
Таким чином у вашому випадку:
1) керівник може бути головою інвентаризаційної комісії
2) обмеження щодо включення до складу інвентаризаційної комісії матеріально відповідальних осіб на склад інвентаризаційних комісій не поширюються;..
Відповісти
КП
Катерина Проскура
12.12.2018 | 12:07
Продовження відповіді:
... В даному пункті, який визначає участь саме керівника в інвентаризації і складі інвентаризаційної комісії, окремих застережень про те, що керівник не може оболювати інвентаризаційну комісію якщо він є матеріально відповідальною особою немає. Більше того, керіник згідно законодавства та статуту вже і так є відповідальним за майно підприємства.
Відповідно до пп.2.4 Положення №879, забороняється призначати головою робочої інвентаризаційної комісії для перевірки активів, що знаходяться на відповідальному зберіганні у тих самих матеріально відповідальних осіб, одного й того самого працівника два роки підряд. Матеріально відповідальні особи не включаються до складу робочої інвентаризаційної комісії для перевірки активів, що знаходяться у них на відповідальному зберіганні.
Звертаємо увагу, що даний підпункт, як і весь п.2 Розділ ІІ Положення №879, стосується конкретно голови робочої інвентаризаційної комісії, а не голови комісії...
... В даному пункті, який визначає участь саме керівника в інвентаризації і складі інвентаризаційної комісії, окремих застережень про те, що керівник не може оболювати інвентаризаційну комісію якщо він є матеріально відповідальною особою немає. Більше того, керіник згідно законодавства та статуту вже і так є відповідальним за майно підприємства.
Відповідно до пп.2.4 Положення №879, забороняється призначати головою робочої інвентаризаційної комісії для перевірки активів, що знаходяться на відповідальному зберіганні у тих самих матеріально відповідальних осіб, одного й того самого працівника два роки підряд. Матеріально відповідальні особи не включаються до складу робочої інвентаризаційної комісії для перевірки активів, що знаходяться у них на відповідальному зберіганні.
Звертаємо увагу, що даний підпункт, як і весь п.2 Розділ ІІ Положення №879, стосується конкретно голови робочої інвентаризаційної комісії, а не голови комісії...
Відповісти
КП
Катерина Проскура
12.12.2018 | 12:06
Запитання:
На разі на підприємстві працює 6-по людей. При цьому товар зі складу відвантажує директор, він де власник. Чи коректно головою інвент комісії призначати директора, адже він є матеріально-відповідальною особою щодо тмц на складі. Також і головний бухгалтер і бухгалтер є матеріально-відповідальними особами щодо своїх ПК, які є основними засобами підприємства. Якого представника бухгалтерії коректно включити до інвентаризаційноі комісії, якщо більше представників бух служби немає? Крім того і за всіма іншими працівниками «закріплені» їх ПК. Як бути в такому випадку?
Відповідь:
Відповідно до п.1 Розділу ІІ Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом МФУ №879, інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства (його заступник) або керівник структурного підрозділу підприємства, уповноважений керівником підприємства...
На разі на підприємстві працює 6-по людей. При цьому товар зі складу відвантажує директор, він де власник. Чи коректно головою інвент комісії призначати директора, адже він є матеріально-відповідальною особою щодо тмц на складі. Також і головний бухгалтер і бухгалтер є матеріально-відповідальними особами щодо своїх ПК, які є основними засобами підприємства. Якого представника бухгалтерії коректно включити до інвентаризаційноі комісії, якщо більше представників бух служби немає? Крім того і за всіма іншими працівниками «закріплені» їх ПК. Як бути в такому випадку?
Відповідь:
Відповідно до п.1 Розділу ІІ Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом МФУ №879, інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства (його заступник) або керівник структурного підрозділу підприємства, уповноважений керівником підприємства...
Відповісти
ВА
Валентина
03.12.2018 | 12:40
Скажіть коли один покупець різні договора по одному ДТ а по другому КТ, з цим контрагентом ми продовжуемо працювати, по ДТ заборгованності 3 роки а по Кт рік , чи можливо списати Дт заборгованність чи ні?
Відповісти
