Посадова інструкція бухгалтера-експерта
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р. |
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
бухгалтера-експерта
(код КП - 2411.2)
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність провідного бухгалтера-експерта Центру професійного аудиту (далі — Центр).
1.2. Посада провідного бухгалтера-експерта належить до професій кваліфікованих бухгалтерів.
1.3. Мета роботи провідного бухгалтера-експерта — це встановлення коректності в організації ведення бухгалтерського обліку та звітності, належності даних про господарську діяльність, а також підготовка незалежного експертного висновку.
1.4. Провідний бухгалтер-експерт призначається на посаду та звільняється з неї наказом генерального директора Центру.
Провідний бухгалтер-експерт:
1.5. Безпосередньо підпорядкований начальнику відділу фінансово-економічної експертизи.
1.6. У роботі керується законодавством України, локальними документами Центру, положенням про відділ фінансово-економічної експертизи, наказами і розпорядженнями генерального директора Центра та цією посадовою інструкцією.
1.7. Під час роботи має додержуватися встановленого в Центрі дрес-коду та мати охайний вигляд.
1.8. За відсутності провідного бухгалтера-експерта (хвороба, відпустка, відрядження тощо) його обов’язки виконує інший працівник Центра в порядку, передбаченому законодавством.
2. Завдання та обов’язки
2.1. Проводить експертизу бухгалтерської звітності господарюючого об’єкта в цілому і за окремими операціями дає обґрунтований і об’єктивний експертний висновок.
2.2. Досліджує надану звітну документацію з бухгалтерського обліку, попередні акти ревізії, аудиторських та податкових перевірок, встановлює наявність чи відсутність розбіжностей між даними облікових документів із приходу і витратам, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і даними інвентаризаційних чи інспекторських документів.
2.3. Зіставляє результати, визначає схожі та відмінні показники з метою виявлення нестач і надлишків, обставин і причин їх виникнення, визначає відповідність законодавству результатів документальних ревізій, аудиторських перевірок тощо.
2.4. Визначає фактичну наявність або відсутність грошових коштів на рахунках підприємства, матеріальних цінностей.
2.5. Оцінює поточний стан бухгалтерського обліку, визначає відповідність ведення бухгалтерського обліку вимогам нормативних актів у сфері бухгалтерського обліку та звітності.
2.6. Аналізує фактичні показники фінансового стану та фінансово-економічної діяльності підприємства, встановлює наявність або відсутність ознак спотворення даних бухгалтерського обліку та звітності (зокрема, щодо кредитоспроможності та платоспроможності підприємства).
2.7. Визначає причини, характер, спосіб спотворення облікових даних і ступінь впливу виявлених спотворень на показники фінансово-господарської діяльності підприємства, якщо вони фактично підтверджені.
2.8. Визначає розмір матеріальної шкоди, яка виникла в результаті спотворення даних бухгалтерського обліку та звітності.
2.9. Відтворює спотворені або відсутні дані бухгалтерського обліку на основі розрахунково-аналітичних методів і прийомів.
2.10. Проводить експертизу обґрунтованості операцій із прийому, списання, зберігання та реалізації сировини, матеріалів, готової продукції та операцій із грошовими коштами.
2.11. Визначає коло осіб, відповідальних за дотримання вимог нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку та контролю, ступінь їх відповідальності, якщо виявлено порушення.
2.12. Аналізує та надає висновки щодо відповідності законодавству:
● розрахунку оподатковуваного прибутку (доходу) підприємства, відрахування розмірів податків;
● розрахунку пайової участі засновників (акціонерів) у майні і розподіленого прибутку підприємства (у разі відповідної форми власності підприємства);
● обґрунтованість результатів розрахунків між підприємствами за зобов’язаннями, зазначеними в договорах та інших документах.
2.13. Встановлює наявність або відсутність відхилень від діючих норм під час розрахунку величини оплати праці (заробітної плати) та інших виплат.
2.14. Бере участь у розробленні заходів щодо оптимізації бухгалтерського обліку, готує відповідну звітну документацію, експертний висновок.
3. Права
Має право:
3.1. Ознайомлюватися з проєктами рішень керівництва Центру, що стосуються його діяльності.
3.2. Вносити пропозиції щодо вдосконалення роботи, пов’язаної з передбаченими посадовою інструкцією обов’язками.
3.3. Під час експертизи запитувати особисто або за дорученням безпосереднього керівника від керівників підрозділів та інших фахівців інформацію, документи та пояснення, які є необхідними для виконання посадових обов’язків.
3.4. Давати оперативні рекомендації керівникам структурних підрозділів, що перевіряє щодо усунення виявлених порушень.
3.5. Вимагати від керівництва Центру сприяння у виконанні посадових обов’язків.
3.6. Брати участь у науково-практичних конференціях і нарадах, на яких розглядають питання, пов’язані з профілем його роботи.
3.7. Підвищувати свою кваліфікацію в установлені терміни за рахунок підприємства.
3.8. Бути забезпеченим робочим місцем із необхідним інформаційно-комунікаційним устаткуванням, засобами внутрішнього зв’язку для виконання посадових обов’язків.
4. Відповідальність
Може бути притягнутий до відповідальності за:
4.1. Неякісне та несвоєчасне виконання покладених на нього посадових обов’язків.
4.2. Порушення вимог конфіденційності інформації.
4.3. Неналежну організацію своєї роботи, несвоєчасне і некваліфіковане виконання наказів, розпоряджень і доручень керівництва, порушення вимог нормативно-правових актів у галузі господарської діяльності.
4.4. Неправомірне використання службових повноважень, а також використання їх в особистих цілях.
4.5. Надання недостовірної або приховування достовірної інформації, призначеної чи отриманої для службового користування.
4.6. Порушення правил внутрішнього розпорядку, протипожежної безпеки та охорони праці.
Роботу провідного бухгалтера-експерта оцінює завідувач відділу фінансово-економічної експертизи за показниками діяльності, якістю виконання службових обов’язків та за виявленими недоліками в роботі.
5. Повинен знати
5.1. Законодавчі акти, постанови, розпорядження, накази, керівні, методичні та нормативні матеріали з організації бухгалтерського обліку та складання звітності.
5.2. Форми й методи бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності на підприємстві.
5.3. Структуру, керівні, розпорядчі, інструктивні документи, які стосуються виробничої і господарської діяльності підприємства, установи чи організації, що перевіряє.
5.4. Порядок проведення документальних ревізій і перевірок щодо правильного ведення бухгалтерського обліку майна, зобов’язань та господарських операцій.
5.5. Організацію документообігу і порядок документального оформлення та відображення на рахунках бухгалтерського обліку операцій, пов’язаних із рухом основних засобів, товарно-матеріальних цінностей та коштів.
5.6. Методи аналізу господарсько-фінансової діяльності підприємства, установи, організації.
5.7. План і кореспонденцію рахунків.
5.8. Економіку, організацію виробництва, праці та управління.
5.9. Грошовий обіг, кредит і порядок ціноутворення.
5.10. Умови оподаткування юридичних і фізичних осіб.
5.11. Правила організації та ведення бізнесу.
5.12. Етику ділового спілкування.
5.13. Економіку, організацію виробництва, праці та управління.
5.14. Основи трудового право.
5.15. Порядок оформлення фінансових операцій та організацію документообігу.
5.16. Форми обліку та звітності.
5.17. Інформаційні технології, засоби оргтехніки та відповідне програмне забезпечення.
5.18. Правила і норми охорони праці, виробничої санітарії та протипожежного захисту.
6. Кваліфікаційні вимоги
6.1. Вища освіта другого рівня за ступенем магістра (спеціаліста) за відповідною спеціальністю в галуззі знань «Управління та адміністрування».
6.2. Стаж роботи за професією бухгалтера I категорії — мінімум 2 роки.
6.3. Сертифікат CAP/CIPA.

Коментарів ще немає