Посадова інструкція лікаря-статистика кабінету медичної статистики
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р. |
Посадова інструкція лікаря-статистика кабінету медичної статистики
(код КП 2229.2)
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність лікаря-статистика кабінету медичної статистики (далі — лікар-статистик) закладу охорони здоров’я (далі — ЗОЗ).
1.2. Посада лікаря-статистика належить до посад професіоналів у галузі медицини.
1.3. Мета роботи лікаря-статистика — збирати, аналізувати й узагальнювати дані щодо показників здоров’я міського населення, стану, фізичного розвитку та показників діяльності лікарні; готувати статистичні матеріали установленої форми.
1.4. Лікаря-статистика приймають на посаду і звільняють із неї наказом головного лікаря лікарні за погодженням завідувача кабінету медичної статистики.
Лікар-статистик:
1.5. Безпосередньо підпорядковується завідувачу кабінету медичної статистики.
1.6. У роботі керується законодавством України про охорону здоров’я, принципами та правилами медичної етики й деонтології, положенням про кабінет медичної статистики, правилами внутрішнього трудового розпорядку та іншими локальними актами лікарні, цією посадовою інструкцією.
1.7. У роботі застосовує статистичні методики та порядок оброблення цифрових даних дослідження відповідно до встановлених вимог, правил та інструкцій.
1.8. Під час роботи має бути одягненим у спеціальний медичний одяг, мати охайний вигляд.
1.9. Проходить періодичні профілактичні медичні огляди в установлені терміни.
1.10. За відсутності лікаря-статистика (хвороба, відпустка, відрядження тощо) його обов’язки виконує інший медичний працівник ЗОЗ у порядку, передбаченому законодавством.
2. Завдання та обов’язки
2.1. Веде організаційно-методичну роботу, системний статистичний облік і документообіг у ЗОЗ у встановленому законодавством порядку.
2.2. Аналізує роботу ЗОЗ за відповідними напрямами діяльності: показниками стану здоров’я міського населення, основної діяльності, економіки й фінансування, добору й використання кадрів.
2.3. Бере участь в організації та координації статистичної роботи у структурних підрозділах ЗОЗ, поточному та перспективному плануванні їх діяльності з урахуванням цілей, завдань і напрямів розвитку.
2.4. Бере участь у статистичних і клініко-статистичних дослідженнях, підготовці статистичних звітів, інформаційно-аналітичних матеріалів; забезпечує їх достовірність і точність.
2.5. Контролює виконання планових завдань ЗОЗ загалом та окремо кожного структурного підрозділу; координує роботу керівників структурних підрозділів ЗОЗ щодо виконання планів і програм, розроблення і забезпечення необхідної методичної документації тощо.
2.6. Консультує відповідальних працівників ЗОЗ з питань медичної статистики, підготовки даних обліку та звітної документації.
2.7. Забезпечує керівництво ЗОЗ оперативною інформацією з питань статистики; складає статистичні матеріали для нарад, з’їздів та конференцій.
2.8. Уносить пропозиції щодо вдосконалення організаційно-методичного процесу, статистичного обліку, раціональної організації статистичної служби тощо.
2.9. Контролює відповідність Міжнародній класифікації первинної медичної допомоги (ІСРС-2) діагностичних записів у медичних документах, ведення й заповнення встановлених форм статистичної документації.
2.10. Бере участь у розробленні та проведенні заходів щодо координації роботи з іншими ЗОЗ міста та області з питань проведення медико-статистичних досліджень.
2.11. Аналізує діяльність ЗОЗ щодо формування здорового способу життя, санітарно-гігієнічного виховання та навчання на індивідуальному та груповому рівнях.
2.12. Розробляє методичні рекомендації з різних аспектів статистичної роботи, упроваджує сучасні технології оброблення медико-статистичних даних.
2.13. Складає та своєчасно подає звітну документацію про роботу ЗОЗ за встановлений період до вищих органів управління ЗОЗ.
2.14. Своєчасно подає статистичну та іншу звітну інформацію в архів відповідно до Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5.
3. Права
Має право:
3.1. Уносити пропозиції керівництву ЗОЗ щодо вдосконалення статистичної роботи, зокрема щодо поліпшення роботи адміністративно-господарських служб, питань організації та умов праці.
3.2. У межах компетенції віддавати середньому та молодшому медичному персоналу кабінету медичної статистики вказівки, які стосуються виконання їхніх службових обов’язків, і вимагати своєчасно їх виконувати.
3.3. Запитувати й одержувати інформаційні матеріали та нормативно-правові документи, необхідні для виконання своїх посадових обов’язків, і користуватися ними.
3.4. Брати участь у науково-практичних конференціях і нарадах, на яких розглядають питання, пов’язані з медичною статистикою, діяльністю кабінету медичної статистики.
3.5. Підвищувати свою кваліфікацію в установлені терміни, проходити в установленому порядку атестацію з правом отримання (підтвердження) відповідної кваліфікаційної категорії.
3.6. Бути забезпеченим робочим місцем із необхідною оргтехнікою, засобами комунікації для виконання посадових обов’язків.
3.7. Підписувати й візувати статистичні, облікові та звітні документи в межах повноважень.
4. Відповідальність
Може бути притягнутий до відповідальності за:
4.1. Неякісне та несвоєчасне виконання покладених на нього посадових обов’язків.
4.2. Порушення вимог конфіденційності інформації щодо господарської діяльності ЗОЗ та інших відомостей службового характеру.
4.3. Неналежну організацію своєї роботи, несвоєчасне й некваліфіковане виконання наказів, розпоряджень і доручень керівництва, порушення вимог нормативно-правових актів у галузі медицини.
4.4. Порушення правил внутрішнього розпорядку ЗОЗ та кабінету, протипожежної безпеки й охорони праці.
4.5. Несвоєчасне інформування керівництва щодо усунення порушень правил охорони праці, протипожежних і санітарних правил, що загрожують діяльності ЗОЗ, її працівникам, пацієнтам і відвідувачам.
Роботу лікаря-статистика оцінює завідувач кабінету медичної статистики за показниками діяльності, якістю виконання службових обов’язків та за виявленими недоліками в роботі.
5. Повинен знати
5.1. Законодавство про охорону здоров’я та нормативні документи, що регламентують професійну діяльність, права та обов’язки лікаря-статистика.
5.2. Теоретичні основи соціальної гігієни та організації охорони здоров’я.
5.3. Організацію статистичної служби в Україні.
5.4. Організацію системи обліку та звіту медичних установ.
5.5. Форми статистичного обліку та звіту й порядок їх ведення.
5.6. Методи оброблення та аналізу статистичних даних.
5.7. Основи роботи на ПК та відповідне програмне забезпечення, технологію оброблення статистичних даних.
5.8. Методологію проведення суцільних та вибіркових статистичних і клініко-статистичних досліджень.
5.9. Сучасну літературу за фахом і методи її узагальнення.
5.10. Організацію статистичної служби в інших країнах і основні статистичні матеріали, які публікують ВООЗ та ООН, Міжнародну класифікацію первинної медичної допомоги (ІСРС-2).
6. Кваліфікаційні вимоги
6.1. Вища освіта другого рівня за ступенем магістра та галуззю знань «Охорона здоров’я», спеціальністю «Медицина».
6.2. Проходження інтернатури за однією зі спеціальностей медичного профілю з подальшою спеціалізацією «Організація і управління охороною здоров’я».
6.3. Сертифіката лікаря-спеціаліста.
6.4. Без вимог до стажу роботи.
7. Взаємовідносини (зв’язки) за професією, посадою
7.1. У межах ЗОЗ має службові зв’язки з:
● реєстратурою;
● бухгалтерією;
● керівниками всіх структурних підрозділів лікарського профілю ЗОЗ;
● господарським відділом.
7.2. За межами ЗОЗ має службові зв’язки з:
● територіальним органом державної статистики;
● іншими закладами охорони здоров’я з питань виконуваної роботи;
● медичною бібліотекою;
● організаціями підвищення кваліфікації;
● атестаційною комісією.

Коментарів ще немає