Посадова інструкція журналіста мультимедійних видань засобів масової інформації
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р. |
Посадова інструкція журналіста мультимедійних видань засобів масової інформації
(код КП 2451.2)
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов'язки, права та відповідальність журналіста мультимедійних видань засобів масової інформації.
1.2. Журналіст мультимедійних видань засобів масової інформації належить до професійної групи «Професіонали».
1.3. Призначення на посаду та звільнення з посади журналіста мультимедійних видань засобів масової інформації здійснюються директором видавництва за поданням головного редактора видання (іншого керівника).
1.4. Журналіст мультимедійних видань засобів масової інформації безпосередньо підпорядковується головному редактору видання.
1.5. Документи, якими керується у роботі журналіст мультимедійних видань засобів масової інформації:
1.5.1. Зовнішні документі: законодавчі та інші нормативно-правові акти, що регулюють діяльність засобів масової інформації, сферу інформації та інформатизації, авторські і суміжні права;
1.5.2. Внутрішні документи: Статут (Положення) видавництва, Положення про видання, накази та розпорядження директора видавництва та головного редактора видання, Правила внутрішнього трудового розпорядку, правила і норми охорони праці і пожежної безпеки, ця посадова інструкція.
1.6. Головна функція журналіста мультимедійних видань засобів масової інформації (мета діяльності на посаді) – організація і здійснення журналістської діяльності для забезпечення наповнення інформаційним контентом мультимедійного видання (його окремих розділів) з дотриманням встановленого обсягу, рубрикації, норм права і етики
1.7. Стаціонарне робоче місце журналіста мультимедійних видань засобів масової інформації знаходиться у кабінеті редакції в офісі видавництва та обладнане телефонним апаратом і персональним комп'ютером з периферійними пристроями, який підключено до локальної мережі видавництва та Інтернету, а також відповідною оргтехнікою, місцями зберігання документації та інформаційних матеріалів (сейфом). Також за редакційними завданнями журналіст тимчасово може працювати на нестаціонарних робочих місцях (на відповідних об'єктах, у відрядженнях).
1.8. У разі відсутності журналіста мультимедійних видань засобів масової інформації на робочому місці (хвороба, відпустка, відрядження тощо) виконання його обов'язків забезпечує у межах компетенції інший працівник редакції за вказівкою головного редактора видання.
1.9. Оригінал цієї посадової інструкції зберігається у відділі кадрів видавництва, одна копія знаходиться у головного редактора видання і друга копія - у журналіста мультимедійних видань засобів масової інформації.
1.10. У разі перерозподілу обов'язків між працівниками видавництва (редакції) до цієї посадової інструкції за наказом директора видавництва можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до чинного законодавства.
2. Завдання та обов'язки
Журналіст мультимедійних видань засобів масової інформації виконує такі функціональні завдання та обов'язки:
2.1. Організовує і здійснює журналістську діяльність для забезпечення наповнення інформаційним контентом мультимедійного видання (його окремого розділу) з дотриманням встановленого обсягу, рубрикації, норм права і етики.
2.2. Здійснює постійний (періодичний) моніторинг різних інтернет-видань, друкованих ЗМІ і доречних програм телебачення і радіомовлення.
2.3. Отримує завдання на підготовку відповідних матеріалів для наповнення інформаційного контенту мультимедійного видання (його окремих розділів).
2.4. Аналізує відповідні інформаційні потоки (джерела інформації) при підготовці матеріалів відповідно до поставлених редакцією завдань.
2.5. Здійснює пошук, добір і підготовку відповідних матеріалів у межах виділеного часу та бюджету, вивчає відповідні документи та інші доречні джерела інформації, спостерігає за відповідними об'єктами.
2.6. Встановлює і розвиває корисні контакти з відповідними особами, які є джерелами певної інформації, а також з експертами в спеціалізованій сфері, прикладає зусиль для отримання від них ексклюзивної інформацію з урахуванням строків, встановлених у редакційному завданні.
2.7. Організовує і проводить інтерв'ювання з відповідними особами, у тому числі
2.7.1. Визначає мету та фокус інтерв'ю, виходячи із отриманого редакційного завдання,
2.7.2. Визначає (дізнається про) місцезнаходження потенційних осіб для інтерв'ювання,
2.7.3. За необхідності оцінює потенційні загрози, як для власної безпеки, так і для безпеки інтерв'юйованого й публіки, на місці прямої трансляції, вживає обґрунтованих заходів для мінімізації ризику під час проведення інтерв'ю;
2.7.4. За необхідності добирає підходяще місце для максимального аудіовізуального впливу, перевіряючи його на наявність зовнішніх перешкод, аудіовізуальних відволікаючих чинників;
2.7.5. Перевіряє точність вихідних фактів з інтерв'ю та особових даних.
2.8. За необхідності залучає позаштатних співробітників (авторів) редакції, що володіють спеціалізованими знаннями в необхідній для роботи сфері.
2.9. Готує і аналізує матеріали для створення репортажів, зводить оброблений інформаційний матеріал у репортаж.
2.10. Проводить перевірку достовірності отриманої інформації відповідно до законодавства про засоби масової інформації.
2.11. Визначає вартість, терміни, авторські права та інші юридичні обмеження на використання відповідного матеріалу і в разі необхідності отримує дозвіл на його використання.
2.12. Забезпечує відповідність формату підготовлених матеріалів вимогам видавництва та відповідним платформам розповсюдження, у тому числі за необхідності вказує посилання на відповідні інформаційні джерела відповідно до редакційної політики.
2.13. Редагує підготовлені матеріали з урахуванням цільової аудиторії, редакційної політики щодо стилю викладу, обсягу й формату, забезпечуючи збереження основного змісту, чіткість і зрозумілість викладу, відповідність мовним нормам.
2.14. Формує інформаційний контент, у тому числі визначає, які мультимедійні заголовки, підписи під ілюстраціями, вступні абзаци, підрубрики і підзаголовки є найбільш придатними для: читачів; бренду; стилю і змісту матеріалу.
2.15. Забезпечує дотримання вимог внутрішнього або брендового стилю видання і правил граматики, орфографії та пунктуації., взаємозв'язок заголовків і текстів, підписів та ілюстрацій
2.16. Перевіряє заверстаний матеріал, виявляє і виправляє в ньому помилки, перевіряє точність використовуваної в матеріалі інформації, у разі необхідності, збільшує або зменшує кількість знаків матеріалу.
2.17. Здійснює просування мультимедійного видання або медійного продукту серед відповідної аудиторії (споживачів, читачів - на головній сторінці сайту, в соціальних мережах, колонці новин тощо).
2.18. Виявляє можливі проблеми та їхні наслідки, що виникли у процесі підготовки матеріалів та їх розміщення у виданні, обговорює їх з відповідними особами з метою їх вирішення.
2.19. Оцінює якість інформаційного контенту за допомогою відповідних технологій.
2.20. Забезпечує захист інформаційного контенту і носіїв, на яких він зберігається, від фізичних ушкоджень під час роботи і зберігання.
2.21. За необхідності узгоджує роботу системних аналітиків, програмістів та інших фахівців у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, у тому числі ставить відповідні завдання, пояснює алгоритм взаємодії журналістів, операторів та інших фахівців.
2.22. Підвищує свою професійну кваліфікацію згідно з вимогами чинного законодавства.
2.23. Дотримується на робочому місці правил і норм охорони праці, пожежної безпеки.
3. Права
Журналіст мультимедійних видань засобів масової інформації має право:
3.1. У межах наданих повноважень представляти інтереси видання (видавництва) під час контактів з представниками інших підприємств, установ, організацій.
3.2. Подавати пропозиції головному редактору видання з питань підвищення якості і ефективності виконання своїх посадових обов'язків.
3.3. У встановленому порядку залучати інших працівників редакції та сторонніх організацій для участі у виконанні редакційних завдань (підготовці відповідних матеріалів).
3.4. Підписувати і візувати відповідні документи у межах своєї компетенції.
3.5. За власної ініціативи у встановленому порядку налагоджувати контакти з відповідними особами-джерелами необхідної інформації.
3.6. Ознайомлюватися з відповідними матеріалами редакції (видавництва), які містять оцінку його професійної діяльності, давати за необхідністю відповідні пояснення.
4. Відповідальність
4.1. Журналіст мультимедійних видань засобів масової інформації несе відповідальність за:
4.1.1. Недотримання вимог чинних нормативних документів що регулюють діяльність засобів масової інформації та інші правовідносини у сфері надання інформації та інформатизації;
4.1.2. Невиконання або неякісне та несвоєчасне виконання своїх посадових обов'язків, у тому числі редакційних завдань;
4.1.3. Недостовірність підготовлених інформаційних матеріалів.
4.1.4. Втрату та псування з власної провини відповідного обладнання, інструментарію, матеріалів тощо, а також їх неправильне використання.
4.1.5. Заподіяння матеріальної шкоди видавництву та його працівникам з власної провини в межах, встановлених законодавством України.
4.1.6. Недотримання норм та правил охорони праці та пожежної безпеки під час виконання своїх посадових обов'язків.
4.1.7. Невиконання інших вимог цієї посадової інструкції.
4.2. Оцінювання роботи журналіста мультимедійних видань засобів масової інформації здійснює головний редактор видання з урахуванням повноти, якості та своєчасності виконання журналістом своїх посадових обов'язків, дотримання вимог відповідних нормативно-правових актів, стандартів, методичних документів, редакційної політики.
5. Повинен знати
Журналіст мультимедійних видань засобів масової інформації повинен знати:
5.1. Законодавчі та інші нормативно-правові акти, що регулюють діяльність засобів масової інформації, журналістську діяльність, діяльність у сфері інформації та інформатизації:
5.2. Джерела інформацію про громадсько-політичні події, стан і перспективи розвитку господарського, наукового, культурного життя в Україні й за кордоном та порядок роботи з різними інформаційними джерелами;
5.3. Основні тенденції у політиці, культурі, соціально-економічних процесах;
5.4. Цінність, обмеження і ризики щодо використання альтернативних веб-джерел і соціальних мереж у дослідних цілях;
5.5. Редакційну політику щодо цитування джерел інформації ;
5.6. Вимоги видання (видавництва) до інформаційного контенту, його оброблення та формату;
5.7. Цільову аудиторію видання, її характеристики й очікування;
5.8. Провідні професійні організації і спеціалізовані інформаційні мережі, що пов'язані із спеціалізацією видання;
5.9. Різні типи інтерв'ю і вимоги до них, а також стилі інтерв'ю залежно від його мети;
5.10. Граматику, орфографію, пунктуацію, термінологію, формат, стиль і композицію викладу, з урахуванням того, яким повинен бути сформований матеріал;
5.11. Засоби увиразнення друкованого тексту (наприклад, застосування різних кеглів, гарнітур і накреслень шрифту);
5.12. Основи літературного редагування;
5.13. Можливості використання і потенціал HTML для творчості, а також створення веб-сайтів за допомогою шаблонів;
5.14. Основні принципи та існуючі методи, застосовувані до інформаційної архітектури, навігації і посилань;
5.15. Основні принципи існуючих систем для редагування аудіо, відео, зображень і графіки;
5.16. Правила експлуатації комп’ютерної техніки й систем зв’язку;
5.17. Методики й технології створення електронних мультимедійних видань;
5.18. Прикладне програмне забезпечення для створення мультимедійних видань;
5.19. Технічні засоби запису інформації на цифрові носії;;
5.20. Файлові системи й системи відновлення даних;
5.21. Основи цивільного, господарського, трудового і авторського права;
5.22. Етику ділового спілкування;
5.23. Методичні рекомендації щодо діяльності творчих працівників;
5.24. Передові вітчизняні та світові досягнення в галузі журналістики;
5.25. Правила і норми охорони праці та пожежної безпеки.
6. Кваліфікаційні вимоги
Другий (магістерський) рівень вищої освіти відповідного напряму підготовки (галузі знань). Без вимог до стажу роботи.
7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою
Для виконання обов'язків та реалізації своїх прав журналіст мультимедійних видань засобів масової інформації взаємодіє із:
7.1. Редакторами видання (видавництва) з питань редагування підготовлених інформаційних матеріалів для видання;
7.2. Іншими працівниками редакції з питань, що стосуються виконання журналістом своїх професійних обов'язків;
7.3. Фахівцями у сфері інформаційних технологій з технічних питань розміщення (коригування) відповідного контенту у мультимедійних виданнях;
7.4. Різними особами-джерелами потрібної інформації з питань отримання відповідної інформації;
7.5. Предметними експертами у відповідних галузях знань з питань отримання консультацій, необхідних для якісного виконання редакційних завдань.

Коментарів ще немає