Посадова інструкція начальника юридичного відділу
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «___________________________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ: Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «___» _________________ 20___ р.
|
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
начальника юридичного відділу
(код КП — 1231)
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність начальника юридичного відділу підприємства.
1.2. Начальник юридичного відділу належить до професійної групи «Керівники».
1.3. Начальник юридичного відділу призначається на посаду та звільняється з неї наказом директора підприємства (іншого керівника) за поданням заступника директора підприємства (або без подання).
1.4. Начальник юридичного відділу підпорядковується безпосередньо директору підприємства (або іншому керівнику). Начальнику юридичного відділу підпорядковується група працівників юридичного відділу.
1.5. У своїй діяльності начальник юридичного відділу керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, іншими нормативно-правовими актами щодо відповідної сфери діяльності, до якої належить підприємство, Статутом підприємства, Положенням про юридичний відділ, Положенням про комерційну таємницю підприємства, інструкціями з охорони праці, санітарії і гігієни, пожежної безпеки, правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами, розпорядженнями та вказівками директора підприємства, цією посадовою інструкцією.
1.6. Головна функція начальника юридичного відділу (мета діяльності на посаді) — керівництво роботою відділу, організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів підприємством, його керівниками та працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов’язків, а також представлення інтересів підприємства в судах.
1.7. Робоче місце начальника юридичного відділу знаходиться у кабінеті юридичного відділу, за умовами праці відповідає чинним нормам і стандартам та обладнане телефонним апаратом і персональним комп’ютером, який підключено до локальної мережі підприємства та Інтернету, відповідною оргтехнікою, обладнанням, устаткуванням, місцями зберігання документації (сейфом), бібліотечкою юридичною літератури з відповідних питань діяльності підприємства.
1.8. У разі відсутності начальника юридичного відділу на робочому місці (хвороба, відпустка, відрядження тощо) виконання його обов’язків забезпечує у межах компетенції та у встановленому порядку заступник начальника юридичного відділу (інший працівник юридичного відділу відповідної кваліфікації за розпорядженням директора підприємства, іншого керівника).
1.9. Оригінал цієї посадової інструкції зберігається у відділі кадрів підприємства, 1-а копія — у директора підприємства, 2-а копія — у начальника юридичного відділу.
1.10. У разі перерозподілу обов’язків між працівниками підприємства до цієї посадової інструкції за наказом директора підприємства можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до чинного законодавства.
2. Завдання та обов’язки
Начальник юридичного відділу виконує такі функціональні завдання та обов’язки:
2.1. Очолює роботу юридичного відділу, забезпечує виконання покладених на нього завдань згідно з Положенням про юридичний відділ, іншими організаційно-розпорядчими документами підприємства.
2.2. Забезпечує дотримання законності (правильне застосування нормативно-правових актів та інших документів) в діяльності підприємства і захист його правових інтересів.
2.3. Подає директору підприємства пропозиції щодо вирішення правових питань, пов’язаних з діяльністю підприємства.
2.4. Розробляє та бере участь у розробленні проектів актів та інших документів з питань діяльності підприємства.
2.5. Проводить юридичну експертизу проектів наказів, інструкцій, положень, стандартів та інших документів,, підготовлених структурними підрозділами підприємства, у т. ч.:
2.5.1. погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів або осіб, що їх заміщують;
2.5.2. у разі виявлення невідповідності проекту документа вимогам законодавства подає заінтересованому структурному підрозділу вмотивовані пропозиції щодо приведення його у відповідність із законодавством.
2.6. Проводить разом із структурними підрозділами підприємства роботу з перегляду організаційно-розпорядчих та інших документів з метою приведення їх у відповідність із законодавством, за необхідності інформує директора підприємства про необхідність вжиття заходів для внесення змін до відповідних документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування.
2.7. Організовує підготовку висновків з правових питань, які виникають у процесі діяльності підприємства, а також проектів нормативних актів, що надходять на відгук до підприємства.
2.8. Організовує роботу, пов’язану з укладенням договорів (контрактів), бере участь у їх підготовці та здійсненні контролю за виконанням, дає правову оцінку проектам таких договорів (контрактів).
2.9. Забезпечує методичне керівництво правовою роботою на підприємстві, роз’яснення чинного законодавства і порядок його застосування, надання правової допомоги структурним підрозділам з претензійної роботи, підготування і передавання необхідних матеріалів до судових органів.
2.10. Представляє інтереси підприємства в суді, а також у державних і громадських організаціях у процесі розгляду правових питань, здійснює ведення судових справ.
2.11. Бере участь у підготуванні та укладанні колективних договорів, галузевих тарифних угод, розробленні та реалізації заходів із зміцнення трудової дисципліни, регулюванні соціально-трудових відносин на підприємстві.
2.12. Організовує претензійну та позовну роботу, проводить аналіз її результатів, здійснює контроль за дотриманням структурними підрозділами встановленого на підприємстві порядку пред’явлення і розгляду претензій.
2.13. Очолює роботу з аналізу і узагальнення результатів розгляду претензій, судових справ, а також практики укладання і виконання господарських договорів, розроблює пропозиції щодо усунення порушень договірної дисципліни в поставках продукції, виявлених недоліків і поліпшення виробничої і господарсько-фінансової діяльності підприємства.
2.14. Сприяє своєчасному вжиттю заходів до усунення порушень, зазначених у судових рішеннях, відповідних документах правоохоронних і контролюючих органів.
2.15. Керує підготовкою матеріалів про розкрадання, розтрати, нестачі, випуск недоброякісної, нестандартної і некомплектної продукції, порушення екологічного законодавства та про інші правопорушення для передавання їх слідчим і судовим органам, вживає заходів щодо відшкодування збитків, заподіяних підприємству.
2.16. Розглядає матеріали про відшкодування матеріальної шкоди за рахунок винних осіб, що готуються відповідними структурними підрозділами на основі економіко-правового аналізу даних бухгалтерського обліку і статистичної звітності, інших документів фінансово-господарської діяльності підприємства та матеріалів перевірок, проведених правоохоронними і контролюючими органами.
2.17. Бере участь у розробленні та здійсненні заходів щодо зміцнення договірної, фінансової і трудової дисципліни, забезпечення збереження власності підприємства.
2.18. Здійснює контроль за додержанням на підприємстві встановленого чинним законодавством порядку сертифікації продукції, приймання товарів і продукції за кількістю та якістю.
2.19. Надає правову допомогу в процесі створення, освоєння та впровадження науково-технічних розроблень, новітніх технологій, а також у здійсненні заходів щодо поліпшення якості продукції, робіт, послуг.
2.20. Готує висновки на пропозиції про притягнення працівників підприємства до дисциплінарної і матеріальної відповідальності.
2.21. Бере участь у розгляді матеріалів про стан дебіторської заборгованості з метою виявлення боргів, що потребують примусового стягнення, забезпечує підготовку висновків по пропозиціях щодо списання безнадійної заборгованості.
2.22. Забезпечує систематизований облік, зберігання, внесення прийнятих змін в законодавчі і нормативні акти, що надходять на підприємство, а також в накази та інші керівні матеріали, що видаються його керівником, забезпечує доступ до них користувачів на основі застосування сучасних інформаційних технологій, засобів обчислювальної техніки, комунікацій та зв’язку.
2.23. Забезпечує необхідну інформацію про чинне законодавство, а також організацію роботи з ознайомлення посадових осіб підприємства з нормативними актами, які стосуються їх діяльності.
2.24. Організовує надання юридичної допомоги профспілковим, іншим громадським організаціям на підприємстві.
2.25. Організовує і проводить роботу, спрямовану на підвищення рівня правових знань працівників підприємства, роз’яснює практику застосування законодавства, надає консультації з правових питань, у т. ч. щодо правильного застосування норм трудового, житлового, пенсійного та іншого законодавства, що стосуються прав і законних інтересів працівників підприємства.
2.26. Керує працівниками відділу, у т. ч.:
2.26.1. розподіляє між ними посадові обов’язки;
2.26.2. дає необхідні вказівки по роботі, контролює їх виконання;
2.26.3. подає пропозиції (подання) директору підприємства щодо прийняття на роботу, переведення, звільнення працівників юридичного відділу, а також щодо притягнення їх до дисциплінарної відповідальності та заохочення.
2.27. Дотримується конфіденційності в роботі зі службовими документами відповідно до вимог чинного законодавства.
2.28. Бере участь у запровадженні на підприємстві (функціонуванні) системи управління якістю за своїм напрямком роботи, є відповідальним виконавцем відповідних процесів системи управління якістю.
2.29. За необхідності в межах компетенції вживає заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій на території підприємства, а також на прилеглій території.
2.30. Дотримується сам правил і норм охорони праці, санітарії та гігієни, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища та забезпечує їх дотримання підлеглими працівниками.
3. Права
Для виконання своїх функцій начальник юридичного відділу має право:
3.1. Контролювати роботу підпорядкованих працівників та давати їм у межах своєї компетенції відповідні розпорядження (вказівки) по роботі.
3.2. Перевіряти дотримання законності структурними підрозділами підприємства.
3.3. Інформувати директора підприємства про покладення на юридичний відділ обов’язків, що виходять за межі його компетенції, а також про випадки ненадання або несвоєчасного надання посадовими особами підприємства матеріалів на вимогу юридичного відділу.
3.4. Вносити пропозиції директору підприємства щодо вирішення правових питань, пов’язаних з діяльністю підприємства, поновлення порушених прав працівників, підвищення ефективності діяльності підприємства за своїм напрямом роботи.
3.5. Одержувати у встановленому порядку від посадових осіб підприємства необхідні для виконання покладених на юридичний відділ завдань документи, інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали.
3.6. Залучати за згодою директора підприємства окремих працівників підприємства з метою підготовки проектів актів, інших документів, а також розроблення та здійснення заходів, які проводяться юридичним відділом відповідно до покладених на нього завдань.
3.7. Брати участь у вирішенні доречних питань на підприємстві у відповідності до своєї компетенції.
3.8. У межах компетенції (за дорученням) представляти інтереси підприємства перед сторонніми підприємствами, установами, організаціями, взаємодіяти з їх представниками, вести з ними переговори та ділове листування.
3.9. Брати участь у підготовці організаційно-розпорядчих, інших управлінських документів підприємства за напрямком своєї діяльності.
3.10. Підписувати та візувати документи у межах своєї компетенції.
4. Відповідальність
4.1. Начальник юридичного відділу несе відповідальність за:
4.1.1. Невиконання або неналежне виконання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямку діяльності.
4.1.2. Перевищення або недостатнє використання своїх повноважень визначених цією посадовою інструкцією та іншими відповідними документами підприємства.
4.1.3. Вчинення матеріальних збитків підприємству з власної провини у межах, встановлених чинним законодавством України.
4.1.4. Невиконання або неналежне виконання інших своїх посадових обов’язків згідно з цією посадовою інструкцією.
4.1.5. Недотримання правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.
4.1.6. Розголошення комерційної (професійної) таємниці.
4.2. Оцінювання роботи начальника юридичного відділу здійснює директор підприємства (інший керівник). Основними показниками при оцінюванні роботи начальника юридичного відділу є своєчасність та повнота виконання ним свої посадових обов’язків, дотримання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямків діяльності.
5. Повинен знати
Начальник юридичного відділу повинен знати:
5.1. Конституцію України, законодавчі акти, що регламентують виробничо-господарську і фінансову діяльність підприємства;
5.2. методичні, нормативні та інші керівні матеріали з правової діяльності підприємства;
5.3. чинне законодавство;
5.4. цивільне, трудове, фінансове, адміністративне, кримінальне право;
5.5. податкове законодавство;
5.6. екологічне законодавство;
5.7. порядок ведення обліку і складання звітності про господарсько-фінансову діяльність підприємства;
5.8. порядок укладання і оформлення господарських договорів, колективних договорів, тарифних угод;
5.9. порядок систематизації, обліку і ведення правової документації з використанням сучасних інформаційних технологій;
5.10. основи економіки, організації праці, виробництва та управління;
5.11. порядок оформлення відповідної документації, у т. ч. і в електронному вигляді;
5.12. сучасні інформаційні технології, засоби комунікації та зв’язку, прикладні програмні засоби, що використовуються у роботі;
5.13. вимоги (процеси, процедури, протоколи, стандарти) чинної на підприємстві системи управління якістю за профілем своєї діяльності;
5.14. правила ділового етикету;
5.15. правила та норми охорони праці, пожежної безпеки та виробничої санітарії.
6. Кваліфікаційні вимоги
Вища (юридична) освіта другого рівня за ступенем магістра та спеціальністю (Право, Міжнародне право) відповідної галузі знань (Право). Вільне володіння державною мовою. Стаж роботи за фахом — не менше 2 років.
7. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою
Для виконання обов’язків та реалізації своїх прав начальник юридичного відділу взаємодіє з:
7.1. усіма працівниками юридичного відділу та (за наявності) іншими підпорядкованими працівниками за напрямком своєї діяльності з питань контролю (координації) їх роботи, надання і роз’яснення їм відповідних розпоряджень і вказівок, отримання від них відповідної інформації (документації);
7.2. керівниками та іншими працівниками інших структурних підрозділів (напрямків діяльності) підприємства з питань, що пов’язані з виконанням начальником (управителем) своїх посадових обов’язків, погодження відповідних питань, надання та отримання відповідної інформації (матеріалів, документів тощо);
7.3. керівниками юридичних та інших відповідних служб підприємств-партнерів (замовників, клієнтів тощо) з питань надання і отримання відповідних документів та інформації;
7.4. представниками судових, правоохоронних органів, юридичними фірмами, адвокатами з питань представництва інтересів підприємства під час вирішення відповідних питань щодо захисту правових інтересів підприємства та його працівників;
7.5. представниками інших (сторонніх) підприємств, установ, організацій у межах компетенції з питань, що представляють спільний інтерес для зазначених організацій та підприємства або що пов’язані з повноваженнями сторонніх організацій у відповідних сферах.

Коментарів ще немає