Посадові інструкції
07.09.2022

Посадова інструкція директора бібліотеки

22

 

 

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________»

(назва підприємства)

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

 

Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________»

підпис       Ім’я ПРІЗВИЩЕ

 «__» ________ 20__ р.

 

Посадова інструкція директора бібліотеки

(код КП 1237.2)

 

1. Загальні положення

1.1.    Ця посадова інструкція визначає функціональні обов'язки, права та відповідальність директора бібліотеки підприємства.

1.2.    Директор бібліотеки належить до професійної групи «Керівники».

1.3.    Директор бібліотеки призначається на посаду та звільняється з неї наказом директора підприємства за поданням заступника директора підприємства (або без подання).

1.4.    Директор бібліотеки безпосередньо підпорядковується заступнику директора підприємства (іншому керівнику). Директору бібліотеки підпорядковуються усі інші працівники бібліотеки підприємства.

1.5.    У своїй діяльності директор бібліотеки керується законодавчими та іншими нормативно-правовими (нормативно-технічними) актами України що є чинними для відповідної галузі економіки та бібліотечної справи, Статутом (Положенням) підприємства, Положенням про систему управління якістю на підприємстві (Керівним документом з якості на підприємстві), Положенням про бібліотеку підприємства, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями керівництва підприємства з відповідних питань, відповідними інструкціями з охорони праці та навколишнього середовища, цією посадовою інструкцією.

1.6.    Головна функція директора бібліотеки (мета діяльності на посаді)  – здійснення керівництво діяльністю бібліотеки підприємства та її працівників щодо забезпечення підрозділів підприємства та його працівників, читачів бібліотеки науково-технічною, економічною і іншою літературою, а також бібліографічними матеріалами про вітчизняні і зарубіжні досягнення науки, техніки і передового виробничого досвіду.

1.7.    Робоче місце директора бібліотеки знаходиться в окремому кабінеті бібліотеки підприємства, та обладнане засобами зв'язку і комунікації, персональним комп'ютером, якого підключено до локальної мережі підприємства та Інтернету, а також відповідною оргтехнікою, місцями зберігання документації (сейфом).

1.8.    У разі відсутності директора бібліотеки на робочому місці (хвороба, відпустка, відрядження тощо) виконання його обов'язків забезпечує у межах компетенції інший працівник бібліотеки відповідної кваліфікації за розпорядженням директора підприємства.

1.9.    Оригінал цієї посадової інструкції зберігається у відділі кадрів підприємства, 1-а копія – у заступника директора підприємства, 2-а копія у директора бібліотеки.

1.10.  У разі перерозподілу обов'язків між працівниками підприємства до цієї посадової інструкції за наказом директора підприємства можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до чинного законодавства.

 

2. Завдання та обов'язки

Директор бібліотеки виконує такі функціональні завдання та обов'язки:

2.1.    Організовує роботу із забезпечення підрозділів підприємства та його працівників, читачів бібліотеки науково-технічною, економічною і іншою літературою, а також бібліографічними матеріалами про вітчизняні і зарубіжні досягнення науки, техніки і передового виробничого досвіду.

2.2.    Аналізує та узагальнює відповідну інформацію, що стосується бібліотечної справи, придумує нові ідеї, управлінські рішення, соціальні технології.

2.3.    Упроваджує нормативні та інструктивні матеріали щодо бібліотечної справи, забезпечує умови для вдосконалення організації розподілу праці між працівниками бібліотеки, виконання відповідних робіт та управління напрямами діяльності бібліотеки.

2.4.    Розробляє плани комплектування бібліотеки на основі вивчення тематичних планів книжкових та інших видавництв, профілю роботи підприємства і перспективи його розвитку.

2.5.    Очолює роботу із обліку, комплектування, проведення періодичних інвентаризацій бібліотечного фонду.

2.6.    Вживає заходів із створення умов для своєчасного задоволення запитів на літературу, вдосконалення обслуговування читачів, підвищення оперативності інформаційної роботи, сприяє ефективному використовуванню науково-технічних знань.

2.7.    Здійснює зв'язок з іншими бібліотеками, забезпечуючи обслуговування читачів по міжбібліотечному абонементу.

2.8.    Організовує складання списків нових надходжень літератури і розсилку їх підрозділам підприємства.

2.9.    Керує проведенням науково-інформаційної, науково-методичної і бібліографічної роботи, технічною і науковою обробкою літератури що поступає в бібліотеку, складанням систематичного і алфавітного каталогів.

2.10.  Організовує обслуговування працівників підприємства на абонементі і в читальному залі.

2.11.  Підтримує постійний зв'язок з керівниками підрозділів підприємства і профільними фахівцями з питань, що відносяться до їх діяльності.

2.12.  Забезпечує складання бібліографічних довідок за запитами, що поступають.

2.13.  Бере участь в організації тематичних виставок з актуальних питань науки, техніки і передового виробничого досвіду, оформленні наочної агітації, стендів, вітрин.

2.14.  Забезпечує збереження бібліотечного фонду, ведення статистичного обліку за основними показниками роботи бібліотеки і підготовку встановленої звітності.

2.15.  Керує працівниками бібліотеки, забезпечує додержання ними вимог посадових інструкцій, сприяє встановленню ефективних службових взаємовідносин і зв'язків між ними та іншими працівниками підприємства.

2.16. Аналізує стан виконання планів, організації робіт, виконавської майстерності працівників бібліотеки, задоволення вимог користувачів бібліотеки та технологічні, ринкові, фінансові досягнення чи прорахунки.

2.17.  Удосконалює форми мотивації праці працівників бібліотеки відповідно до їх професійних та ділових якостей, складності та умов праці, результатів господарської діяльності підприємства.

2.18.  У межах компетенції бере участь у розробці, впровадженні та функціонуванні за напрямом своєї роботи системи управління якістю на підприємстві, дотримується відповідних настанов (інструкцій, стандартів тощо) з якості.

2.19.  У встановленому порядку підвищує свою професійну кваліфікацію, а також впроваджує заходи щодо професійного розвитку працівників бібліотеки з метою досягнення високих економічних результатів.

2.20.  Дотримується правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища, а також контролює їх дотримання підпорядкованими працівниками.

 

3.Права

Для виконання своїх функцій директор бібліотеки має право:

3.1.    Давати розпорядження (вказівки) підпорядкованим працівникам підприємства.

3.2.    Вносити пропозиції керівництву підприємства з питань покращення ефективності діяльності бібліотеки.

3.3.    Отримувати від структурних підрозділів підприємства доречні матеріали та інформацію, необхідну для виконання своїх посадових обов'язків.

3.4.    Ознайомлюватися із всіма документами, які визначають його права та обов'язки, критерії оцінювання якості виконання ним своїх посадових обов'язків.

3.5.    У межах компетенції за дорученням представляти інтереси підприємства перед сторонніми підприємствами, установами, організаціями, взаємодіяти з їх представниками, вести з ними переговори та ділове листування з відповідних питань.

3.6.    Підписувати та візувати документи у межах своєї компетенції.

 

4. Відповідальність

4.1.    Директор бібліотеки несе відповідальність за:

4.1.1. Неналежне виконання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямку діяльності.

4.1.2. Недотримання вимог (процесів, процедур, протоколів, стандартів) чинної на підприємстві системи управління якістю.

4.1.3. Перевищення або недостатнє використання своїх повноважень, визначених цією посадовою інструкцією та іншими відповідними документами підприємства.

4.1.4. Вчинення матеріальних збитків підприємству, у тому числі незабезпечення збереження бібліотечного фонду, з власної провини у межах, встановлених чинним законодавством України.

4.1.5. Невиконання або неналежне виконання інших своїх посадових обов'язків згідно з цією посадовою інструкцією.

4.1.6. Недотримання правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.

4.2. Оцінювання роботи директора бібліотеки здійснює керівник підприємства (заступник керівника). Основними показниками при оцінюванні роботи директора бібліотеки є своєчасність та повнота виконання ним своїх посадових обов'язків, дотримання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямків діяльності, вимог чинної на підприємстві системи управління якістю.

 

5. Повинен знати

Директор бібліотеки повинен знати:

5.1.    Нормативні правові акти, методичні, нормативні і інші керівні матеріали із організації інформаційної і бібліотечної роботи;

5.2.    профіль, спеціалізацію і структуру підприємства;

5.3.    Правила комплектування, зберігання, пошуку, видачі і обліку бібліотечного фонду;

5.4.    Встановлену (затверджену) систему класифікації книг і правила складання каталогів;

5.5.    Систему міжбібліотечного абонемента;

5.6.    Бібліографічні довідники з питань технології, конструювання, економіки, організації виробництва, праці і управління, що відносяться до профілю діяльності підприємства;

5.7.    Порядок складання звітності про роботу бібліотеки;

5.8.    Вимоги (настанови, стандарти, інструкції, процеси тощо) впровадженої на підприємстві системи управління якістю за профілем своєї діяльності

5.9.    Основи економіки та менеджменту, організації виробництва, праці та управління;

5.10.  Методи обробки інформації з використанням сучасних технічних засобів комунікацій і зв'язку, комп'ютерів, відповідні прикладні програмні засоби;

5.11.  Основи трудового законодавства

5.12. Правила і норми охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.

 

6. Кваліфікаційні вимоги

Другий (магістерський) рівень вищої освіти відповідного напряму підготовки (галузі знань). Стаж роботи за фахом - не менше 2 років.

 

7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою

Для виконання обов'язків та реалізації своїх прав директор бібліотеки взаємодіє із:

7.1.    Іншими працівниками бібліотеки з питань контролю і координації їх роботи, надання відповідних розпоряджень (вказівок, завдань), а також надання та отримання відповідної інформації (матеріалів, документів тощо);

7.2.    Керівниками (іншими працівниками) інших структурних підрозділів підприємства з питань надання та отримання відповідної інформації (матеріалів, документів тощо);

7.3.    Представниками інших (сторонніх) підприємств, установ, організацій у межах компетенції з питань, що представляють спільний інтерес для зазначених організацій та підприємства або що пов'язані з повноваженнями сторонніх організацій у відповідних сферах.

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

22

Коментарі

Коментарів ще немає

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

1

4978

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

5471

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

1

4559

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

8918

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

4154