Посадова інструкція вчителя початкових класів
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р. |
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
вчителя початкових класів
(код КП 3310)
1.Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов'язки, права та відповідальність вчителя початкових класів (з дипломом молодшого спеціаліста) (далі – вчителя початкових класів).
1.2. Посада вчителя початкових класів належить до розділу «Фахівці» Національного класифікатора України «Класифікатор професій ДК003:2010», код професії – 3310.
1.3. Вчитель початкових класів призначається на посаду директором школи.
1.4. Вчитель початкових класів безпосередньо підпорядковується заступнику директора школи з навчально-виховної роботи.
1.5. У своїй діяльності Вчитель початкових класів керується Конституцією і Законами України «Про освіту», "Про загальну середню освіту", «Про охорону праці», указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, рішеннями Міністерства освіти і науки України, обласного, відділу освіти з питань навчання і виховання учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і пожежної безпеки, а також Статутом і правовими актами школи (Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, даною посадовою інструкцією), трудовою угодою (контрактом). Вчитель початкових класів дотримується Конвенції про права дитини.
1.6. У разі відсутності вчителя з початкової освіти його обов'язки виконує посадова особа школи, що призначається в установленому законодавством порядку з набуттям відповідних прав і відповідальності за неналежне виконання покладених на неї обов’язків.
2. Завдання та обов'язки
Вчитель початкових класів:
2.1. Здійснює навчання і виховання молодших школярів, проводить уроки та інші навчальні заняття у закріпленому за ним по розподілу навчального навантаження класі, забезпечує під час занять належний порядок і дисципліну.
2.2. Реалізує застосовувані у школі навчальні програми відповідно до навчального плану, власного поурочного плану і розкладу уроків, використовуючи для цього різноманітні прийоми, методи і засоби навчання.
2.3. Забезпечує рівень загальноосвітньої підготовки у відповідності до вимог державного освітнього стандарту.
2.4. Дотримується вимог, правил і норм охорони праці, техніки безпеки і пожежної безпеки, забезпечує охорону життя і здоров'я учнів під час навчально-виховного процесу.
2.5. Оперативно повідомляє керівництво школи про кожний нещасний випадок, вживає заходів по наданню першої долікарської допомоги і усуненню причин, що призвели до нещасного випадку.
2.6. Вносить пропозиції щодо поліпшення умов проведення освітнього процесу, а також доводить до відома керівництва про недоліки у забезпеченні навчально-виховного процесу, які знижують життєдіяльність та працездатність школярів.
2.7. Проводить інструктаж учнів з охорони праці та безпеки життєдіяльності на уроках, під час екскурсій, проведення заходів за межами школи з обов'язковою реєстрацією у класному журналі.
2.8. Веде у визначеному порядку класну документацію, здійснює поточний контроль відвідування та успішності учнів за прийнятою у школі системою, виставляє оцінки у класному журналі і щоденниках учнів, своєчасно подає адміністрації школи звітні дані.
2.9. Бере участь у визначеному порядку у підсумковій атестації учнів.
2.10. Допускає у встановленому порядку на уроки, позакласні заходи представників адміністрації школи з метою контролю і оцінки діяльності педагога.
2.11. Замінює уроки тимчасово відсутніх учителів початкових класів за розпорядженням адміністрації школи.
2.12. Дотримується Статуту школи і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, виконує накази і розпорядження адміністрації школи.
2.13. Дотримується законних прав і свобод школярів, визначених Конвенцією про права дитини, Статутом школи.
2.14. Готується до проведення занять, систематично підвищує свою професійну кваліфікацію, бере участь у діяльності методичних об'єднань та інших формах методичної роботи у школі.
2.15. Бере участь у діяльності педагогічної ради школи і нарадах, що проводяться адміністрацією школи.
2.16. Чергує у школі відповідно до графіка чергувань у перервах між уроками, а також до початку і протягом 20 хвилин після закінчення своїх уроків.
2.17. Підтримує постійний зв'язок з батьками учнів або особами, які їх замінюють.
2.18. Проходить періодичні профілактичні медичні обстеження.
2.19. Забезпечує створення належних санітарно-гігієнічних умов (природне і штучне освітлення, дотримання повітряно-теплового режиму і провітрювання класного приміщення тощо), вживає заходів щодо профілактики порушень постави, пониження гостроти зору, слуху, втомлюваності дітей.
2.20. Визначає оптимальне співвідношення навчального навантаження, змісту, характеру та обсягу домашніх завдань протягом тижня, доцільне чергування протягом дня і тижня навчальних предметів, організовує роботу із самообслуговування у приміщенні класу і контролює її.
2.21. Організовує поповнення кабінету обладнанням, приладами, наочністю, іншим майном, приймає матеріальні цінності на відповідальне збереження за документами, забезпечує збереження підзвітного майна, бере участь у визначеному порядку в інвентаризації чи списанні майна кабінету. Постійно стежить за справністю обладнання і належним його зберіганням.
2.22. Контролює забезпеченість кабінету медичними та індивідуальними засобами захисту, наочністю з питань безпеки життєдіяльності.
2.23. Не допускає проведення занять, пов'язаних з небезпекою для життя і здоров'я учнів та працівників школи з повідомленням про це заступника директора з навчально-виховного процесу. Вносить пропозиції щодо поліпшення умов праці і навчання для включення в угоду з охорони праці.
2.24. Організовує абонементне харчування дітей і стежить за дотриманням учнями санітарно-гігієнічних вимог під час приймання їжі.
2.25. У разі виникнення будь-якої аварійної ситуації повідомляє керівника навчального закладу (чергового адміністратора) і вживає заходів щодо евакуації дітей з приміщення у безпечне місце відповідно до плану евакуації.
3. Права
Вчитель початкових класів має право:
3.1. Брати участь в управлінні школою у порядку, визначеному Статутом школи.
3.2. На захист професійної честі і гідності.
3.3. Знайомитися зі скаргами та іншими документами, що містять оцінку його діяльності, давати по них пояснення.
3.4. Захищати свої інтереси самостійно і(або) через представника, у тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного розслідування або службового розслідування, пов'язаного з порушенням учителем норм професійної етики.
3.5. На конфіденційність дисциплінарного(службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом.
3.6. Вільно вибирати та використовувати методики навчання і виховання, навчальні посібники і матеріали, підручники, дотримуватись методів оцінювання знань учнів.
3.7. Підвищувати педагогічну кваліфікацію та вибирати форми її підвищення.
3.8. Атестуватися на добровільних засадах на відповідну кваліфікаційну категорію і присвоєння її у разі успішного проходження атестації.
3.9. Давати учням на уроках (заняттях) і перервах обов'язкові розпорядження, що стосуються організації уроків і дотримання дисципліни, притягати учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках та в порядку, визначених Статутом школи і правилами про заохочення та дисциплінарне стягнення учнів школи.
3.10. Відвідувати уроки інших вчителів своєї школи та в інших школах, позакласні заняття у своєму класі та інших класах. Бути присутнім на заняттях, які проводять для учнів навчальні, позашкільні, культурно-просвітні та інші заклади.
3.11. Вносити до педагогічної ради пропозиції про моральне та матеріальне заохочення учнів, застосування до них стягнень, про залишення невстигаючих учнів для повторного навчання у тому самому класі або, за певних умов, переведення їх до наступного класу.
3.12. Виходити до адміністрації школи з пропозиціями про позбавлення батьківських прав осіб, які ведуть аморальний спосіб життя, грубо поводяться зі своїми дітьми, завдають їм моральної та фізичної шкоди.
3.13. Проводити батьківські збори, вносити на батьківських зборах пропозиції щодо матеріального забезпечення та проведення уроків і позаурочних заходів.
3.14. Відвідувати учнів за місцем проживання, вивчати умови їх побуту.
3.15. За погодженням із батьками учня або особами, які їх замінюють, представляти і захищати інтереси учня у державних органах, організаціях, судових установах.
4. Відповідальність
4.1. У визначеному законодавством України порядку Вчитель початкових класів несе відповідальність за:
- реалізацію не у повному обсязі навчальних програм відповідно до навчального плану і розкладу навчального процесу, невідповідність змісту навчання вимогам державного стандарту;
- життя і здоров'я учнів під час навчально-виховного процесу;
- порушення прав і свобод учнів;
- дотримання учнями моральних, етичних норм поведінки Статуту і Правил внутрішнього розпорядку навчального закладу.
4.2. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи, посадових обов'язків, визначених даною Інструкцією, Вчитель початкових класів несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
4.3. За застосування, у тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних з фізичним або психічним насильством над особистістю учня, а також здійснення іншого аморального вчинку Вчитель початкових класів може бути звільнений із займаної посади відповідно до трудового законодавства і Закону України "Про загальну середню освіту". Звільнення за даний вчинок не є заходом дисциплінарної відповідальності.
4.4. За спричинення школі чи учасникам навчально-виховного процесу збитків у зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов'язків Вчитель початкових класів несе матеріальну відповідальність у порядку і у межах, визначених трудовим або цивільним законодавством.
5. Повинен знати
Вчитель початкових класів повинен знати:
5.1. Законодавчі акти, що визначають діяльність закладів освіти, зокрема Конституцію України, закони України «Про освіту», "Про загальну середню освіту", "Про мови", державну національну програму "Освіта. Україна XXI століття". Конвенцію про права дитини.
5.2. Нормативно-правові акти, інструктивно-методичні матеріали, що визначають зміст і завдання навчально-виховної роботи у початковій школі.
5.3. Зміст і вимоги державного стандарту початкової освіти, навчальний план і програми, діючі підручники для 1-4-х класів.
5.4. Основи наук в обсязі відповідної фахової освіти, методику викладання навчальних предметів та організації навчально-виховного процесу у початкових класах.
5.5. Анатомо-фізіологічні та психологічні основи розвитку учнів молодшого шкільного віку.
5.6. Педагогічні технології навчання і виховання, критерії оцінки ефективності навчально-виховного процесу у 1-4-х класах.
5.7. Основи етнопедагогіки, сутність процесу виховання, його цілі, завдання, організаційні форми, методи, засоби. Методи, засоби визначення рівнів вихованості учнів.
5.8. Критерії і норми оцінювання навчальних досягнень молодших школярів.
5.9. Форми і методи роботи з батьками.
5.10. Нормативні документи з питань безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу.
5.11. Правила користування засобами пожежогасіння та надання першої долікарської медичної допомоги.
5.12. Статут школи. Правила внутрішнього трудового розпорядку, річний план роботи школи, розпорядження, накази адміністрації школи, що стосуються організації і планування навчально-виховного процесу.
5.13. Державну мову.
6. Кваліфікаційні вимоги
6.1. На посаду вчителя початкових класів може бути призначена особа, яка має початковий або перший рівень вищої освіти (молодший бакалавр, бакалавр) відповідного напряму підготовки.
7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою
Вчитель початкових класів:
7.1. Працює у режимі виконання обсягу встановленого йому навчального навантаження відповідно до розкладу навчальних занять, участі в обов'язкових планових загально-шкільних заходах і самопланування обов'язкової діяльності, на яку не встановлені норми відпрацювання.
7.2. У період канікул, що не співпадають з відпусткою, залучається адміністрацією школи до педагогічної, методичної чи організаційної роботи у межах часу, що не перевищує навчального навантаження до початку канікул. Графік роботи вчителя з початкової освіти у канікулярний час затверджується наказом директора школи.
7.3. Замінює у визначеному порядку тимчасово відсутніх учителів на умовах погодинної оплати і за тарифікацією (залежно від терміну заміни)
7.4. Одержує від адміністрації школи матеріали нормативно-правового та організаційно-методичного характеру, знайомиться під розписку з відповідними документами.

Коментарів ще немає