Посадові інструкції
02.06.2022

Посадова інструкція акушерки (акушера)

55

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________»

(назва підприємства)

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

 

Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________»

підпис       Ім’я ПРІЗВИЩЕ

 «__» ________ 2022 р.

Посадова інструкціяакушерки (акушера)
(код КП — 3232)

 

1. Загальні положення

1.1. Ця посадова  інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність акушерки (акушера) жіночої консультації багатопрофільної клінічної міської лікарні (далі — Лікарня).

1.2. Посада акушерки (акушера) жіночої консультації належить до посад помічників професіоналів — акушерів.

1.3. Мета роботи акушерки (акушера) — надання первинної медико-санітарної акушерсько-гінекологічної допомоги жінкам під час вагітності, в післяпологовому періоді, підготовка до вагітності і пологів, грудного вигодовування.

1.4. Акушерку (акушера) приймає та звільняє наказом генеральний директор Лікарні за поданням медичного директора.

1.5. Акушерка (акушер):

1.5.1. Безпосередньо підпорядковується завідувачу жіночої консультації.

1.5.2. У роботі керується законодавством України про охорону здоров’я, нормативними документами, що регламентують надання первинної медико-санітарної акушерсько-гінекологічної допомоги, принципами та правилами медичної етики і деонтології, правилами внутрішнього трудового розпорядку, положенням про жіночу консультацію та іншими локальними нормативними актами Лікарні, цією посадовою інструкцією, наказами та розпорядженнями керівництва.

1.5.3. Під час виконання службових обов’язків повинна (повинен) одягти спеціальний медичний одяг, мати охайний вигляд.

1.5.4. Проходить періодичні профілактичні медичні огляди в установлені терміни.

1.6. За відсутності акушерки (акушера) (хвороба, відпустка, відрядження тощо) виконання посадових обов’язків доручають іншому працівнику жіночої консультації у порядку, передбаченому законодавством.

2. Завдання та обов’язки

2.1. Готує кабінет, медичні інструменти та документацію до амбулаторного прийому, який проводить лікар-акушер-гінеколог, а саме:

контролює підготовку кабінету сестрою-прибиральницею;

належно стерилізує, обробляє і зберігає перев’язувальний матеріал та інструменти медичного призначення відповідно до встановлених правил асептики та антисептики.

2.2. Ознайомлює пацієнтку під час прийому з режимом роботи жіночої консультації, вимірює артеріальний тиск, температуру, пульс, фіксує отриману інформацію у медичній документації.

2.3. Допомагає лікарю-акушеру-гінекологу під час діагностичних, лікувальних та оперативних маніпуляцій.

2.4. Бере участь у проведенні оглядів, за необхідності робить забір матеріалу зі слизової оболонки шийки матки методом поверхневого зіскрібка.

2.4. Проводить диспансеризацію і патронаж вагітних та породіль, про результати патронажу звітує лікарю-акушеру-гінекологу та записує їх до патронажного журналу.

2.5. Проводить онкологічний профогляд.

2.6. Асистує під час малих акушерських та гінекологічних операцій.

2.7. Забезпечує наступність у наданні медичної допомоги між жіночою консультацією та стаціонаром Лікарні.

2.9. Емоційно підтримує вагітних та їх партнерів.

2.10. Спостерігає за здоров’ям вагітних, що перебувають на обліку, та майбутніх малюків.

2.11. Проводить санітарно-просвітницьку роботу, навчає вагітних та їх партнерів з питань репродуктивного здоров’я, підготовки до батьківства, подоланні викиднів, мертвонароджень, неонатальних смертей і переривань вагітності, прийомам знеболювання для підготовки до пологів тощо.

2.12. Контролює, аби медичні препарати були в наявності і належно зберігалися, відстежує умови зберігання, терміни придатності препаратів.

2.13. Веде встановлену медичну документацію.

3. Права

Має право:

3.1. Вносити пропозиції керівництву Лікарні щодо вдосконалення лікувально-діагностичного процесу, зокрема з питань організації та умов своєї праці.

3.2. У межах компетенції повідомляти керівництву жіночої консультації про недоліки, виявлені в роботі, вносити пропозиції щодо їх усунення.

3.3. Брати участь у нарадах, науково-практичних конференціях, що проводять у Лікарні з питань надання акушерсько-гінекологічної допомоги.

3.4. Запитувати, одержувати і користуватися інформаційними матеріалами та нормативно-правовими документами, необхідними для виконання посадових обов’язків.

3.5. Підвищувати кваліфікацію в установлені терміни, проходити в установленому порядку атестацію з правом отримання (підтвердження) кваліфікаційної категорії.

3.6. Бути забезпеченим робочим місцем із необхідним устаткуванням, засобами медичного призначення для виконання посадових обов’язків.

3.7. Підписувати та візувати документи жіночої консультації у межах наданих повноважень.

3.8. Брати участь у роботі Ради медичних сестер Лікарні.

4. Відповідальність

Може бути притягнута (притягнутий) до відповідальності:

4.1. За неякісне та несвоєчасне виконання посадових обов’язків.

4.2. Неналежну організацію своєї роботи, несвоєчасне і некваліфіковане виконання наказів генерального директора Лікарні, розпоряджень і доручень лікаря-акушера-гінеколога або керівництва Лікарні, порушення вимог нормативно-правових актів у галузі медицини.

4.3. Порушення правил внутрішнього трудового розпорядку, протипожежної безпеки, охорони праці, санітарного законодавства.

4.4. Порушення термінів надання в установленому порядку звітної документації.

Роботу акушерки (акушера) оцінює медичний директор за поданням завідувача жіночої консультації за показниками діяльності, якістю виконання службових обов’язків та виявленими недоліками у роботі.

5. Повинна (повинен) знати

5.1. Законодавство про охорону здоров’я та нормативні документи, що визначають діяльність закладів охорони здоров’я та організацію акушерсько-гінекологічної допомоги дорослому та дитячому населенню.

5.2. Права, обов’язки та відповідальність акушерки (акушера).

5.3. Нормальну і патологічну анатомію та фізіологію органів дітонародження жінки.

5.4. Анатомо-фізіологічні та психологічні особливості вагітної та породіллі.

5.5. Основи неонатології.

5.6. Сучасні методи обстеження і лікування різних патологій вагітності, пологів та післяпологового періоду.

5.7. Методи зовнішнього обстеження вагітної, визначення строків пологів і допологової відпустки.

5.8. Підготовку до пологів та акушерських операцій, підготовку породіллі до пологів.

5.9. Правила ведення нормальних пологів та пологів при різних аномаліях та передлежаннях плода.

5.10. Правила асептики та антисептики.

5.11. Прийоми асистування під час малих акушерських і гінекологічних операцій.

5.12. Симптоми токсикозу вагітних та його профілактику.

5.13. Симптоматику і діагностику найбільш частих захворювань і термінальних станів.

5.14. Тактику персоналу при виявленні хворого, підозрілого на особливо небезпечні інфекції.

5.15. Фармакологічну дію найбільш поширених лікарських речовин, їх сумісність, дозування, методи введення.

5.16. Методики стерилізації інструментарію і перев’язувальних засобів.

5.17. Правила охорони праці під час роботи з медичним інструментарієм та устаткуванням.

5.18. Маніпуляції відповідно до профіля роботи.

5.19. Правила оформлення медичної документації.

5.20. Сучасну літературу за фахом.

5.213. Правила роботи на ПК та іншому інформаційно-комунікаційному устаткуванні жіночої консультації та відповідне програмне забезпечення.

6. Кваліфікаційні вимоги

6.1. Акушерка (акушер) вищої кваліфікаційної категорії:

6.1.1. Вища освіта початкового рівня за освітньо-професійним ступенем молодшого бакалавра у галузі знань «Охорона здоров’я» за спеціальністю «Медсестринство»*.

6.1.2. Спеціалізація за профілем роботи.

6.1.3. Підвищення кваліфікації (курси удосконалення тощо). Наявність посвідчення про присвоєння (підтвердження) вищої кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності.

6.1.4. Стаж роботи за фахом — понад 10 років.

6.2. Акушерка (акушер) I кваліфікаційної категорії:

6.2.1. Вища освіта початкового рівня за освітньо-професійним ступенем молодшого бакалавра у галузі знань «Охорона здоров’я» за спеціальністю «Медсестринство»*.

6.2.2. Спеціалізація за профілем роботи.

6.2.3. Підвищення кваліфікації (курси удосконалення тощо). Наявність посвідчення про присвоєння (підтвердження) I кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності.

6.2.4. Стаж роботи за фахом — понад 7 років.

6.3. Акушерка (акушер) II кваліфікаційної категорії:

6.3.1. Вища освіта початкового рівня за освітньо-професійним ступенем молодшого бакалавра у галузі знань «Охорона здоров’я» за спеціальністю «Медсестринство»*.

6.3.2. Спеціалізація за профілем роботи.

6.3.3. Підвищення кваліфікації (курси удосконалення тощо). Наявність посвідчення про присвоєння (підтвердження) II кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності.

6.3.4. Стаж робота за фахом — понад 5 років.

6.4. Акушерка (акушер):

6.4.1. Вища освіта початкового рівня за освітньо-професійним ступенем молодшого бакалавра у галузі знань «Охорона здоров’я» за спеціальністю «Медсестринство»*.

6.4.2. Спеціалізація за профілем роботи.

6.4.3. Без вимог до стажу роботи.

_____________________________________________________________________________
* Для осіб, які отримували освіту, до змін у системі вищої освіти, введення в дію Закону України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556-VII, — дипломмолодшого спеціаліста за напрямом підготовки «Медицина», спеціальністю «Акушерська справа» або «Лікувальна справа».

 

 

7. Взаємовідносини (зв’язки) за професією, посадою

7.1. Співпрацює з іншими працівниками жіночої консультації та Лікарні.

7.2. Поза межами Лікарні має службові зв’язки:

●        з організаціями підвищення кваліфікації;

●        атестаційною комісією.

 

 

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

55

Коментарі

Коментарів ще немає

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

4843

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

5330

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

1

4482

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

8825

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

4059