Накази
19.05.2022

Наказ про організацію обліку та облікову політику підприємства, що надає послуги оренди

2270

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «____________»

ТОВ «____________»

Код ЄДРПОУ ____________

НАКАЗ

 

 

__.__.20__

м._______

№ __

 

 

Про організацію обліку та облікову політику

 

На підставі Закону України від 16.07.99 р. N 996-XIV "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні", національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, Методичних рекомендацій щодо облікової політики підприємства, затверджених наказом Мінфіну від 27.06.2013 р. № 635,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Організація бухгалтерського обліку:

1.1. Доручити ведення бухгалтерського обліку на підприємстві і складання фінансової звітності головному бухгалтеру. За рішенням керівника підприємства у випадку розширення діяльності може бути створена бухгалтерська служба на чолі з головним бухгалтером.

1.2. Забезпечити ведення бухгалтерського обліку в електронному вигляді за допомогою таблиць Excel або програмного забезпечення із застосуванням змішаної паперово-електронної форми документообігу.

1.3. Для цілей бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності застосовувати національні стандарти бухгалтерського обліку і План рахунків, затверджений наказом МФУ від 30.11.1999 № 291. При цьому застосовувати рахунки класу 9 без використання рахунків класу 8.

1.4. Складати фінансову звітність за формами № 1-м та № 2-м, затвердженими НП(С)БО 25 «Спрощена фінансова звітність».

1.5. Перед складанням річної фінансової звітності, а також у разі необхідності за розпорядженням керівника у будь-який час проводити інвентаризацію для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку і фінансової звітності відповідно до Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом МФУ від 02.09.2014 № 879. Для проведення інвентаризації створити постійно діючу інвентаризаційну комісію у складі головного бухгалтера (голова комісії), та менеджера відділу збуту (член комісії).

 

2. Облікова політика підприємства:

2.1. Для визначення порога суттєвості прийняти величину:

• 3% - для активів, зобов’язань і власного капіталу;

• 0,2% суми – для доходів і витрат;

• 5% підсумку показників балансу – для статей Балансу;

• 10 % відхилення залишкової вартості об’єктів основних засобів від їх справедливої вартості – для проведення переоцінки або зменшення корисності об’єктів;

• 5 % чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – для статей Звіту про фінансові результати.

2.2. Основним засобом визнавати актив з очікуваним терміном корисного використання (експлуатації) більше 1 року та вартістю більше 20000 грн.

2.3. Одиницею виміру послуг операційної оренди нежитлових приміщень та об’єктом витрат визначити 1 кв.м площі, що надається в оренду.

2.4. Приміщення, які надаються в операційну оренду на строк, що перевищує 1 місяць, обліковувати як інвестиційну нерухомість відповідно до НП(С)БО 32 «Інвестиційна нерухомість» з оцінкою за справедливою вартістю згідно з п.16 НП(С)БО 32. Для цього щороку проводити незалежну оцінку нерухомого майна станом на 31 грудня.

2.5. Приміщення, які задіяні для надання послуг проведення семінарів, виставок, конференцій та інших подібних заходів, обліковувати як операційну нерухомість згідно з НП(С)БО 7 «Основні засоби».

2.6. Вартість комунальних послуг (водопостачання та водовідведення, опалення, електропостачання тощо), яка відшкодовується орендарями, включати до складу доходу та витрат у загальному порядку.

2.7. Для переоцінки об’єктів основних засобів, які відносяться до операційної нерухомості, на дату балансу, щороку проводити незалежну оцінку нерухомого майна станом на 31 грудня.

2.8. Зараховувати суми дооцінки основних засобів до нерозподіленого прибутку при вибутті об’єктів на всю суму.

2.9. Установити методи нарахування амортизації:

• для об’єктів основних засобів (крім інвестиційної нерухомості) – прямолінійний метод;

• для малоцінних необоротних матеріальних активів – у першому місяці використання об’єкта – 100% його вартості.

2.10. До собівартості послуг операційної оренди включати витрати:

• вартість комунальних послуг (водопостачання та водовідведення, опалення, електропостачання тощо;

• основну заробітну плату;

• додаткову заробітну плату;

• відрахування на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

• витрати на ремонт приміщень для підтримання їх у належному стані.

2.11. Дохід від надання послуг оренди визнавати щомісячно рівномірним нарахуванням, незалежно від дати підписання актів з орендарями.

2.12. Резерв сумнівних боргів розраховувати із застосуванням абсолютної суми сумнівної заборгованості.

2.13. Створити забезпечення майбутніх витрат і платежів на оплату відпусток працівникам підприємства методом розрахунку планового коефіцієнта згідно з п.13 НП(С)БО 11.

 

3. Організація податкового обліку:

3.1. Застосовувати загальну систему оподаткування без застосування податкових різниць (якщо не перевищено граничну суму доходу, встановлену пп.134.1.1 ст.134 ПКУ). Контроль за дотриманням граничної суми доходу покласти на головного бухгалтера.

3.2. Суми ПДВ, зазначені в незареєстрованих (заблокованих) податкових накладних, складених:

підприємством - відображати за кредитом субрахунку 641 як нараховані податкові зобов’язання;

постачальниками - відображати за дебетом субрахунку 644. Після спливу 1095 днів суми ПДВ за незареєстрованими податковими накладними, відображені на субрахунку 644, списувати на витрати періоду (субрахунок 949).

3.3. Суми ПДВ, нараховані підприємством, що не відшкодовуються покупцями, відображаються у складі первісної вартості запасів або необоротних активів, за умовними постачаннями - за дебетом субрахунку 949.

 

4. Контроль над виконанням цього наказу покласти на головного бухгалтера.

 

Директор

________

________________

 

 

Відмітки про ознайомлення з наказом

 

 

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

2270

Коментарі

Коментарів ще немає

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

1

5145

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

2

5669

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

1

4652

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

9033

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

2

4263