Посадові інструкції
13.05.2022

Посадова інструкція мерчендайзера

133

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________»

(назва підприємства)

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

 

Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________»

підпис       Ім’я ПРІЗВИЩЕ

 «__» ________ 2022 р.

Посадова інструкція  мерчендайзера

(код КП 3415)

1. Загальні положення

1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов'язки, права та відповідальність мерчендайзера.

1.2. Посада інтерв'юера належить до розділу «Фахівці» Національного класифікатора України «Класифікатор професій ДК003:2010», код професії – 3415.

1.3. Мерчендайзер призначається на посаду та звільняється з посади наказом директора компанії за поданням начальника відділу продаж.

1.4. Мерчендайзер безпосередньо підпорядковується  начальнику відділу продаж компанії.

1.5. У службовій діяльності мерчендайзер керується Конституцією України,  законодавством України у сфері торгівлі, наказами та розпорядженнями по компанії, що стосуються його діяльності, цією посадовою інструкцією.

1.6. За відсутності мерчендайзера його обов'язки виконує особа, призначена у встановленому порядку, яка набуває відповідних прав та несе відповідальність за належне виконання покладених на неї обов'язків.

2. Завдання та обов'язки

Мерчендайзер:

2.1. Вивчає  певну територію (район) на якій передбачається організація продажу товарів на місці продажу ( POS).

2.2. Визначає рекламні матеріали  і розробляє схеми встановлення ділових зв'язків.

2.3. Веде переговори з керівництвом торгових підприємств про проведення заходів мерчендайзингу (представляти товар та супутні йому послуги, переконувати в необхідності і ефективності мерчендайзингу).

2.4. Проводить заходи за поданням товарів в місці продажу з використанням таких інструментів мерчендайзингу:

- Spase-management - викладка товару способами, такими, що заохочують імпульсивні покупки товарів.

- POS designing - розміщення рекламних елементів в просторі місця продажу (плакатів, буклетів, воблерів, моделей товарів (підвісних, стоячих, ін), гірлянд, прапорів, рекламного торгового обладнання (стійок, стелажів, світильників, ін).

- Stock-control - розрахунок необхідної та достатньої кількості (балансу) товарів в місці продажу, забезпечення їх наявності.

2.5. Мотивує керівництво закладів торгівлі на укладення договорів поставки, купівлі-продажу, комісії (надання невеликих партій товару на комісію).

2.6. Здійснює підготовчу роботу з укладання договорів на придбання товарів з відповідальними працівниками торговельних підприємств.

2.7. Вживає заходів щодо підтримання довгострокових відносин з керівництвом і фахівцями торговельних підприємств.

2.8. Здійснює загальний контроль за станом виконання замовлень.

2.9. Здійснює контроль за:

- дотриманням концепції викладки товарів;

- цільовим використанням рекламного торгового обладнання (дисплеїв, стелажів, полиць, тощо);

- станом рекламних елементів.

2.10. Застосовує заходи з реконструкції, ремонту, заміни несправних або прийшли в непридатність рекламних елементів.

2.11. Застосовує навчання та підготовку обслуговуючого персоналу торгового підприємства за такими напрямами:

- основні споживчі характеристики товарів;

 принципи підтримки концепції викладки товарів;

- основи мотивації продажу товарів споживачам.

2.12. Організовує проведення промоушн-акцій, дегустацій, семплингов, тощо).

2.13. Аналізує принципи роботи в місці продажу мерчандайзерів інших організацій.

2.14. Відслідковує динаміку продажів в місці продажу.

2.15. Готує звіти (щотижневі, щомісячні) по товарах.

2.16. Здійснює збір інформації про продажі в місці продажу для застосування заохочувальних і стимулюючих заходів –нагородження призами за результатами конкурсів "Кращий з продажу", "Кращий по динаміці продажів"; надання особливих систем знижок за високими показниками продажів; подача реклами  у рекламних матеріалах виробника товарів, оптового продавця, ін.

2.17. Формує банк даних про місце продажу (організаційно-правові форми, адреси, реквізити, номери телефонів, прізвища керівників і провідних спеціалістів, фінансовий стан, обсяги закупівель, ін.

2.18. Готує звіти про результати виконаної роботи та витрачання рекламних зразків товарів, рекламних елементів тощо.

3. Права

Мерчендайзер має право:

3.1. Знайомитися з проектами рішень керівництва компанії стосовно його діяльності.

3.2. Подавати пропозиції з удосконалення роботи відділу персоналу, пов'язаної з передбаченими даною інструкцією обов'язками.

3.3. В межах своєї компетенції повідомляти безпосередньому керівнику про всі недоліки в діяльності компанії (структурного підрозділу, окремих працівників), виявлені у процесі виконання своїх посадових прав і обов'язків і вносити пропозиції по їх усуненню.

3.4. Запитувати особисто або за дорученням безпосереднього керівника від керівників підрозділів і інших спеціалістів інформацію і документи, необхідні для виконання його посадових обов'язків.

3.5. Залучати спеціалістів окремих структурних підрозділів до вирішення задач, покладених на нього з дозволу керівника компанії, для надання допомоги у виконанні обов'язків, передбачених даною посадовою інструкцією.

4. Відповідальність

Мерчендайзер несе відповідальність:

4.1. За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов'язків, передбачених даною посадовою інструкцією, - у межах, визначених чинним трудовим законодавством України.

4.2. За правопорушення, здійснені в процесі виконання своєї діяльності, - в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним і цивільним законодавством України.

4.3. За причинені матеріальні втрати - в межах, визначених чинним трудовим і цивільним законодавством України.

5. Повинен знати

Мерчендайзер повинен знати :

5.1. Чинне законодавство, яке регулює комерційну діяльність;

5.2. Основи організації роботи з формування і стимулювання продажів товарів;

5.3. Основи маркетингу та менеджменту;

5.4. Характеристику та принципи використання інструментів мерчендайзингу;

5.5. Види реклами і основи організації рекламної діяльності;

5.6. Принципи організації торгового простору;

5.7. Моделі поведінки покупців в торговому залі;

5.8. Принципи організації продажів;

5.9. Психологічні типи споживачів;

5.10. Методи оцінки ефективності та викладки товарів у торговому залі;

5.11. Основні властивості, якісні та споживчі характеристики запропонованих товарів;

5.12. Діючі ціни на товари;

5.13. Етику ділового спілкування;

5.14. Основи ринкової економіки;

5.15. Основи психології та соціології;

5.16. Основи трудового законодавства;

5.17. Методи обробки інформації з використанням сучасних технічних засобів комунікації і зв'язку, комп'ютерів.

5.18. Правила і норми охорони праці і пожежної безпеки.

6. Кваліфікаційні вимоги

6.1. На посаду мерчендайзера може бути призначена особа, яка має перший або початковий  рівень вищої освіти відповідного напряму підготовки (молодший бакалавр, бакалавр), стаж роботи на аналогічній посаді - не менше ніж 1 рік.

7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою

7.1. Мерчендайзер взаємодіє із структурними підрозділами компанії: складським господарством, відділом продажів, відділом перепусток, відділом інформації,  бухгалтерією, відділом охорони, відділом транспорту, виробничими відділами, філіями та відокремленими підрозділами компанії.

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

133

Коментарі

Коментарів ще немає

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

1

5074

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

1

5579

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

1

4612

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

8976

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

1

4222