Посадова інструкція бухгалтера
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р.
|
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
бухгалтера
(Код КП — 3433)
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність бухгалтера підприємства.
1.2. Бухгалтер належить до професійної групи «Фахівці».
1.3. Бухгалтер у встановленому порядку призначається на посаду та звільняється з неї наказом керівника підприємства за поданням головного бухгалтера.
1.4. Бухгалтер безпосередньо підпорядковується головному бухгалтеру.
1.5. У своїй діяльності бухгалтер керується чинним законодавством України з відповідних питань бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності, відповідними внутрішніми документами підприємства, статутом підприємства, Колективним договором, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, Положенням про бухгалтерію підприємства, наказами і розпорядженнями керівництва підприємства з питань бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності, вказівками головного бухгалтера, відповідними інструкціями з охорони праці, цією посадовою інструкцією.
1.6. Головна функція бухгалтера (мета діяльності на посаді) — здійснення у межах компетенції відповідних операцій з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності.
1.7. У разі відсутності бухгалтера на робочому місці (хвороба, відпустка, відрядження тощо) виконання його обов’язків забезпечує у межах компетенції інший працівник бухгалтерії (іншого структурного підрозділу) підприємства відповідної кваліфікації за розпорядженням керівника підприємства.
1.8. У разі перерозподілу обов’язків між працівниками підприємства до цієї посадової інструкції за наказом керівника підприємства можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до чинного законодавства.
1.9. _________________________________________________________________.
2. Завдання та обов’язки
Бухгалтер виконує такі функціональні завдання та обов’язки:
2.1. Самостійно складає або приймає до обліку первинні документи, систематизує інформацію, відображену в цих документах, готує проміжні розрахунки для обліку господарських операцій та подає їх на розгляд.
2.2. Здійснює накопичення та узагальнення інформації у потрібному розрізі (деталізації) про:
2.2.1 наявність та рух грошових коштів та грошових документів у касі підприємства, а також грошових коштів, що знаходяться на поточних рахунках у національній валюті, інших рахунках в банку в іноземній валюті, а також грошових коштів в дорозі;
2.2.2 одержання та погашення заборгованості за довгостроковими та короткостроковими позиками;
2.2.3 розрахунки з постачальниками та підрядниками, покупцями і замовниками, різними дебіторами і кредиторами:
2.2.4 видані та отримані короткострокові чи довгострокові векселі, довгострокові і поточні зобов’язання;
2.2.5 наявність та рух основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, нематеріальних активів,
2.2.6 знос необоротних активів, а також капітальні і фінансові інвестиції;
2.2.7 наявність та рух виробничих запасів;
2.2.8 витрати на виробництво;
2.2.9 доходи від операційної, інвестиційної і фінансової діяльності підприємства; власний капітал та забезпечення зобов’язань.
2.3.Нараховує заробітну плату, виконує інші розрахунки з працівниками, громадянами та юридичними особами відповідно до чинного законодавства.
2.4. Бере участь у проведенні інвентаризації активів та зобов’язань.
2.5. Веде аналітичний облік у розрізі об’єктів позабалансового обліку.
2.6. Бере участь у розробці, впровадженні та функціонуванні за напрямком своєї роботи системи управління якістю на підприємстві.
2.7. У встановленому порядку підвищує свою професійну кваліфікацію.
2.8. Дотримується під час роботи правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.
2.9.______________________________________________________________.
3. Права
Бухгалтер має право:
3.1. На належні умови своєї професійної діяльності.
3.2. Вносити пропозиції головному бухгалтеру, а також у межах компетенції іншим керівникам підприємства з питань підвищення ефективності своєї діяльності на підприємстві.
3.3. Отримувати від структурних підрозділів підприємства доречні матеріали та інформацію, необхідну для виконання своїх посадових обов’язків.
3.4. Брати участь у вирішенні доречних питань на підприємстві у відповідності до своєї компетенції.
3.5. Ознайомлюватися із всіма документами, які визначають його права та обов’язки, критерії оцінювання якості виконання ним своїх посадових обов’язків.
3.6. У межах компетенції за дорученням представляти інтереси підприємства перед сторонніми підприємствами, установами, організаціями, взаємодіяти з їх представниками, вести з ними переговори та ділове листування з відповідних питань, що пов’язані з виконанням своїх посадових обов’язків.
3.7. Підписувати та візувати документи у межах своєї компетенції.
3.8. _______________________________________________________________________.
4. Відповідальність
Бухгалтер несе відповідальність за:
4.1. Неналежне виконання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямку діяльності.
4.2. Невиконання або неналежне виконання своїх посадових обов’язків згідно з цією посадовою інструкцією.
4.3. Перевищення своїх повноважень визначених цією посадовою інструкцією та іншими відповідними документами підприємства.
4.4. Несанкціоноване розголошення комерційної таємниці підприємства.
4.5. Вчинення матеріальних збитків підприємству у межах, встановлених чинним законодавством України.
4.6. Недотримання правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.
4.7. ___________________________________________________________________.
5. Повинен знати
Бухгалтер повинен знати:
5.1. Нормативні, методичні та інші керівні матеріали з організації та ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності.
5.2. Облікову політику, систему регістрів бухгалтерського обліку.
5.3. Порядок і способи реєстрації інформації.
5.4. Правила документообігу і технологію оброблення облікової інформації на підприємстві.
5.5. План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій.
5.6. Систему і форми внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, звітності і контролю.
5.7. Настанови (процеси, вимоги, документацію) чинної на підприємстві системи управління якістю за напрямком своєї діяльності.
5.8. Сучасні засоби обчислювальної техніки, телекомунікації і зв’язку.
5.9. Методи обробки інформації з використанням сучасних технічних засобів комунікацій і зв’язку, комп’ютерів, відповідні прикладні програмні засоби.
5.10. Правила і норми охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.
5.11. _________________________________________________________________.
6. Кваліфікаційні вимоги
Бухгалтер I категорії: базова або неповна вища освіта відповідного напряму підготовки (бакалавр або молодший спеціаліст). Стаж роботи за професією бухгалтера II категорії - не менше 1 року.
Бухгалтер II категорії: базова або неповна вища освіта відповідного напряму підготовки (бакалавр або молодший спеціаліст). Стаж роботи за професією бухгалтера - не менше 1 року.
Бухгалтер: базова або неповна вища освіта відповідного напряму підготовки (бакалавр або молодший спеціаліст); для бакалавра - без вимог до стажу роботи, молодшого спеціаліста - стаж роботи на посаді технічного службовця у галузях фінансової діяльності, роботи з базами даних, статистики, бухгалтерського обліку не менше 1 року.
7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою
Для виконання обов’язків та реалізації своїх прав бухгалтер взаємодіє із:
7.1. Іншими працівниками бухгалтерії з питань, що пов’язані з виконанням бухгалтером своїх посадових обов’язків, надання та отримання відповідної інформації (матеріалів, документів тощо);
7.2. Працівниками інших структурних підрозділів підприємства з питань отримання/надання відповідної інформації, матеріалів, документів, засобів тощо;
7.3. Представниками партнерів (клієнтів) підприємства з питань отримання/надання відповідної інформації, матеріалів, документів, засобів тощо;
7.4. Представниками інших (сторонніх) підприємств, установ, організацій у межах компетенції з питань, що представляють спільний інтерес для зазначених організацій та підприємства, або з питань, що пов’язані з повноваженнями сторонніх організацій у відповідних сферах.

Коментарів ще немає