Право чи обов'язок: використання збитків у фінансовій звітності
ТОВ на загальній системі з ПДВ. 2018-2023 року завжди були прибутковими. 2024 рік збиток 2 млн. За 2025 рік вийшли на прибуток 5 тис грн. При формуванні декларації на прибуток поставила від’ємний фін результат минулого року 2 млн. Пару днів тому дзвонили з податкової. Сказали, що це моє право, а не обов’язок використовувати від’ємний результат минулого року. Що можемо потім його використати, подавши поступово за кожен рік уточнюючі декларації.
Справа в тому, що ми б і самі так хотіли: показати зараз прибуток хоч який, а там може колись і використаємо збиток… А я не знаходжу, що це моє ПРАВО. Я всюди бачу, що це обов’язок: використання «збиткових» різниць.
Прохання допомогти.
Звичайно, податківці хочуть бачити сплату прибутку
Вони називають це "правом", бо якщо ви якби "забудете" про минулі збитки і не покажете їх в декларації (в рядку 03РІ) і сплатите податок на прибуток, то для податківців і бюджету це буде плюс і ніхто не буде штрафувати чи просити включити збитки. Адже штрафу за завищення суми податків до сплати немає
Але якщо ви захочете потім подати уточненки і, наприклад, скористатися такими збитками в наступних роках (2026,2027 і далі), то потрібно буде подати уточнюючі декларації за всі періоди послідовно, починаючи з якого "забули" про такий збиток. Але при цьому варто врахувати, що подача уточнюючої звітності обнулить строк давності і його відлік буде починатися вже з дати подання уточнень.
Тому тут потрібно розуміти, чи готові ви потім подавати уточнення і відновлювати такий збиток в майбутньому. Чи будете й надалі послідовно його зменшувати по мірі отримання прибутку.
В п.134.1.1 ПКУ вказано, що для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, за останній річний звітний період не перевищує 40 мільйонів гривень, об’єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на всі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років та коригувань.
Тому от це слово "може" податківці і називають типу правом, а не обов'язком.
Але, як писали вище, в разі наміру використати такий збиток, потрібно буде подавати уточнення
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

