Уточнююча декларація для мікропідприємства: алгоритм та наслідки штрафів
Уточненку Вам треба подати з електронним ідентифікатором форми J0100129.
Відразу скажемо, що на сьогодні окремої спеціальної форми уточнюючої декларації з податку на прибуток немає. Тому її подають за формою звичайної деки, яка чинна на час подання уточненки, тільки з грифом «Уточнююча» (п. 50.1 ПКУ - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n1258).
Наразі чинною є форма декларації з податку на прибуток, електронний ідентифікатор форми якої - J0100129.
У полі 2 та 3 основної частини уточнюючої деки позначають звітний період, який уточнюється (у даному разі, судячи із запитання, це 2025 рік) — див. консультацію у категорії 102.23.02 ЗІР - https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=28826.
Власне саму уточненку слід складати так, ніби помилки й не було (тобто з правильними показниками фінрезультату і об'єкта оподаткування). Інакше кажучи, треба заново вірно оформити прибуткову декларацію за «виправний» звітний період, але з грифом «уточнююча».
Тобто в означеній уточненці, у Вас, як мінімум, має бути заповнено із правильними позниками рядок 02 "Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (+, -)" та рядок 04 "Об’єкт оподаткування (рядок 02 + рядок 03РІ) (+, -)".
Рядки 29 - 31 такої уточненки Вам взагалі не потрібно заповнювати. Бо в результаті виправлення у Вас, зважаючи на запитання, зменшується лише сума збитку (тобто це ніяк не впливає на показник рядка 19 деки).
Також врахуйте, що до уточненки слід скласти та подати всі додатки (окрім тих, які не заповнені через відсутність операцій/показників), які було оформлено та подано разом із «помилковою» декою за 2025 рік.
До речі, разом з уточнюючою декларацією треба подавати й "виправлену" фінансову звітність, за період який виправляється. При цьому у категорії 102.20.02 ЗІР - https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=38751 податківці вказували, що при створенні електронного документа фінансової звітності за звітний період або уточненої фінансової звітності за минулий податковий (звітний) період в режимі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету необхідно обрати: звітний рік та звітний період (квартал або півріччя або 9 місяців (три квартали) або рік), за який подається така фінансова звітність. Уточнена фінансова звітність за минулий податковий (звітний) період (у т. ч. у разі внесення до неї змін) подається за формою, яка діяла у звітному (податковому) періоді, за який звітує платник податку.
Щодо додатку ПП, який Ви будете складати разом із уточненкою, то в ньому Вам, судячи із запитання, треба перерахувати суму податкової пільги. Бо, на думку податкової, пільгу в цьому разі треба рахувати так (див. категорію 102.10 ЗІР - https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=40689): сума від’ємного значення попереднього звітного року платника податку, а для великого платника – частина суми від’ємного значення попереднього звітного року (не більше 50 відс. непогашеної суми), визначені в межах суми прибутку звітного періоду, х розмір базової ставки податку : 100. Оскільки у зв'язку із зменшенням витрат у Вас зміниться й сума прибутку, то через це Вам треба перерахувати й суму податкової пільги.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Повідомлення податкової про зміни в директорі та звітуванні
Облік компенсації від IFC у бухгалтерії та податковій звітності
від ОТП лізинг надійшли кошти "Компенсація від IFC згідно програми IFC UNFUNDED RISK SHARING FACILITY AGREEMENT Без ПДВ.
як відобразити компенсацію в бух. і податковому обліку?
Дякую…
Запит щодо звіту про працевлаштування осіб з інвалідністю в Медок
Податкові наслідки неповернутої фінансової допомоги для ТОВ
ТОВ на загальній системі отримував від засновника поворотну фінансову допомогу у 2024 та 2025 роках
Протягом 2026 року жодна сума не була повернута.
1. Які податкові наслідки має така діяльність?
2. Суму неповернутої допомоги слід включити у…
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи можна здавати списані авто на металобрухт без ліцензії

Правила визнання ПДВ та доходів при датах документів
Проблеми з розрахунком середньої зарплати під час лікарняного
Відповідь АІ схвалено експертом
Розрахунок днів відпрацьованих для відрядження працівника у вересні
Розрахунковий період липень-серпень 2026. У липні 2026 працівник відпрацював 15 р.д.
У серпні 2026 працівник відпрацював 22 р.д. (один день він працював у вихідний день…
Витрати на доставку: чи правомірний податковий кредит у ПДВ
Але у специфікації від…
Відповідь АІ схвалено експертом
Проблеми з відображенням працівника в ПФУ та лікарняних
Обов'язковість заяви про спрощену систему після відкриття ФОП
Вимоги щодо зарплатного критерію при відмові у бронюванні працівника
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Виписка податкової накладної: нюанси оренди та платежів
Наслідки надання послуг між ФОП різних груп оподаткування
Відповідь АІ схвалено експертом
Звітність по працівниках-інвалідах для ТОВ із сумісниками необхідна
Як виправити звіт 4ДФ через невірний ідентифікаційний код
Перехід з 3 групи на 2: обмеження обороту в 2026 році
Обов’язок подання Звіту про внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю
Прошу надати відповідь щодо обов’язку подання Звіту про нарахування, обчислення та сплату внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю.
Звіт мають подавати всі роботодавці, які використовують найману працю чи лише ті, у яких середньооблікова…
Відповідь АІ схвалено експертом

