Оподаткування внесення нерухомості в статутний капітал ТОВ
Що з оподаткувнням такої операції?
Операція з несення майнового внеску фізособою до статутного капіталу ТОВ не впливає сама по собі на податковий облік ТОВ (податок на прибуток), оскільки в цей момент фінрезультат ТОВ в бухобілку не зачіпається.
В бухобліку проводите:
Дт 103 Кт 46 - внесли нерухоме майно в статутний капітал ТОВ, акт приймання-передачі майна.
У фізособи ця операція також не оподатковується ПДФО та ВЗ згідно норми п. 165.1.44 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/ed20260101#n3699):
"165.1. До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи:
...165.1.44. сума майнового та немайнового внеску платника податку до статутного капіталу юридичної особи - емітента корпоративних прав, в обмін на такі корпоративні права;"
Чи не впливає вона на розрахунок 1 млн. грн. для реєстрації платником ПДВ?
Операція внесення нерухомого майна в статутний капітал не впливає на податковий облік з ПДВ і не враховується в критерій 1 млн.грн. за ст. 181 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/ed20260101#n4401), оскільки в цій ситуації Ви не здійснюєте операцій поставки товарів/послуг на території України:
"181.1. У разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі операцій з постачання товарів/послуг з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі (зокрема, але не виключно шляхом встановлення спеціального застосунку або додатку на смартфонах, планшетах чи інших цифрових пристроях), нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи."
Чи потрібно буде сплачувати податок на нерухомість?
Якщо Ви зареєстрували право власності по нерухоме майно наприклад в березні 2026 року, то мали б протягом 30 к.д. з дня реєстрації права власності на нерухоме майно подати декларацію за 2026 р. та нарахувати в ній податок на нерухоме майно починаючи з .березня 2026 р.
Це визначено ст. 266 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n6392):
"266.7.5. ... Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт."
Купівля – продаж квартир
...266.8.1. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому він набув право власності."
Додатково рекомендуємо отримати ІПК
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Уточнення щодо подання звіту 4ДФ та недостачі копійок
Перегляд термінів амортизації медобладнання: документи та податкові наслідки
Заповнення звіту по інвалідам: нюанси щодо розділів 1 та 2
Облік витрат на корпоративну карту: звіт, ПДВ та курс
1) Чи має бути авансовий звіт? 2) Є лише інвойс на оплату, акту…
Оформлення операцій з корпоративною картою та виплатою зарплати
Питання щодо заповнення звіту про працевлаштування інвалідів
Коли нараховувати лікарняні за перші 5 днів
Облік доходу ФОП при недоплаті за експортний товар
Як ТОВ закрити суму внеску після повернення орендодавцю
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Перерахування лікарняних на рахунок родича при блокуванні рахунків
Помилка у датах: як уникнути штрафів за ПДВ
Використання пального для генератора: облік та вимоги бухгалтерії
Відповідь АІ схвалено експертом
Податкова накладна: можливість реєстрації після терміну та наслідки
Відповідь АІ схвалено експертом
Амортизація основного засобу при його продажу в жовтні
Податкові та митні наслідки включення роялті у контракті
Порядок відображення в декларації внесення майна в капітал фірми
Як відобразити звільнені від ПДВ обсяги в декларації
Відповідь АІ схвалено експертом
Розрахунок оплати за навчальні збори та донацію працівника
Розрахунковий період липень-серпень 2026.
Цей працівник був прийнятий на роботу 11.08.2026.
У серпні 2026 він відпрацював 15…
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запит податківців під час перевірки ФОП: правомірність дій
1. акти та звіти про виготовлення готової продукції та списання матеріалів;
Відповідь АІ схвалено експертом

