Як правильно обчислити дохід ФОП при зміні ставки
Єдиний податок сплачується за ставкою 3%, ПДВ не нараховується.
Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг) (абзац перший п. 292.6 ст. 292 ПКУ).
Тому кошти, які надійшли фізичній особі – підприємцю – платнику єдиного податку третьої групи, яка перейшла на ставку 3%, за товари (роботи, послуги), відвантажені (надані) нею у періоді застосування ставки єдиного податку 5% , оподатковуються за ставкою 3%, яка застосовується нею на дату надходження таких коштів
Питання оподаткування доходів ФОП при зміні ставки податківці розглянули в ЗІР, категорія 107.01.03 https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=37277
Отже, такий дохід оподатковується за ставкою ЄП, яка буде діяти на дату отримання коштів -3%.
Щодо ПДВ. Датою виникнення податкових зобов'язань з ПДВ є дата "першої події" (п. 187.1 ПКУ), а саме:
• дата отримання коштів від покупця/замовника
або
• дата відвантаження товарів, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг.
ПДВ-реєстрація осіб у разі зміни ставки єдиного податку діє з першого числа календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату ПДВ (абз. 2 п. 183.5 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/ed20250121#n4409 ).
Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому ст. 183 ПКУ (п. 201.8 ПКУ).
Враховуючи зазначене, якщо у платника ПДВ перша подія (відвантаження товарів) відбулася до його реєстрації платником ПДВ, а друга подія (зарахування коштів) відбулася після такої реєстрації платником ПДВ, то податкове зобов'язання з ПДВ за такою операцією не нараховується за умови, що такий платник не обрав касового методу визначення податкового зобов'язання.
Див. ІПК від 20.07.2018 р. № 3201/6/99-99-15-03-02-15/ІПК та ЗІР, категорія 101.06 https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=40134
Отже, то "перша подія" вже відбулась - це момент надання послуг, тому у даному випадку ПДВ не нараховується.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ відхилено експертом
Штраф за порушення строків реєстрації РК: правомірність дій ДПС
Питання щодо сплати ЄСВ для ФОП з інвалідністю 3 групи
Проблеми зі здачею звіту після реєстрації ТОВ в Києві
Максимальна кількість працівників на неповний робочий день та зниження окладу
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Відповідальність керівника за відсутність працівника на виклику ТЦК
Відповідь АІ схвалено експертом
Врахування осіб з інвалідністю у нормативі зовнішніх сумісників
Є відповідь АІ
Продовження строкового договору: додаткова угода чи новий договір
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Як правильно оформити податкову накладну на умовний продаж
Відповідь АІ схвалено експертом
Пролонгація поворотної фінансової допомоги: юридичні нюанси та ризики
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи зобов'язаний ФОП подавати звіт по інвалідах без працівників
Відповідь АІ схвалено експертом
Звільнення працівниці у відпустці: облік компенсації та звітність
При звільненні їй було нараховано компенсацію за…
Є відповідь АІ
Облік витрат на медогляд працівників: код доходу в звітності
Чи потрібно анулювати бронювання працівника в день звільнення
Включення інформації про прийняття на роботу у військовий облік
Необхідність зміни звання працівника з рядового на солдата
Чи зобов'язані подавати звіт по інвалідам лише наймані працівники
Чи може ТОВ на ЄП надавати благодійну допомогу ЗСУ
Кроки дій підприємства при невиході працівника на роботу
Відповідь АІ схвалено експертом

