Організація прийому працівників для ФОП: документи та нюанси
Ми плануємо відкрити ФОП у якому будуть працювати Прадовці-консультанти (їх буде 2 людини), працювати вони будуть в ТЦ буде не магазин, а як Островок. Графік роботи Продавців буде 2/2, з 09:00 до 21:00.
Що нам потрібно робити? Як їх приймати (Заява та наказ)? Як це відобразити у Штатному? Як рахувати відпустку? Які документи потрібно взагалі робити? Ми з таким вперше стикаємося.
У нас не разу не було такого.
У такому випадку, коли неможливо буде дотриматись тривалості робочого часу 40 год.на тиждень, слід впровадити підсумований облік робочого часу.
При розрахунках норми робочого часу та зарплати при підсумованому обліку слід орієнтуватись на норми КЗпП, якими встановлено, що нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень (ст.50 КЗпП), для працівників встановлюється 5-денний або 6-денний робочий тиждень (ст.52 КЗпП) та за впровадженням підсумованого обліку робочого часу тривалість робочого часу за обліковий період не перевищує нормального числа робочих годин (ст.61 КЗпП), тобто за 5-денним або 6-денним тижнем.
Графік роботи підсумкового робочого часу розроблюється та погоджується відповідно до наказу Мінсоцполітики №138 від 19.04.2006 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0138203-06#o9 щодо застосування підсумованого обліку робочого часу.
Обліковий період встановлюється роботодавцем. Він охоплює робочий час і години роботи у вихідні і святкові дні, години відпочинку.
Щоденна або щотижнева тривалість робочого часу, встановлена графіком, може коливатися протягом облікового періоду, але загальна сума годин роботи за обліковий період має дорівнювати нормі робочого часу в обліковому періоді.
Обліковим періодом при підсумованому обліку робочого часу може бути місяць, квартал, півріччя, рік – чим більше обліковий період, тим простіше регулювати виконання норми робочого часу.
Мінсоцполітики у листі від 18.08.17р. № 1537/0/102-17 зазначає, що у випадку застосування підсумованого обліку робочого часу розпорядок робочого дня і графіки змінності мають бути побудовані таким чином, щоб робочий час, який зобов’язані відпрацювати працівники за обліковий період, встановлений в колективному договорі, відповідав установленій законодавством нормі робочих годин, що припадає на цей період (квартал, півріччя, рік).
Зверніть увагу, що за умови графіка роботи 12/12/0/0 у працівників щомісяця виникатимуть понаднормові години. які слід додатково оплачувати. Тому варто змінити графік на 11/11/0/0.
Графіки змінності доводяться до відома працівників, як правило, не пізніше ніж за один місяць до введення їх в дію. (п. 13 Типових правил внутрішнього трудового розпорядку для робочих і службовців підприємств, установ, організацій, затверджених постановою Держкомпраці СРСР від 20.07.84 №213)
У табелі обліку робочого часу проставляється фактична кількість відпрацьованих годин кожним працівником
За виконану місячну норму (яка у кожного працівника в цьому місяці може бути різна) працівнику оплачується оклад (ставка).
У разі відпрацювання неповного місяця розрахунок зарплати проводиться наступним чином:
Оклад / норма роб.годин за графіком працівника * к-сть відпрацьованих годин
Якщо ж встановлено погодинну оплату праці (що в умовах підсумованого обліку є більш практичним), то зарплата визначається як добуток кількості відпрацьованих годин та годинної ставки.
У трудовому договорі слід прописати, що працівник буде працювати на умовах підсумованого обліку робочого часу згідно затверджених графіків роботи, а самі графіки слід затверджувати та ознайомлювати працівників до початку місяця.
Наказ про прийняття на роботу за основним місцем зі змінним графіком
Заява про прийняття на роботу зі змінним графіком роботи
У штатному розписі має бути передбачена посада "Продавець-консультант", код КП 5220, для якої передбачено 2 штатні одиниці.
Порядок розрахунку кількості днів щорічної відпустки і її надання відбувається за загальним правилом і режим роботи ніяким чином на це не впливає.
Корисні відео з детальним поясненням
https://7eminar.ua/events/3440/7235
https://7eminar.ua/events/3057/5835
Бухгалтерська колекція «Підсумований облік робочого часу: зразки документів для оплати праці»
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Бронювання власників ТОВ: чи можливо забронювати обох
Облік щомісячних платежів ПДВ: витрати або податковий кредит
Чи потрібно нараховувати ПДВ при списанні кредиторської заборгованості
Оплата добових при закордонному відрядженні: нюанси та нормативка
Підготовка ФОП до обов’язкової реєстрації платником ПДВ у 2026 році
Як ФОП правильно оформлює накази про робочий час
Вибір способу оплати в фіскальному чеку для Глово
ресторан співпрацює з сервісом доставки глово: клієнти оплачують за замовлення …
Коригування податкової накладної після скасування акта: що робити
Включення ПДВ в кредит при оплаті в неробочий день
Чи може ФОП на спрощеній системі надавати послуги нерезидентам
Оформлення стажування для працівника ФОП: поради та нюанси
ФОП 2 групи. Має торгівельне місце. Є термінал, пРРО. Планує …

