Оформлення працівників на ФОП: питання заробітної плати та ризиків
Якщо так, то підкажіть, будь ласка, чи можна оформити на кожного ФОПа по 2 працівника (на 16тис кожного) та інші 2 працівника на ЦПХ (які будуть на іншому ФОПі), щоб без ризику? Дякую за відповідь!
Якщо у кожного з ФОП буде по 4 працівника (2 основних та 2 сумісника), то дотримання норми середньої зарплати у 16 тис. грн стосуватиметься всіх 4-х працівників у кожного ФОП. Тому це дуже невигідний варіант. У кожного ФОП загальна сума нарахованої зарплати буде ділитися на 4 одиниці, незалежно від того, скільки годин працюють сумісники.
Якщо оформити працівників за договорами ЦПХ, то такі особи не враховуються в обрахунку середньомісячної зарплати. Тобто якщо у кожного ФОП буде лише два трудових договори, то фонд оплати праці має бути не менше 32 тис. грн (32 000 : 2 = 16 000). Але наразі невідомо, з якою метою оформлювати працівників за договорами ЦПХ? Якщо для виконання трудових обов’язків касира, офіціанта, продавця — це потенційно серйозний ризик. Продавці не можуть працювати за договорами ЦПХ — це позиція Держпраці, яка підтверджена висновком суду (ВС/КЦС, справа № 553/954/17 від 08.10.19).
Тобто до введення норми про середню зарплату було потенційно лише одне порушення — трудового законодавства. А після внесення змін до ст. 42 та 46 Закону № 3817 вже можна вбачати порушення умов ліцензування, оскільки йдеться про очевидну підміну трудових відносин з метою спотворення показників середньої зарплати.
Тому радимо бути вкрай обережними та укладати договори ЦПХ лише для разових робіт чи послуг, які передбачають оплату за кінцевий результат. У випадку продавця, касира, офіціанта — такого результату за визначенням бути не може, оскільки оплачується саме процес праці, що є ознакою трудових відносин.
Нагадаємо, що умови анулювання ліцензії за ст. 46 передбачають недотримання критеріїв три місяці поспіль. Недотримання один або два місяці ще не створює підстав для анулювання. Тому, можливо, для оптимізації процесу доцільно розглядати строкові трудові договори, тобто щоб працівники працювали у таких ФОП по черзі — звільняти їх і приймати знову, розробивши оптимальний алгоритм.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Як нарахувати борг працівнику за виконавчим листом у 1С
Підкажіть, яким документом нарахувати в 1С суму …
Перехід на спрощену систему: чи знімуть статус ризикового платника
Внесення запису про зміну прізвища в трудову книжку робітниці
Який код ДКПП вказати у податковій накладній при ПДВ
Запитання щодо офлайн-сесій: тривалість, обмеження та законодавство РРО
Прошу уточнити:
1. який часовий …

