Переведення працівників на 1/4 ставки: нюанси та ризики змін
Як правил но це зробити? Чи можна просто згідно наказу всіх перевести? Як тоді сплачувати ЄСВ?
Роботодавець може виступити ініціатором запровадження для працівників або деяких працівників режиму неповного робочого часу. При чому тривалість робочого часу є однією з істотних умов праці.
Якщо роботодавець вирішує змінити режим роботи для працівників і, як наслідок, це призводить до зменшення розміру оплати праці, то про такі зміни працівників слід повідомити заздалегідь, а саме не пізніше ніж за 2 місяці (ч. 3 ст. 32 КЗпП). Але це правило діє за мирних часів. При зміні цих умов праці під час дії воєнного стану слід дотримуватися вимог Закону № 2136. У період воєнного стану вимога ч. 3 ст. 32 КЗпП щодо повідомлення працівника не пізніше ніж за 2 місяці про зміну істотних умов праці не застосовується. Отже, наразі повідомити співробітника про зміну режиму роботи потрібно до того, як він буде допущений до роботи в нових умовах (ч. 2 ст. 3 Законом № 2136). Тож радимо повідомити працівника про перехід на неповний робочий час одразу після того, як роботодавець прийме таке рішення.
Для того, щоб установити режим неповного робочого часу, роботодавець має видати наказ про зміну режиму роботи на підприємстві та ознайомити з ним працівників під підпис.
Якщо працівникам встановлюють неповний робочий час, то зарплату слід нараховувати пропорційно відпрацьованому часу.
Щодо ЄСВ. Якщо це основне місце роботи, ставка ЄСВ 22%, в трудових відносинах працівник перебував повний місяць, і база нарахування ЄСВ з будь-яких причин виявилась менше мінзарплати, роботодавець має виконати вимогу ч. 5 ст. 8 Закону 2464 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#Text та донарахувати ЄСВ до МЗП. При чому з яких причин нарахований дохід за місяць виявився менше мінімальної зарплати,значення немає. Отже, якщо працівник був у трудових відносинах з роботодавцем повний місяць, а значить згідно з ч. 5 ст. 8 Закону № 2464-VI https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#n194 та пп. 6 п. 2 розд. 3 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Мінфіну від 20.04.2015 № 449 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0508-15#n1257 , якщо сума доходу менша за МЗП, то ЄСВ розраховується виходячи з мінімальної заробітної плати. В липні місяці працівник весь місяць перебував у трудових відносинах, нарахований заробіток менше МЗП, тому ЄСВ за такий місяць буде нарахований виходячи з МЗП (8000 х 22% = 1760 грн)
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій бухгалтера при передачі станка фірмі
Подвійне оподаткування ПДВ: ризики та наслідки для підприємства
Пенсія по інвалідності та пільги зі сплати ЄСВ для ФОП
Об'єднаний звіт для ФОП з найманим працівником у вересні
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Налаштування 20-ОПП для орендованих приміщень та майданчика
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
Включення премії та максимального ЄСВ у декретний лікарняний
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…
Відповідь АІ схвалено експертом
Вплив закінчення оренди на неамортизовані витрати підприємства
Є відповідь АІ
Формування податкової накладної при оплаті від іншого ФОП
Навчання керівника з військового обліку: чи є нові нюанси
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Питання реєстрації ПДВ та обов'язків платника у жовтні
02.10.26 р. ТОВ подало заяву на добровільну реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р., ліміт в 1 млн грн не перевищено. 05.10.26р. в електронному кабінеті є дані про реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р. Є вірогідність, що до кінця місяця ТОВ перевищить ліміт в 1 млн…
ПДВ при благодійній передачі зошитів та канцтоварів: нюанси
Оподаткування купівлі вживаного ноутбука фізособою для ТОВ
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно показувати дохід за виконані роботи без оплати
Переплата за оренду землі: можливість повернення коштів на рахунок
у мене переплата по оренді землі (у нас пільга знаходимись у зоні бойових дій). Ми можемо повернути ці кошти на розрахунковий рахунок?
Дякую…
Відповідь АІ схвалено експертом


