Як визначити розрахунковий період для продовженої відпустки
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 11 Закону про відпустки https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/504/96-%D0%B2%D1%80#Text та п. 1 ч. 2 ст. 80 КЗпП у разі тимчасової непрацездатності працівника, підтвердженої листком непрацездатності, щорічна відпустка має бути подовжена чи перенесена на інший період на кількість календарних днів, протягом яких працівник був непрацездатний. Невикористану частину відпустки через хворобу:
— надають відразу після закінчення хвороби або оформленої раніше відпустки. Тобто подовжена відпустка розпочинається з дня, коли працівник повинен був приступити до роботи (див. лист Мінсоцполітики від 21.03.2019 р. № 369/0/206-19),
або
— переносять на інший період.
Переносити її чи продовжувати відпустку, роботодавець і працівник погоджують між собою. Працівник надає заяву про перенесення /продовження відпустки, а роботодавець видає відповідний наказ.Лікарняні при цьому оплачують в загальному порядку.
У разі подовження відпустки через хворобу її невикористану частину надають одразу після закінчення хвороби або оформленої раніше відпустки.
Коригування в обліку проводять у місяці, у якому працівник надасть лікарняний лист як документальну підставу для перенесення чи подовження відпустки, а також для оплати періоду непрацездатності. Подальші дії бухгалтера залежать від того, чи потрібно перераховувати відпускні. На це впливає період, на який переносять (подовжують) відпустку. Так, якщо дата початку продовженої відпустки приходиться на той самий місяць, коли її надали первісно, то перерахунок відпускних проводити не потрібно. Працівнику просто нараховують лікарняні. Якщо дата початку продовженої відпустки приходиться на наступний місяць, то потрібно проводити перерахунок відпускних. У такому разі відпускні обчислюють заново — на підставі нового розрахункового періоду. Для цього потрібно:
1. Сторнувати суму нарахованих відпускних за календарні дні, які припадають на період непрацездатності.
2. Нарахувати відповідну суму лікарняних.
3. Якщо відпустку подовжують на час перебування на лікарняному, то нарахувати заново відпускні на основі нового розрахункового періоду, включаючи до середнього заробітку в т.ч. щойно нараховані лікарняні (див. лист Мінсоцполітики від 21.03.2019 р. № 369/0/206-19).Тож якщо у вас дата продовженої / перенесеної відпустки приходиться на наступний місяць. відповідно потрібно утримати відпускні, середню ЗП слід визначати нову і суму відпускних також за новою середньою зарплатою. Пр чому розрахунковим періодом будуть 12 місяців, що передують місяцю, в якому відпустка продовжена - серпень 2024-липень 2025
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Ліквідація ФОП 3 групи: потрібен додаток 1 у декларації
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій бухгалтера при передачі станка фірмі
Подвійне оподаткування ПДВ: ризики та наслідки для підприємства
Пенсія по інвалідності та пільги зі сплати ЄСВ для ФОП
Вибір КВЕД для податкової накладної при ремонті приміщення
Об'єднаний звіт для ФОП з найманим працівником у вересні
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Налаштування 20-ОПП для орендованих приміщень та майданчика
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
Включення премії та максимального ЄСВ у декретний лікарняний
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…
Питання щодо вихідних та оплати праці працівників ФОП
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування ПДВ при безкоштовному розповсюдженні товарів: дати важливі
Відповідь АІ схвалено експертом
Вплив закінчення оренди на неамортизовані витрати підприємства
Є відповідь АІ
Формування податкової накладної при оплаті від іншого ФОП
Навчання керівника з військового обліку: чи є нові нюанси
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Питання реєстрації ПДВ та обов'язків платника у жовтні
02.10.26 р. ТОВ подало заяву на добровільну реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р., ліміт в 1 млн грн не перевищено. 05.10.26р. в електронному кабінеті є дані про реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р. Є вірогідність, що до кінця місяця ТОВ перевищить ліміт в 1 млн…

