Оренда приміщення для зберігання мерчу: юридичні нюанси та документи
У цій схемі є суттєвий недолік.
Бажаючи уникнути продажу благодійним фондом (із благодійною метою) сувенірів, застосовано схему, за якою відбувається безоплатна передача фізичним особам майна.
У разі якщо благодійний фонд безоплатно передає майно фізичним особам, які не належать до категорій осіб, передбачених пп. 165.1.54 ПКУ (тобто не є постраждалими від бойових дій, не є пораненими, не є членами ЗСУ тощо), така передача розцінюється як оподатковуваний дохід фізичної особи.
Якщо вартість переданої речі не перевищує 25% мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня року (у 2025 році це 2000 грн), та не є грошовим подарунком — такий подарунок не оподатковується (пп. 165.1.39 ПКУ).
Але:
це один подарунок на місяць на особу;
потрібно вести облік отримувачів, щоб не перевищити межу, та їх ідентифікувати;
фонд має бути готовий до звітування за формою 4ДФ із ознакою доходу 126 або 160;
фонд у такому випадку є податковим агентом, і при перевищенні вартості — зобов’язаний утримати ПДФО 18% та ВЗ 5%.
Благодійні організації мають право здійснювати господарську діяльність без мети одержання прибутку, що сприяє досягненню їхніх статутних цілей (ч. 4 ст. 16 Закону № 5073). Отже, якщо фонд продає мерч (наприклад, футболки), а отримані кошти йдуть на благодійні цілі — це законно й нормально.
Найбезпечніший варіант — це не безоплатна передача речей, а саме реалізація (благодійний розпродаж), при якій:
фонд оприбутковує майно, безоплатно отримане від ТОВ, за справедливою вартістю (Дт 28 Кт 484);
проводить реалізацію (в обмін на донати) — мається на увазі, що QR-код веде саме на рахунок IBAN благодійного фонду:
Дт 949 Кт 28,
Дт 311 Кт 484,
Дт 484 Кт 718 — у розмірі витрат на списання такого мерчу.
Наприклад: оприбутковані сувеніри при передачі від ТОВ за справедливою вартістю 100 грн. Купуються вони за невизначеною ціною (хто скільки дає), але більше ніж 100 грн, наприклад за 1000 грн.
Проводки:
Дт 28 Кт 484 = 100 грн,
Дт 949 Кт 28 = 100 грн,
Дт 311 Кт 484 = 1000 грн,
Дт 484 Кт 718 = 100 грн.
Таким чином, фонд має 1000 грн коштів як цільове фінансування, яке він має використати на статутні цілі (або частково на утримання фонду). Жодного порушення Закону про благодійні організації тут не відбувається.
Фонд при цьому:
не має зобов’язань щодо звітування по фізособах і не є податковим агентом;
не зобов’язаний контролювати вартість переданого;
не породжує податкових зобов’язань щодо осіб;
має повну прозорість для перевіряючих.
Документи:
програма такої акції (як благодійного розпродажу) — мета, ціль, кошторис, тривалість, порядок проведення, регламент, призначення відповідальних осіб, порядок обліку; затверджується наказом керівника;
акт приймання-передачі благодійної допомоги у вигляді майна від ТОВ;
акт комісії з оприбуткування за справедливою вартістю (або за вартістю, зазначеною в договорі приймання-передачі);
відпуск майна відповідальній особі для здійснення розпродажу;
оформлення кожного продажу у відповідній відомості довільної форми або внутрішніми видатковими накладними (товар потрібно списувати); у разі оплати через рахунок IBAN РРО/ПРРО не застосовується;
обов’язковий звіт про акцію — він може бути внутрішнім або звіт благодійнику (оскільки ТОВ є співорганізатором такої акції).
Зауваження: при прочитанні питання виникає сумнів: кому надходять кошти?
За логікою, якщо мерч передає ТОВ у дарунок благодійному фонду, а потім фонд організовує збір коштів (донат через QR), то гроші мають надходити на рахунок самого БФ — і лише він є отримувачем донатів. Це і правильно, і законно. Якщо ж QR веде на рахунок ТОВ або фізособи — це вже обхід продажу, і можуть бути питання щодо ПДВ, ПДФО та військового збору.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

