Оподаткування орендної плати після переходу на спрощену систему
Якщо акт на орендні послуги було сформовано та проведено у другому кварталі 2023 року, коли підприємство вже перебувало на спрощеній системі, то цей дохід підлягає оподаткуванню відповідно до правил спрощеної системи. Це означає, що дохід враховується у складі доходів єдиного податку за період, коли він офіційно отриманий, тобто коли була здійснена оплата у 2025 році.
Оскільки оплата відбулась у 2025 році, коли підприємство вже на спрощеній системі, цей дохід враховується як дохід єдиного податку на момент фактичного отримання грошей. Це означає, що оподаткування доходу здійснюється вже за правилами спрощеної системи, а не загальної.
Відвантаження — на загальній, оплата — на ЄП. У такій ситуації:
— при відвантаженні товарів (виконанні робіт, наданні послуг) — підприємством-загальностемником (платником податку на прибуток) був відображений дохід за бухобліковими правилами (п.п. 134.1.1 ПКУ, пп. 5, 8 НП(С)БО 15 «Дохід»). Тобто операція потрапила під оподаткування ще в період, коли підприємство було прибутківцем. Тому
— при отриманні оплати на ЄП — щоб уникнути подвійного оподаткування (щоб оплата, що надійшла, повторно не потрапила ще й під оподаткування ЄП) спрацьовують норми п.п. 6 п. 292.11 ПКУ. Тобто до складу ЄП-доходу не включаються суми коштів, що надходять як оплата товарів (робіт, послуг), реалізованих у період перебування на загальній системі і вартість яких була включена до складу доходів юрособи при обчисленні податку на прибуток.
Таким чином, отриману на ЄП оплату за товари (роботи, послуги), поставлені в період перебування юрособи на загальній системі оподаткування, не доведеться оподатковувати ЄП
Оплата — на загальній, відвантаження — на ЄП. У такому разі:
— отримання оплати — у прибутківця ніяк не вплинуло на бухфінрезультат (об’єкт оподаткування), а отже, і на податковоприбутковий облік. Тому, щоб операція не пройшла повз податковий облік,
— при відвантаженні на ЄП — працюватимуть норми абзацу четвертого п. 292.3 ПКУ. І в ЄП-дохід слід включити вартість товарів (робіт, послуг), реалізованих на ЄП, попередня оплата (аванс) за які надійшла ще під час перебування підприємства на загальній системі оподаткування.
Тому, якщо підприємство, ставши єдиноподатником, відвантажило товар «під» передоплату, отриману ще в період прибутківця, то при відвантаженні доведеться показати ЄП-дохід
Якщо товар куплений на загальній, а проданий на ЄП. У такому разі, хоча товар і купувався в період, коли підприємство було прибутківцем, проте оскільки його реалізація (отримання оплати і відвантаження) відбувається вже після того, як підприємство перейшло в єдиноподатники, — продаж товару оподатковуватиметься за єдиноподатковими правилами. Тому в ЄП-дохід у підприємства-єдиноподатника потрапить уся виручка за проданий товар (п. 292.1 ПКУ).
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання


