Перереєстрація б/у навантажувача: облік, оподаткування та зберігання
Реєстрація здійснюється на підставі Порядку здійснення відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/557-2025-%D0%BF#n223 (що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування).
Реєстрація навантажувача, який передається в оренду (чи на відповідальне зберігання), має здійснюватися власником техніки (документи подаються в ЦНАП або СЦ МВС — з цього року реєстрація відбувається вже не в Держпраці! Порядок № 557 прийнятий у травні 2025 року).
Щодо оформлення договору: оскільки це є транспортний засіб, який підлягає державній відомчій реєстрації, право власності вважається зареєстрованим у разі державної реєстрації такого майна. Відчуження (крім технологічних транспортних засобів, які перейшли у власність спадкоємця на підставі свідоцтва про право на спадщину), передача права користування та/або розпорядження придбаних технологічних транспортних засобів, не зареєстрованих у сервісних центрах МВС, не допускається — згідно з Порядком https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/557-2025-%D0%BF#n223.
Нотаріальне оформлення в цьому разі обов’язкове, оскільки умови оподаткування при продажу фізособою рухомого майна передбачають оподаткування згідно з п. 173.1 ПКУ за ставкою податку згідно з п. 167.2 ПКУ, тобто 5% ПДФО (та 5% військового збору). При цьому базою оподаткування є договірна вартість, але не менша за суму оцінки такого майна (ст. 173.4 абз. другий ПКУ). У іншому випадку, коли оформлення здійснюється без нотаріального посвідчення, такий продаж вважається продажем товару (а не майна), і оподаткування буде відбуватися за загальною ставкою 18% ПДФО (плюс 5% ВЗ). Податки утримує податковий агент — покупець (підприємство).
Однак слід зауважити, що у разі відсутності реєстрації при передачі на відповідальне зберігання і коли такий об’єкт не буде взагалі використовуватися ані підприємством, ані зберігачем, то фактично наслідки відсутні, оскільки таке майно просто не буде розглядатися як спецтехніка, а буде в обліку як інше майно. Тобто, по суті, порушення не буде (якщо не буде експлуатації, а просто "стояти на місці"), але в цьому разі будь-які майнові операції з таким об’єктом будуть заблоковані. Також і амортизація такого майна під питанням, оскільки його статус не визначений (фактично, він залишається невведеною в еспулатацію капітальНою інвестицією на раХунку 152).
Тому, на наш погляд, правильною послідовністю дій буде: купівля через нотаріальний договір, утримання податків, постановка на реєстрацію (див. Порядок), введення в експлуатацію в обліку, передача на відповідальне зберігання.
Основні засоби підлягають амортизації в обліку, крім випадків: реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації (НП(С)БО 7, п. 23). Тобто, у разі небажання нараховувати амортизацію, потрібно оформити консервацію такого об’єкта або нараховувати амортизацію в загальному порядку, тому що зупинення амортизації через причину передачі на відповідальне зберігання НП(С)БО 7 не передбачає.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

