Коли та яку дебіторську заборгованість можна списати законно
коли та яку заборгованість можна списати?
Є дебіторська заборгованість по замовниках.
Залежіть від характеристики підприємства
1.Малодохідне підприємство (яке не коригує різниці)
В обліку діють правила НП(С)БО 10 «Дебіторська заборгованість». Згідно з п. 4 цього стандарту, безнадійна дебіторська заборгованість – це поточна заборгованість, щодо якої існує впевненість у її неповерненні або за якою минув строк позовної давності.
Таке підприємство може самостійно прийняти рішення про списання:
оформлюється наказ керівника та бухгалтерська довідка;
робиться проведення Дт 944 «Сумнівні та безнадійні борги» – Кт 361 «Розрахунки з покупцями та замовниками».
Оскільки малодохідники не застосовують податкові різниці, витрати на списання зменшують фінансовий результат у бухгалтерському і, відповідно, у податковому обліку (п. 134.1.1 ПКУ).
2. Високодохідне підприємство (яке коригує різниці)
Тут ситуація складніша. Податкові витрати визнаються тільки у випадках, якщо заборгованість відповідає критеріям податкової безнадійності з пп. 14.1.11 ПКУ. До таких підстав, крім спливу терміну позовної давності, ще зокрема, належать:
смерть боржника, оголошення його померлим, визнання безвісно відсутнім (для фізосіб);
ліквідація юрособи-боржника;
закінчення строку позовної давності;
інші випадки, прямо визначені ПКУ.
Поовдедення у високодозідного підприємства Дт38 (якщосторювався резерв сумнівних боргів) Кт361, або Дт944Кт361 (ящко не сторювався). А різниці вказані в пп. 139.2.1 та 139.2.2ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n10685 Якщо заборгованість у бухобліку списується, але не відповідає вищенаведеним критеріям, то у податковому обліку високодохідник повинен збільшити фінансовий результат на суму списаних витрат (п. 139.2 ПКУ).
3. Строк позовної давності
Згідно зі ст. 256 ЦКУ, загальна позовна давність – 3 роки. Але відповідно до ст. 12 та 19 Прикінцевих та перехідних положень ЦКУ, з 12 березня 2020 року строки позовної давності були зупинені у зв’язку з карантином, а пізніше і воєнним станом.
Законом № 4434 від 23.08.2022 р. встановлено, що перебіг строків відновиться з 4 вересня 2025 року. Отже, зараз посилатися на «сплив строку давності» як підставу для списання не можна.
Таким чином, якщо немає причин з пункту 14.1.11 , у високодозідного підприємства може бути єдина підстава для списання наразі – впевненість підприємства у неповерненні боргу (суб’єктивна оцінка, підтверджена внутрішніми документами, наприклад актами звірки, інформацією про неплатоспроможність контрагента тощо)., а оскліьки така забогованість з податкової точки зору не є безнадійною, то фінрезультат буде коригуватия на цю суму, тобто вона не включаєтсья у податкові витрати.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

