Перехід на загальну систему: терміни та звітність для ТОВ
Якшо ТОВ з 1 жовтня перейде на загальну систему як правильно та в який період потрібно подавати фінансову звітність?
Щодо переходу на загальну систему з ЄП
Якщо Ви зараз перебуваєте на єдиному податку, але набули статус резидента Дія Сіті, то з 01.10.2025 Ви втратите статус платника ЄП і будете переведені на загальну систему.
При цьому ПКУ визначає наступне:
ст. 298 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n7213):
"298.2.3. Платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, у таких випадках та в строки:
...10) у разі набуття платником податку статусу резидента Дія Сіті - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому платник податку набув статус резидента Дія Сіті."
ст. 299 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n7282):
"299.10. Реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі:
...6) набуття платником податку статусу резидента Дія Сіті - в останній день календарного кварталу, в якому платник податку набув статус резидента Дія Сіті;"
Тобто, навіть якщо Ви не подаєте заяву на перехід на ПнВК, ДПС має самостійно анулювати Вам реєстрацію платника ЄП 30.09.2025. Проте, рекоммендуємо контролювати цей процес з ДПС, щоб "не забули" перевести Вас на загальну систему. Або можете самостійно подати заяву про перехід на загальну систему не пізніше ніж за 10 календарних днів до 01.10.2025 (п. 298.2.1 ПКУ, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n7213)
Якщо відразу хочете перейти на ПнВК - Позиція ДПСУ
ЗІР (102.24, https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42186):
"Чи має право ЮО – платник ЄП, яку в поточному кварталі внесено до реєстру Дія Сіті, перейти з першого числа місяця, наступного за таким кварталом, на оподаткування резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах?
Відповідь:
...Для переходу на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах або відмови від такого оподаткування юридична особа подає до контролюючого органу за своєю податковою адресою відповідну заяву (абзац перший п. 141.10 ст. 141 ПКУ).
Юридична особа, яка внесена до реєстру Дія Сіті, але не подала заяву про перехід на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах, вважається резидентом Дія Сіті – платником податку на загальних підставах (п.п. 141.10.3 п. 141.10 ст. 141 ПКУ).
Порядок подання та розгляду Заяви про перехід юридичної особи на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на прибуток підприємств на особливих умовах або відмову від такого оподаткування затверджений наказом Міністерства фінансів України від 17.03.2022 № 99.
...Згідно з п.п. 141.10.2 п. 141.10 ст. 141 ПКУ юридичні особи, які подали заяву про перехід на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах до уповноваженого органу під час звернення про набуття статусу резидента Дія Сіті відповідно до п.п. 141.10.1 п. 141.10 ст. 141 ПКУ, вважаються резидентами Дія Сіті – платниками податку на особливих умовах з першого числа місяця, наступного за кварталом, у якому юридичну особу внесено до реєстру Дія Сіті.
Резидент Дія Сіті, який є платником податку на прибуток підприємств на загальних підставах, може прийняти рішення про перехід на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах шляхом подання відповідної заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий резидент Дія Сіті вважається платником податку на особливих умовах з першого числа місяця, наступного за кварталом, у якому до контролюючого органу подана відповідна заява. Резидент Дія Сіті, який є платником податку на прибуток підприємств на загальних підставах, може здійснити перехід на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах один раз протягом календарного року.
Платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, зокрема, у разі набуття платником податку статусу резидента Дія Сіті з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому платник податку набув статус резидента Дія Сіті (п.п. 10 п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ).
Згідно з п.п. 298.2.2 п. 298.2 ст. 298 ПКУ платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів.
Реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу, зокрема, у разі набуття платником податку статусу резидента Дія Сіті – в останній день календарного кварталу, в якому платник податку набув статус резидента Дія Сіті (п.п. 6 п. 299.10 ст. 299 ПКУ).
Отже, резидент Дія Сіті не може бути платником єдиного податку, тому у разі набуття статусу резидента Дія Сіті зобов’язаний перейти на сплату інших податків і зборів.
Таким чином юридична особа – платник єдиного податку, яку в поточному кварталі внесено до реєстру Дія Сіті, має право перейти з першого числа місяця, наступного за таким кварталом, на оподаткування резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах, якщо у поточному кварталі (перебуваючи на спрощеній системі оподаткування):
подав заяву про перехід на оподаткування як резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах до уповноваженого органу під час звернення про набуття статусу резидента Дія Сіті або до контролюючого органу – не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу;
відмовився від застосування спрощеної системи оподаткування шляхом одночасного подання до контролюючого органу заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним ) кварталом, у якому подану заяву щодо такої відмови."
Отже, ця ситуація потребує врегулювання з ДПС, можливо, через оскарження дій чи бездіяльності посадових осіб контролюючого органу, в якому Ви передбуваєте на обліку - щодо непереведення Вас на загальну систему оподаткування за рішенням ДПС.
Додатково рекомендуємо отримати ІПК
Щодо подання фінансової звітності.
Перехід з ЄП на загальну систему окремо не є датою балансу, щоб на цю дату складати фінзвітність.
Фінзвітність Ви складаєте за за звітні періоди, визначені ст. 13 Закону про бухоблік № 996 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#n231) - якщо Ви є мікропідприємство, то будете подавати тільки річну фінзвітність.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Коректне внесення даних у книгу обліку розрахункових операцій
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Встановлення терміналу для ФОП: чи потрібен ПРРО для магазину
Як правильно подати звіти для пенсії ФОП 3 групи
Чи потрібен ФОП ПРРО для підписки на сервіс
Відповідь АІ схвалено експертом
Звіт по інвалідності після закриття ФОП: чи подавати
Переведення співробітника зі сумісництва на основне місце роботи
Оренда приміщення між ФОП та ТОВ: можливості і нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Понаднормові та нічні години для працівника з 5-денним тижнем
Відповідь АІ схвалено експертом
Включення витрат на імпорт у собівартість: необхідність декларування
Є відповідь АІ
Порядок нарахування відпустки при захворюванні під час відпустки
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Правильний розрахунок лікарняного: врахування зарплати і відпустки
У вересні до розрахунку лікарняного за січень , яку суму правильно взяти?21620,00 і 1 день? чи повинні…
Є відповідь АІ


