Обов'язок сплати транспортного податку для нового авто у 2025 році
Транспортний податок сплачується за автомобілі, включені до переліку Мінекономіки за відповідний рік. Якщо авто дійсно туди включене — зараз ми це перевіримо — тоді транспортний податок сплачується починаючи з місяця, в якому оформлено право власності на цю фізособу (дата отримання техпаспорта), і до місяця, в якому автомобілю виповнюється 5 років, або стільки років, скільки зазначено в Переліку (деякі автомобілі у Переліку мають позначку «до 1 року», «до 3 років» тощо, але якщо не зазначено — то до 5 років). Калькулятор, який ви використали, — лише для ознайомлення. Критерій — тільки наявність у Переліку.
Фізособа самостійно нічого не сплачує. Податкова служба отримує інформацію з реєстрів та надсилає такій особі на її адресу (а також у кабінет платника податків) податкове повідомлення-рішення з уже розрахованим податком, який підлягає сплаті. Жодної звітності фізособа не подає. Отже, найбільш вірним орієнтиром є наявність ППР від податкової (п. 267 ПКУ). Фізособа не здійснює самостійно нарахування податку та не відповідає за це — вона має дочекатися ППР. Але, звісно, потрібно заздалегідь розуміти, чи надійде до вас таке ППР, та чи є підстави для цього.
Перелік на 2025 рік: https://me.gov.ua/view/b1a1729c-0192-4fc0-9d25-10d6e4682ac4
Ви вказали недостатньо даних (марку, загальну назву моделі, але не серію). Спробуємо знайти за наданими даними.
Пошук звівся до таких автомобілів:
Porsche Cayenne E-Hybrid — до 1 року — 2995 см³ — бензин (гібрид)
Porsche Cayenne Coupe E-Hybrid Platinum Edition — до 2 років — 2995 см³ — бензин (плагін-гібрид)
Porsche Cayenne Coupe Platinum Edition — до 1 року — 2995 см³ — бензин
Porsche Cayenne E-Hybrid — до 2 років — 2995 см³ — бензин (плагін-гібрид)
Porsche Cayenne E-Hybrid Platinum Edition — до 2 років — 2995 см³ — бензин (плагін-гібрид)
Porsche Cayenne Platinum Edition — до 1 року — 2995 см³ — бензин
Як бачите, серед них є моделі з терміном «до 1 року» та «до 2 років» від дати випуску. Ми не знаємо, чи саме ваше авто серед них. Вам потрібно самостійно це перевірити у Переліку. Те, що за калькулятором середньоринкова вартість менше ніж 375 мінзарплат, натякає на те, що такого автомобіля, ймовірно, у Переліку немає, і це означає, що податкова не буде нараховувати транспортний податок. Але можливі ситуації, коли калькулятор не дає точної відповіді або не містить потрібної моделі, тому зараз нічого стверджувати не будемо.
Щодо року випуску: перша реєстрація в Україні не є критерієм. У техпаспорті зазначається рік випуску (ви кажете — 2024). Якщо дати немає, вважається, що датою випуску є 1 січня відповідного року. Якщо точної дати немає — то в 2025 році авто вважається вже старшим за 1 рік. Якщо дата є — орієнтуємося на неї. За цими ознаками можна визначити, чи підлягає автомобіль оподаткуванню.
Щодо того, що власник повинен чекати ППР, у ПКУ сказано:
267.6.1 — обчислення суми податку здійснюється контролюючим органом за податковою адресою платника податку.
267.6.2 — ППР надсилається платнику до 1 липня року базового періоду. У ньому зазначаються марка, модель, об’єм, рік випуску та ставка податку.
267.6.6 — податок сплачується у сумі 25 тис. грн на рік, а за авто, придбані протягом року, — пропорційно місяцям, починаючи з місяця реєстрації.
Отже, найбльш надійну відповідь на питання , чи потрібно спалчувати податок в 2025 році, слід знайти в своєму податковму кабінеті, в розділі ЕК для громадян, внизу сторінки відображається надіслані особі ППР, зокрема за майнові податки (земля, нерухомість, транспортні засоби) - вони надсилаються поштою на податкову адерсу, але й дублюються в кабінеті. Отже, передивіться в першу чергу кабінет.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Відповідь АІ схвалено експертом
Заповнення РК до ПН: зміни назви та ознаки імпорту
Коректне внесення даних у книгу обліку розрахункових операцій
Чи потрібно ТОВ до 8 осіб подавати звіт по інвалідності
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Встановлення терміналу для ФОП: чи потрібен ПРРО для магазину
Заповнення звіту по квотах: норми та особливості подачі
Як правильно подати звіти для пенсії ФОП 3 групи
Чи потрібен ФОП ПРРО для підписки на сервіс
Відповідь АІ схвалено експертом
Звіт по інвалідності після закриття ФОП: чи подавати
Переведення співробітника зі сумісництва на основне місце роботи
Ризики продажу товарів між ФОП та ТОВ на системах оподаткування
Оренда приміщення між ФОП та ТОВ: можливості і нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Понаднормові та нічні години для працівника з 5-денним тижнем
Відповідь АІ схвалено експертом
Облік працівників з інвалідністю: повна чи часткова зайнятість
Відповідь АІ схвалено експертом
Включення витрат на імпорт у собівартість: необхідність декларування
Є відповідь АІ
Порядок нарахування відпустки при захворюванні під час відпустки
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…

