Екологічний податок і відповідальність за декларацію відходів 2024 року
Відповідно до статті 16 Закону України «Про управління відходами», кожне підприємство, що є утворювачем відходів, зобов’язане:
Запобігати утворенню та зменшувати обсяги утворення відходів.
Класифікувати відходи відповідно до Національного переліку відходів та Порядку класифікації відходів.
Обробляти відходи самостійно за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, або передавати їх іншим суб’єктам господарювання, які мають відповідний дозвіл.
У разі утворення побутових відходів — укладати договір про надання послуги з управління ними з відповідним виконавцем.
Не допускати змішування відходів, що можуть бути відновлені, з такими, що не підлягають відновленню.
Вести облік відходів, що утворюються в процесі діяльності, та подавати звітність згідно з установленими вимогами.
Розробляти та впроваджувати плани управління відходами підприємства.
Таким чином, якщо підприємство має намір здійснювати будь-які операції з оброблення відходів — у тому числі подрібнення пластикових відходів на гранулят або пресування відходів картону та плівки — воно зобов’язане отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
До заяви на отримання такого дозволу додаються:
Відомості про назву та код відходів відповідно до Національного переліку, їх склад, властивості та заплановані обсяги оброблення.
Відомості про матеріально-технічну базу та код операцій з оброблення (згідно з додатком 1 або 2 до Закону).
Дані щодо питомих і граничних показників утворення відходів у технологічних процесах.
Опис технологічних процесів, які планується застосовувати.
Копія розпорядчого документа про призначення відповідальної особи у сфері управління відходами.
Висновок з оцінки впливу на довкілля — у випадках, передбачених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Отже, без наявності висновку нможливо сказати, чи має підприємство постійне джерело забруднення , чи здійснює викиди тощо.
Однак, якщо мати на увазі питатння - чи є підприємство платником еклогічного податку із розміщення відходів - ні, оскільки
Відповідно до пп. 240.1.3 ПКУ, підставою для визначення суб’єкта господарювання платником екологічного податку є здійснення таким суб’єктом розміщення відходів власного виробництва або відходів, отриманих в рамках виконання договорів про розміщення відходів.
Не є платниками екологічного податку суб’єкти господарювання, які розміщують на власних територіях (об’єктах) виключно відходи як вторинну сировину (п. 240.5 ПКУ), що утилізується.
Але, підприємство може бути платником екологічного податку через інші операціїї - здіснення викидів в атмосферне повітря, скиди у водні об'єкти тощо. Тобто, "ні " можна відповісти із впевненістю тільки щзодо переробки власних відходів як вторинної сировини.
Якщо ви маєте на увазі декларацію про відходи, вона
поширюється на суб’єктів господарської діяльності - утворювачів або власників відходів, діяльність яких призводить до утворення небезпечних відходів, або власників відходів, що не є небезпечними, річний обсяг утворення яких перевищує 50 тонн
Декларація подається один раз на рік до 20 лютого року, що настає за звітним, в електронній формі.
Несвоєчасне подання або неподання декларації про відходи до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (Міндовкілля) може призвести до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу. Також, це може ускладнити процедури, пов'язані з оцінкою впливу на довкілля та призвести до збільшення строків їх проходження, повідомляє Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України.
Міністерство захисту довкілля оприлюднило для обговорення проєкт змін до КпАП щодо вдосконалення відповідальності за правопорушення у сфері управління відходами.Зараз - Порушення правил ведення обліку відходів та/або подання звітності у сфері управління відходами, - тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від п'ятдесяти до ста нмдг (850-1700 грн). Зараз штраф від трьох до п'яти нмдг, тобто від 51 до 85 грн. Попонується -порушення встановленого порядку подання декларації про відходи або неподання такої декларації, - штрафу на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - від п'ятдесяти до ста нмдг (850-1700 грн).
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Помилка у повідомленні про прийняття працівника: що робити
Як правильно заповнити книгу доходів для ФОП на Etsy
Заповнення додатку 4 ДФ при безкоштовній передачі товарів дітям
Довіреність для отримання товару: правила та нюанси взаємодії
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Наслідки передачі пального як благодійної допомоги юридичною особою
1. при передачі закуплених талонів на пальне як благодійну допомогу комунальній лікарні для заправки ними дизель-генератора?
2. при передачі закупленого юрособою пального як благодійну…
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Ризики продажу пива без ліцензії для ФОП: наслідки та поради
Дякую…
Уточнення звітності при переведенні бухгалтера на нову посаду
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Компенсація витрат на авіаквитки при відрядженні: нюанси та питання
Ліквідація ФОП 3 групи: потрібен додаток 1 у декларації
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Як врахувати період для лікарняного в умовах суду
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій бухгалтера при передачі станка фірмі
Подвійне оподаткування ПДВ: ризики та наслідки для підприємства
Пенсія по інвалідності та пільги зі сплати ЄСВ для ФОП
Вибір КВЕД для податкової накладної при ремонті приміщення
Об'єднаний звіт для ФОП з найманим працівником у вересні
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Налаштування 20-ОПП для орендованих приміщень та майданчика
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
Включення премії та максимального ЄСВ у декретний лікарняний
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…


