Дії підрядника для списання знищеного майна після удару
Потрібно провести інвентаризацію, забезпечити наявність підтверджуючих документів (довідка ДСНС, або патрульної поліції), також доцільно отримати сертифікат торгово-промислової палати, списати пошкоджені товари без нарахування ПДВ (пп.32-1 підр2 розділ ХХ)
Відповідно до п. 32-1 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, на час воєнного стану запроваджується наступна норма:
Тимчасово, протягом дії правового режиму воєнного або надзвичайного стану, не вважаються використаними платником податку в неоподатковуваних ПДВ операціях або операціях, що не є господарською діяльністю платника податку, товари:
— придбані в оподатковуваних ПДВ операціях, знищені (втрачені) внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного або надзвичайного стану.
Документальне оформлення:
Інвентаризація: проведення інвентаризації для фіксації факту втрати або знищення товарів.
Акт пошкодження майна: звернення до органів Державної служби України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) для складання акта про пошкодження або знищення майна із зазначенням причин.
Інші підтвердження: довідки від поліції, довідки місцевих органів влади, фото-, відеофіксація.
Сертифікат Торгово-промислової палати України (ТПП): отримання сертифіката від ТПП, який підтверджує факт настання обставин непереборної сили (форс-мажору). Необхідність такого сертифіката податківці визначили у листі:
https://sumy.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/print-802472.html
Отже довідка поліції та МНС це вагомий, але не єдиний документ, який підтвердить пошкодження чи знищення через обстріли активів. Потрібно ще провести інвентаризацію, оформити первинні документи (інвентаризаційні описи, звіряльні описи, протоколи, акти на списання), отримати акт обстеження об’єкта, складений згідно з п. 81 Порядку № 473, та/або звіт з технічного обстеження, складений на підставі п. 9 Порядку № 473. Окрім того, доцільно отримати персональний сертифікат про форс-мажор від торгово-промислової палати чи її регіонального представництва
Проведення:
Запаси списуються проведеннями: Дт 977 Кт 20, 22, 26, 28 —на вартість втрачених запасів. Інструкція № 291 також вимагає обліковувати суми невідшкодованих нестач і втрат від псування цінностей за балансом на рахунку 072 до встановлення винних осіб.
При оформленні договору на зберігання зазнають вартість товару, позаяк згідно ст. 951 ЦКУ у разі втрати (нестачі) переданої на зберігання речі можливо відшкодування зберігачем поклажодавцеві збитків – у розмірі вартості цієї речі. Тому на практиці у договорі зберігання та в документі на передачу товару на зберігання сторони, зазвичай, зазначають як кількість, так і вартість переданого товару. Зокрема, з метою можливого відшкодування втраченого або пошкодженого товару. Отже Вам потрібно проаналізувати, що у вас зазначено в договорі, чи є форс-мажорні обставити.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Можливість зарахування сплачених податків після подання декларації
Перерахунок ЄСВ при поновленні довідки працівника-інваліда: що робити
Як правильно оформити наказ про відпустку по вагітності
Спрощений режим трудових відносин: оформлення договору та посилання на КЗпП
Потрібно зафіксувати спрощений режим регулювання трудових відносин між ФОП роботодавцем та …
Виплата лікарняних під час бронювання: важливі нюанси для підприємства
Розрахунок ЄСВ для працівника за сумісництвом з окладом 8000 гривень
Добрий день!Підприємство - ТОВ, приймає на роботу …
Включення працівника у графік відпусток під час військового стану
Види відпусток для найманих працівників ФОП та оформлення
Алгоритм відображення зарплати померлого працівника у звітності
Помилка в розрахунках лікарняного: як донарахувати недоплату
При перевідки річних розрахунків, була виявлена помилка в розрахунку суми …
Обов'язкові документи та нюанси штатного розпису і фонду зарплати
Проконсультуйте, будь ласка, який є обов'язковий документ в якому зазначається …

