Продаж акумуляторів фізичній особі та їх амортизація: можливості
Продаж використаних акумуляторів фізичній особі заборонено, так як вони класифікуються як небезпечні відходи.
Продаж використаних акумуляторів фізичній особі як вторсировини не допускається, так як акумулятори класифікуються як небезпечні відходи (наприклад, є свинець або його сполуки, а це канцероген.), оскільки відповідно до ст. 27 Закону України «Про управління відходами» № 2320-IX https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2320-20#n366 такі відходи дозволено передавати виключно суб’єктам господарювання, які мають ліцензію на управління небезпечними відходами та дозвіл на їх оброблення
Фізична особа, навіть якщо це директор підприємства, не має права приймати такі відходи, оскільки не є ліцензованим суб’єктом.
Акумулятори, придбані для потреб автотранспорту підприємства, не вважаються окремими об’єктами основних засобів, оскільки не здатні виконувати функції без взаємодії з автомобілем.
За умови, що вартість акумулятора не перевищує вартісну межу, встановлену в обліковій політиці підприємства (наприклад, 20 000 грн), він обліковується у складі малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА) на субрахунку 112 "Інші МНМА".
Введення в експлуатацію та амортизація. Акумулятори вводяться в експлуатацію на підставі відповідного акта внутрішнього використання. Амортизація нараховується одним з таких способів: у розмірі 100% у першому місяці використання; або 50% у місяці введення в експлуатацію та 50% у місяці списання (залежно від облікової політики).
Щодо обов’язку подання декларації з екологічного податку у разі поводження з відпрацьованими акумуляторами
Якщо відходи (зокрема акумулятори) визнані вторинною сировиною у встановленому порядку - обов’язок подавати декларацію з екологічного податку не виникає. Це відповідає положенням п.п. 242.1.3 ст. 242 Податкового кодексу України, згідно з якими об’єктом оподаткування не є відходи, обліковані як вторинна сировина та розміщені на власній території.
У разі, якщо списаний акумулятор у день списання одразу передано на утилізацію (підприємству, що має ліцензію на поводження з небезпечними відходами), - обов’язок сплачувати екологічний податок також не виникає.
Водночас, якщо після списання акумулятор тимчасово зберігається на підприємстві, і при цьому не взятий на облік як вторинна сировина, - це розцінюється як тимчасове розміщення відходів. У такому випадку виникає необхідність подати декларацію з екологічного податку.
Декларація подається вперше за той календарний квартал, у якому відбулося таке тимчасове розміщення небезпечних відходів (акумулятори, шини, люмінесцентні лампи тощо).
Це стосується всіх випадків, незалежно від того, чи має підприємство дозвіл на розміщення відходів.
Консультація ДПС у ЗІР за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42144
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Зарахування інваліда до нормативу: зарплата та лікарняні питання
Помилка у повідомленні про прийняття працівника: що робити
Як правильно заповнити книгу доходів для ФОП на Etsy
Заповнення додатку 4 ДФ при безкоштовній передачі товарів дітям
Довіреність для отримання товару: правила та нюанси взаємодії
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Штраф за порушення реєстрації ПН: відповідальність постачальника чи покупця
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Податкові наслідки для ФОП при помилці в чекових кодах
Дякую…
Є відповідь АІ
Визначення дати закінчення відпустки по догляду за дитиною
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Ризики продажу пива без ліцензії для ФОП: наслідки та поради
Дякую…
Уточнення звітності при переведенні бухгалтера на нову посаду
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Компенсація витрат на авіаквитки при відрядженні: нюанси та питання
Ліквідація ФОП 3 групи: потрібен додаток 1 у декларації
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Як врахувати період для лікарняного в умовах суду
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом

