Облік витрат на утримання орендованого миючого комплексу у червні
Головним питанням при проведенні ремонту завжди є визначення виду ремонту : поточний чи капітальний.
Це особливо важливо для орендованих ОЗ. Адже, згідно зі ст. 776 ЦКУ, поточний ремонт речі, переданої в найм (оренду) провадиться орендарем за його рахунок, якщо інше не встановлене договором або законом. Поліпшення орендованого майна проводиться лише за згодою орендодавця. Отже, орендар повинен вірно класифікувати проведені роботи, оскільки витрати на поточний ремонт є витратами періоду і на це звертають увагу податківці. Отже, поточні ремонти спрямовані на підтримання, забезпечення або відновлення працездатності об’єкта основних засобів. Під час таких ремонтів, які проводяться з певною періодичністю, відбувається заміна та/або відновлення окремих частин основного засобу.
Капітальні ремонти відрізняються від поточних тим, що під час капремонту відбувається повне або майже повне відновлення ресурсів і характеристик об’єкта, аж до заміни основної частини об’єкта .Варто пам’ятати, що витрати на капремонт можуть (п.14, п.15 ПСБО 7 «Основні засоби» п. 30 Методрекомендацій № 561 (Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів):- включатись до складу поточних витрат підприємства – якщо ремонт спрямований на підтримку об’єкта в робочому стані й отримання первісно запланованої економічної вигоди від його використання; такий капремонт відображають в бухобліку так, як і витрати на поточний ремонт;- або збільшувати первісну вартість ремонтованого об’єкта – якщо ремонт в майбутньому призведе до збільшення економічної вигоди від використання об’єкта; такий капремонт прирівнюється до поліпшень і відображається в бухобліку як поліпшення.
Отже, за загальними правилами рішення приймається керівником підприємства з урахуванням результатів аналізу існуючої ситуації та суттєвості таких витрат. За загальними правилами рішення керівника оформляється наказом по підприємству. Бухгалтер самостійно не класифікує роботи і не приймає рішення, які це витрати. Бажано мати комісію на підприємстві, яка б оглянула об’єкт, підготувала дефектний акт або відомість дефектів, де описала пошкодження, роботи, які необхідно провести і пропонувала класифікувати роботи як поточний, капітальний ремонт чи поліпшення. Цей документ може скласти і комісія по підприємству, на підставі якого робиться висновок, що миючий комплекс потребує проведення поточного чи капітального ремонту. Це документальне підтвердження, що витрати на ремонт пов'язані з господарською діяльністю підприємства Після проведення ремонту комісією складається акт на виконані роботі, затверджується керівником. Та акт на списанні матеріалів. Можна в одному.
Якщо ви класифікували це ремонт, як поточний ремонт: Дт 949 Кт 209 - списали матеріали на ремонт Дт 949 Кт 661,651 - нарахували зарплату працівникам за час, який вони витратили на ремонт.
Якщо класифікуєте, як капітальні інвестиції то будуть такі проведення Дт 15 Кт 20,13,66,65,68 Потім створення об’єкт «поліпшення» Дт 117 Кт 15. І амортизуєте протягом користування. Якщо витрати не відшкодовуються то після закінчення договору оренди: Списано суму знову нарахованого на поліпшення Дт 132 Кт 117 Списано залишкову вартість поліпшення Дт 976 Кт 117
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Бухгалтерські проводки для благодійного ремонту складу після війни
Запит щодо наказу та заяви на благодійну допомогу 4240
Виплата лікарняних у січні: наслідки та можливі порушення
Ситуація з лікарняними: терміни, заборгованість та фінансовий баланс
29.12.25 буде видано наказ про призначення виплати лікарняних …
Збільшення окладу: як правильно врахувати нову мінімалку
Роз’яснення щодо документації для кур'єрських доставок Нової пошти
Перехід на загальну систему: оформлення договорів та документів
Помилка у заповненні уточненої декларації з податку на прибуток
Звільнення з основної роботи: чи потрібно повідомляти про сумісництво
Виправлення помилок у декларації ФОП перед закриттям діяльності
Чи може стартап перейти на податок на виведений капітал
Право на соціальну відпустку при звільненні: важливі нюанси та документи
Розрахунок ЄСВ для працівника за сумісництвом: нові нюанси
Розрахунок середньої: врахування премій та обмеження суми
Правильне заповнення ПДВ для послуг культурно-масових заходів
Оподаткування комісій за овердрафт для резидентів Дія Сіті
Перехід ФОП на ПДВ: виписка податкових накладних у 2026 році
Оподаткування орендної плати в резидентів Дія сіті: нюанси
Обов'язкові процедури річного перерахунку ПДФО, ВЗ та ЄСВ
Підкажіть, будь ласка, які процедури в кінці року є обов'язковими …

