Зміни в квотах для інвалідів при низькій зарплаті
Нові правила щодо нормативу будуть застосовуватись з 1 січня 2026 року. Відповідно до змін, внесених Законом № 4219, які набувають чинності з 2026 року, для роботодавців буде встановлений такий норматив працевлаштування осіб з інвалідністю (ст. 18-2 Закону 875):
від 8 до 25 працівників за квартал – одне робоче місце для особи з інвалідністю.
понад 25 працівників за квартал – 4% середньооблікової чисельності штатних працівників за квартал.
для закладів охорони здоров’я, реабілітаційних центрів, організацій, що займаються навчанням чи доглядом за особами з інвалідністю - 2%.
При чому норматив визначають не за рік, як зараз, а за квартал.
Розрахунок нормативу як і зараз буде визначатися виходячи із середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу. До цього показника включають тільки працівників, з якими укладено трудовий договір за основним місцем роботи. Внутрішніх сумісників, які працюють на підприємстві за основним місцем роботи, враховують як 1 особу, а зовнішніх сумісників не включають до розрахунку СКШП. Також до показника не включають декретниць. Так, відповідно до п. 3.2.2 Інструкції 286 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1442-05#Text не включають до СКШП працівників, які перебувають у відпустках у зв’язку з вагітністю та пологами; для догляду за дитиною до досягнення нею віку, передбаченого законодавством або колективним договором, уключаючи тих, які усиновили новонароджену дитину безпосередньо з пологового будинку. Крім того, при здійсненні розрахунку нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю до середньооблікової кількості осіб штатного облікового складу не включаються штатні одиниці, що відносяться до робіт, професій з важкими, шкідливими чи небезпечними умовами праці, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України.
Проте головна умова включення до нормативу працівника з інвалідністю - його нарахована зарплата має бути не нижче мінімальної. Тобто якщо зараз розмір нарахованої зарпалти для включення до нормвативу значення немає, і працівник з інвалідністю може бути прийнятий на умовах неповного робочого часу за основним місцем роботи, він включається до квоти 4% як ціла одиниця. З 2026 року, якщо працівнику з інвалідністю встановити неповний робочий час, то його нарахована зарплата за місяць все рівно має бути не менше мінімальної. Наприкоад якщо працінвику встановлено зайнятість 0,5 штатної одиниці і за місяць його зарплата має скласти 8000 грн, то повний оклад такого працівника має бути 16000 грн (16000 х 0,5 = 8000 грн).
Якщо роботодавець в 2026 році не виконує норматив, він має сплатити цільовий внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю. Розмір внеску рахуватимуть як добуток таких показників:
40% середньомісячної заробітної плати (винагороди) у відповідному календарному кварталі, розрахованої на одного працівника;
кількість місяців у кварталі;
різниця між встановленим нормативом і середньообліковою кількістю штатних працівників – осіб з інвалідністю (тобто виконаним нормативом) за квартал, з урахуванням вимог, визначених щодо розміру оплати праці.
Розмір внеску розраховується з показників кварталу, за який він сплачується. При чому для цілей розрахунку внеску середньомісячна заробітна плата (винагорода) обчислюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. На сьогодні такого порядку ще не затверджено, є тільки проект постанови
Раді допомогти, звертайтесь ще!
🎉 Вітаємо з Днем бухгалтера та аудитора!
Даруємо шалені знижки та сюрпризи — лише раз на рік, саме зараз!
Дізнатись більшеВідповідь АІ схвалено експертом
Уточнення щодо подання звіту 4ДФ та недостачі копійок
Перегляд термінів амортизації медобладнання: документи та податкові наслідки
Перехід на ПДВ для юрособи з єдиного податку у 2027 році
Заповнення звіту по інвалідам: нюанси щодо розділів 1 та 2
Облік витрат на корпоративну карту: звіт, ПДВ та курс
1) Чи має бути авансовий звіт? 2) Є лише інвойс на оплату, акту…
Оформлення операцій з корпоративною картою та виплатою зарплати
Питання щодо заповнення звіту про працевлаштування інвалідів
Проблеми з податковою: документи для заблокованої накладної від ФОП
ЮО на з/с платники ПДВ, Ми купили товар у ФОП і продали ЮО, на що була складена податкова накладна, яку було заблоковано . Подали пояснення і податкова запросила додаткові документи , що не стосуються данної реалізації, а придбання у ФОП. Написали, що ФОП не…
Коли нараховувати лікарняні за перші 5 днів
Облік доходу ФОП при недоплаті за експортний товар
Як ТОВ закрити суму внеску після повернення орендодавцю
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Перерахування лікарняних на рахунок родича при блокуванні рахунків
Помилка у датах: як уникнути штрафів за ПДВ
Використання пального для генератора: облік та вимоги бухгалтерії
Відповідь АІ схвалено експертом
Податкова накладна: можливість реєстрації після терміну та наслідки
Відповідь АІ схвалено експертом
Амортизація основного засобу при його продажу в жовтні
Податкові та митні наслідки включення роялті у контракті
Порядок відображення в декларації внесення майна в капітал фірми
Як відобразити звільнені від ПДВ обсяги в декларації
Відповідь АІ схвалено експертом
Розрахунок оплати за навчальні збори та донацію працівника
Розрахунковий період липень-серпень 2026.
Цей працівник був прийнятий на роботу 11.08.2026.
У серпні 2026 він відпрацював 15…

