Оприбуткування імпортованого товару: дати та валютні курси
Підприємство імпортує товар. У ВМД зазначено дата початку оформлення 3 липня та кінець 4 липня. Умова поставки FCA , країна нерезидента. Про перехід права власності, в договорі не вказано.
1) Якою датою оприбутковувати товар;
2) Якщо курс у ВМД взятий датою 3 липня , а товар ми наприклад оприбутковуємо 4 липня, то чи не потрібно відобразити в обліку різницю між курсом валюти.
Дякую.
Згідно з умовами FCA (Free Carrier – Франко перевізник) відповідальність знімається з вантажовідправника у той момент, коли він передає товар перевізнику, найнятому покупцем. Подальші ризики за транспортування вантажу покупець несе самостійно.
При цьому всі експортні формальності і мита повинен здійснити і оплатити продавець, а витрати на доставку та митне оформлення для імпорту залишається на покупцеві.
Перехід ризиків і права власності
Ризики за товар переходять від продавця до покупця після розміщення вантажу в транспорті, що належить перевізнику, або після передачі товару на місце завантаження на транспорт перевізника.
На нашу думку, покупець має відобразити в балансі імпортні товари в разі виконання умов договору, який може передбачати:
- умови поставки по ІНКОТЕРМС
- умови переходу права власності
- додаткові умови, які сторони узгодили в договорі.
ЦКУ в ст. 334 визначає наступне (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n1806):
"1. Право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором або законом.
2. Переданням майна вважається вручення його набувачеві або перевізникові, організації зв'язку тощо для відправлення, пересилання набувачеві майна, відчуженого без зобов'язання доставки.
До передання майна прирівнюється вручення коносамента або іншого товарно-розпорядчого документа на майно..."
Покупець може відобразити в балансі імпортні товари в разі виконання двох умов, а саме – якщо до нього перейшли
– і право власності на товари,
– і пов'язані з ними ризики (тобто за останньою із зазначених подій).
При чому фізично товари, що відповідають наведеним критеріям, можуть ще не надійти на підприємство. Тоді вони будуть товарами в дорозі.
Лист МФУ від 18.11.2016 р. № 31-11410-07-27/32754:
"...Згідно з ПБО-9 та п. 2.1 Методичних рекомендацій запаси визнаються активом, якщо: підприємству перейшли ризики й вигоди, пов’язані з правом власності або з правом повного господарського відання (оперативного управління) на придбані (отримані) запаси; підприємство здійснює управління та контроль за запасами; існує імовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди, пов’язані з їх використанням; вартість запасів може бути достовірно визначена.
Придбані (отримані) або вироблені запаси зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю.
Первісною вартістю запасів, що придбані за плату, є собівартість запасів, яка складається з фактичних витрат, передбачених п. 9 ПБО-9.
Відповідно до п. 2.5 Методичних рекомендацій запаси, придбані за іноземну валюту, оцінюються у валюті звітності із застосуванням валютного курсу на дату здійснення операцій (дата визнання активів).
Таким чином, датою здійснення операції для зарахування підприємством активів (товарів) на баланс є дата, на яку підприємству переходять усі ризики й вигоди, пов’язані з правом власності на придбані активи (товари)."
Отже, товар може бути прийнятий на рах. 28, якщо за умовами поставки (правила ІНКОТЕРМС) до покупця перейшли ризики (по FCA - це дата передання перевізнику, найнятому покупцем) та право власності на товар (за умовами договру) - тобто за найпізнішою датою по цим двом умовам.
Якщо така передача відулася за кордоном, то дата початку чи заершення митного контролю для Вас не має значення, скоріш за все дата оприбуткування - це дата складення CMR, по якій найнятий Вами перевізник прийняв товар у постачальника в певному місці, визначеному умовами FCA (вказані в МД в гр. 20).
Додатково рекомендуємо отримати роз`яснення МФУ та ІПК
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Зарахування інваліда до нормативу: зарплата та лікарняні питання
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування зарплати інвалідам: норми, відпустки та облікові питання
Нові додатки для ФОП 3 групи: що потрібно знати
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Ризики відсутності ТТН при продажу товару фізичним особам
Ми юридична особа продаємо товар, виписуємо видаткову накладну : клієнти фопи і фізичні особи десь 10 % , інші клієнти юридичні особи 90 %. Умовно 100 реалізацій в місяць. 97 покупців приізжають і забирають товар самі . Але не просять ттн . Питання, які…
Помилка у повідомленні про прийняття працівника: що робити
Звітність при безоплатному договорі з директором: чи потрібна
Винагорода не нараховувалась і не виплачувалась.
Чи потрібно подавати Об'єднану звітність (інших працівників немає)…
Повернення товару: чи обов'язковий чек на повернення
Чи обов'язково треба робити чек на повернення?
Можна поміняти товар і просто повернути різницю покупцю бо другий товар дешевше першого…
Відповідь АІ схвалено експертом
Правильне оформлення продажу сигарет у РРО для ФОП
Розрахунок премії та відрядження: нюанси обліку робочих днів
Як правильно заповнити книгу доходів для ФОП на Etsy
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи може директор працювати за сумісництвом під час відпустки
Є відповідь АІ
Розшифровка формули округлення середнього значення в таблиці
Заповнення додатку 4 ДФ при безкоштовній передачі товарів дітям
Довіреність для отримання товару: правила та нюанси взаємодії
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи загрожує втрата статусу через затримку сплати податків
Рекомендації щодо нарахування відпускних для постраждалих від ЧАЕС
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено експертом
Звільнення працівників з різними підставами: законні нюанси наказу
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом


