Списання необоротних активів: нарахування ПДВ з нульовою вартістю
Якщо такі ОЗ списуються у зв'язку із неможливістю їх подальшого використання, то ПДВ нараховувтаи не потрібно.
Так, за загальним правилом відповідно до п. 189.9 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4564 ліквідація основних засобів за самостійним рішенням платника податку для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.
Але в цього правила є виняток, установлений абзацом другим п. 189.9 ПКУ. Так, не вважаються операцією із постачання випадки, коли платник ПДВ подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розбирання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, унаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.
Як випливає з наведеної вище норми, щоб списання ОЗ не підпадало під обкладення ПДВ, платнику слід мати документальне підтвердження, що ця операція є вимушеною. Порядок документального підтвердження випадків, коли ОЗ не можуть використовуватися за своїм первісним призначенням, викладено в Узагальнюючій консультації, затвердженій наказом Мінфіну від 03.08.18 р. № 673 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0673201-18#n34.
Зокрема, Мінфін роз’яснив, які документи підтверджують вимушеність ліквідації для кожного з випадків, наведених в абзаці другому п. 189.9 ПК. Як зазначено в УПК № 673, платникові ПДВ для визначення непридатності об’єктів ОЗ слід керуватися нормами п. 41–43 Методрекомендацій № 561 https://zakononline.com.ua/documents/show/47633___736808 .
Тобто за наказом керівника підприємства треба створити комісію, яка і підготує відповідний висновок про непридатність об’єкта ОЗ і недоцільність його ремонту. Документом, що підтверджує вимушеність ліквідації та є підставою для ненарахування ПДВ, є акт типової форми № ОЗ-3. Також платник може скласти акт на списання ОЗ у довільній формі, який повинен містити обов’язкові для первинного документа реквізити. Можна скористатися формою за посиланням: Акт списання основних засобів (у довільній формі).
Згідно з УПК № 673 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0673201-18#n34, оскільки нормами ПК не визначено порядок подання документів, які підтверджують факт непридатності об’єкта ОЗ, платник ПДВ може подати такі документи:
- або за власною ініціативою (наприклад, разом із декларацією за період, у якому списувався об’єкт ОЗ);
- або після запиту від органу ДПС.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

