Правомірність вимог покупця щодо ПДВ та податкових накладних
На нашу думку, ситуація неоднозачна:
1) позиція ДПСУ щодо зміни номенклатури товару після авансу
ДПСУ (101.15, https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=38041):
"На яку дату складається розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, складеної на дату отримання попередньої оплати, у разі зміни номенклатури товарів/послуг?
Відповідь:
Розрахунок коригування складається на дату постачання товарів/послуг."
Тобто, якщо договором не передбачено, що аванс строго 50% за товар 1 чи товар 2, а сказано, просто сплачується 50% за договором в цілому, то коли після авансу на 50% за товари/послуги відвантажується весь товар 1, то в ПН на аванс може бути замінена номенклатура на товар 1 на 100 %.
2) позиція ДПСУ щодо окремого "закриття" позицій в ПН на аванс коли після авансу відбувається повна поставка товару чи послуги по одній з номенклатур
ІПК ДПСУ від 22.05.2024 р. N 2868/ІПК/99-00-21-03-02 ІПК
"...Як зазначено у зверненні, Товариством (постачальником) укладено договір на постачання двох видів товарів (Товар-1 та Товар-2) на умовах часткової попередньої оплати з подальшим почерговим постачанням таких товарів.
Товариством було отримано від покупця попередню оплату у розмірі 50 відсотків за Товар-1 та Товар-2. Надалі було здійснено відвантаження Товару-1 на суму, яка відповідає сумі отриманої попередньої оплати.
Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання, який документ має бути складений на дату відвантаження Товару-1: податкова накладна виходячи з різниці між кількістю/вартістю відвантаженого Товару-1 та його кількістю/вартістю, зазначеною у податковій накладній, складеній на дату попередньої оплати, чи розрахунок коригування до податкової накладної, складеної на дату попередньої оплати?
...Оскільки в розглянутій ситуації умовами договору передбачено здійснення попередньої оплати у розмірі 50 відсотків за кожну номенклатуру товарів, і на дату попередньої оплати постачальником складено податкову накладну на 50 відсотків кількості/вартості Товару-1 та Товару-2, та надалі здійснюється відвантаження Товару-1 без внесення змін до умов договору, то на дату такого відвантаження Товару-1 постачальник повинен скласти податкову накладну за операцією з постачання Товару-1 виходячи з кількості/вартості такого Товару-1, за яку не було сплачено попередню оплату (тобто 50 відсотків).
В подальшому на дату відвантаження Товару-2 необхідно також скласти податкову накладну виходячи із суми перевищення фактично відвантаженого Товару-2 над сумою попередньої оплати, сплаченої за такий Товар-2 та відображеної у податковій накладній, що була складена на дату такої попередньої оплати.
Отже, тут вже ДПСУ вказує, що якщо аванс чітко сплачений по товару 1 та товару 2, то при відвантаженні в подальшому повної кількості одного з товарів (хоч і в межах загальної суми авансу по всім товарам) продавець має скласти ПН на суму відвантаження товару, що не покрита авансом саме по товару 1.
За таких обставин - рекомендуємо отримати ІПК
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

