Перехід ФОП на ТОВ: облік основних засобів з ПДВ
Якщо ТОВ зареєстровано, то ФОП вже може перевести об’єкти ОЗ на ТОВ.
При цьому це буде звичайне постачання, яке підпадає під п.п.14.1.191 ПКУ ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n256 ).
Тому виникає об’єкт оподаткування згідно з п.п.185.1 «а» ПКУ ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4483 ).
При цьому згідно з п.188.1 ПКУ ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4551 ), «база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни)…».
Тобто для ФОП на ЗСО , оскільки передбачено ведення обліку об’єктів ОЗ (п.177.4 ПКУ, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4292 ) база оподаткування не повинна бути менше залишкової вартості об’єкту ОЗ на 01/е число місяцю, в якому буде продаж (передача) такого об’єкту.
За такими операціями у ФОП формуються зобов’язання з ПДВ, у ТОВ – податковий кредит.
Якщо ж ТОВ ще не створено, але підійшов строк ліквідації ФОП – доведеться згідно з п.184.7 ПКУ ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4447 ) зазначати умовний продаж та нараховувати ПДВ. .
Є відповідне роз’яснення податківців щодо заповнення ПН з типом причини 10:
«згідно з п. 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 (далі – Порядок № 1307) при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пп. 10 – 15 Порядку № 1307, у верхній лівій частині таких накладних у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та, зокрема, у разі складання податкової накладної з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов’язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях, у межах господарської діяльності зазначається тип причини «10».
Пунктом 11 Порядку № 1307 визначено, зокрема що у разі складання податкової накладної за операціями з визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов’язань за товарами/послугами, необоротними активами, за якими не були нараховані податкові зобов’язання відповідно до п. 198.5 ст. 198 та п. 199.1 ст. 199 Кодексу (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 01 липня 2015 року, – у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту) та які не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у графі «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (П.І.Б.), у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний індивідуальний податковий номер «600000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.
Розділ Б податкової накладної заповнюється в такому порядку:
в графі 2 «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» – зазначаються дати складання та порядкові номери податкових накладних, на підставі яких формувався податковий кредит;
в графі 4 «Умовне позначення українське» – вказується «грн»;
в графі 10 «Обсяги постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ» – вказується вартість (частина вартості) товару/послуги, необоротного активу, на яку нараховується податок, згідно з основною ставкою податку та ставками податку 7 і 14 відс., які застосовуються при нарахуванні податкових зобов’язань;
у графі 11 зазначається сума ПДВ.
Графи 3.1, 3.2, 3.3, 5 – 9, …в такому випадку не заповнюються» (роз’яснення ГУ ДПС у Одеській області «Порядок заповнення податкової накладної при анулюванні реєстрації платника ПДВ за товарами/послугами, необоротними активами, які не були використані в оподатковуваних операціях» опубліковано 20.04.21 р., посилання на повний текст: https://od.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/464244.html ).
Для ТОВ же потрібно відобразити внесення таких об’єктів ОЗ як формування статутного капіталу.
Основні бухгалтерські записи при цьому: Дт152 – Кт46 та Дт10 – Кт152.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

