Як індексувати зарплату зовнішньому суміснику на 0,5 ставки
Зарплата сумісників також підлягає індексації, але з урахуванням певних правил. Так, відповідно до п. 7 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМУ від 17.07.2003 №1078 особі, яка працює за сумісництвом, видається на її вимогу довідка з основного місця роботи про розмір доходу, що підлягає індексації, та проіндексованого доходу. На підставі цієї довідки провадиться індексація доходів від роботи за сумісництвом у межах суми, що не перевищує прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, з урахуванням отриманої заробітної плати за основним місцем роботи.
Тобто якщо сумісник працює за основним місцем роботи на повну зайнятість, то індексація буде нарахована тільки за основним місцем роботи. Якщо ж за основним місцем роботи працівник працює із неповним робочим часом, то за сумісництвом може бути проіндексована зарплата. Але враховуйте що «базовий» місяць за кожним місцем роботи (посадою) визначається окремо. Тому коефіцієнти індексації можуть бути різним. А саму суму індексації визначають з урахуванням зайнятості / відпрацьованого часу. Наприклад, якщо базовий місяць за основним місцем роботи на сумісництвом липень 2024, то сума повної індексації у грудні 2024 = 118,09. За основним місцем роботи та сумісництвом буде нараховано по 118,09 х 0,5 =59,05 грн.
При цьому, відповідно до Порядку 1078 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1078-2003-%D0%BF Особі, яка працює за сумісництвом, видається на її вимогу довідка з основного місця роботи про розмір доходу, що підлягає індексації, та проіндексованого доходу. На підставі цієї довідки провадиться індексація доходів від роботи за сумісництвом у межах суми, що не перевищує прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, з урахуванням отриманої заробітної плати за основним місцем роботи.
Отже, для того, щоб суміснику нараховувалась індексація, повинні виконуватись умови:
- по посаді за сумісництвом у конкретному місяці повинна виникати індексація,
- за основним місцем роботи місячна норма робочого часу відпрацьована не повністю,
- працівник повинен надати довідку з основного місця роботи про суму нарахованої там індексації.
Рекомендуємо користуватися нашим калькулятором
https://7eminar.ua/calculators/salary-indexation
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Уточнення звітності при переведенні бухгалтера на нову посаду
Ліквідація ФОП 3 групи: потрібен додаток 1 у декларації
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Як врахувати період для лікарняного в умовах суду
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій бухгалтера при передачі станка фірмі
Подвійне оподаткування ПДВ: ризики та наслідки для підприємства
Пенсія по інвалідності та пільги зі сплати ЄСВ для ФОП
Вибір КВЕД для податкової накладної при ремонті приміщення
Об'єднаний звіт для ФОП з найманим працівником у вересні
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Налаштування 20-ОПП для орендованих приміщень та майданчика
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
Включення премії та максимального ЄСВ у декретний лікарняний
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…
Питання щодо вихідних та оплати праці працівників ФОП
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування ПДВ при безкоштовному розповсюдженні товарів: дати важливі
Відповідь АІ схвалено експертом
Вплив закінчення оренди на неамортизовані витрати підприємства
Є відповідь АІ
Формування податкової накладної при оплаті від іншого ФОП
Навчання керівника з військового обліку: чи є нові нюанси
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Питання реєстрації ПДВ та обов'язків платника у жовтні
02.10.26 р. ТОВ подало заяву на добровільну реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р., ліміт в 1 млн грн не перевищено. 05.10.26р. в електронному кабінеті є дані про реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р. Є вірогідність, що до кінця місяця ТОВ перевищить ліміт в 1 млн…

