Ситуація з лікарняним: розрахунок, компенсація та податкові наслідки
Розглянемо Ваші питання:
1. Потрібно оплатити такий лікарняний. Згідно ст. 24 Закону №1105 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1105-14#n1388 Страхові виплати, передбачені цим Законом, здійснюються у разі, якщо звернення за їх призначенням надійшло не пізніше шести календарних місяців з дня відновлення працездатності, закінчення відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, з дня смерті застрахованої особи або члена її сім’ї.
Згідно листа ПФУ від 23.05.2025 №2800-030401-8/34052 Наразі лікарняні листи можуть оформлюватися як в е-формі, так й в паперовій в окремих випадках. Про це – далі.
Згідно п. ч.2 ст. 15 Допомога по тимчасовій непрацездатності у випадках, зазначених у пунктах 1 і 7 частини першої цієї статті, виплачується уповноваженим органом управління застрахованим особам з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності або до встановлення інвалідності (встановлення іншої групи, підтвердження раніше встановленої групи інвалідності) відповідно до законодавства, незалежно від звільнення, припинення підприємницької або іншої діяльності
застрахованої особи в період втрати працездатності, у порядку та розмірах, встановлених законодавством.
Радимо зафіксувати дату отримання такого паперового лікарняного, так як він наданий з запізненням.
2. На момент нарахування лікарняних підприємство – колишній роботодавець і фізособа також колишній працівник і вони вже не перебуватимуть у трудових відносинах. Тобто роботодавець вже не несе обов'язку страхувальника, тому ЄСВ на такий лікарняний не буде нараховуватись. Відповідно в Додатку 1 роботодавець такий лікарняний не буде відображати. Проте ПДФО та військовий збір потрібно утримати, Податковий кодекс (ПКУ) тут не містить жодних обмежень чи послаблень. У звичайній ситуації ПКУ для цілей оподаткування лікарняний прирівнюється до зарплати і якщо це стосується працівника підприємства, такі лікарняні показуємо в Додатку 4ДФ з ознакою доходу «101». Але в ситуації із лікарняними, які нараховані вже звільненому працівнику, тобто особі, яка на момент їх нарахування вже не перебуває з підприємством у трудових відносинах, до загального оподатковуваного доходу такі суми включають у складі інших оподатковуваних доходів, тобто утримується з лікарняних ПДФО за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 5% і також у Додатку 4ДФ такі виплати ми відображаємо з ознакою доходу «127».
3.Так як дати лікарняного з 01.04.2025 по 08.04.2025 то керуємось п.26 Порядку 1266 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1266-2001-%D0%BF#Text Якщо застрахована особа перебувала у трудових відносинах менше 12 календарних місяців за останнім основним місцем роботи, розрахунковий період визначається за фактично відпрацьовані календарні місяці (з першого до першого числа). Тобто розрахунковий період березень 2025.
Корисною буде наша брошура
Детальніше в нашій статті
https://7eminar.ua/news/225-likarnyanii-pislya-zvilnennya-oplata-ta-opodatkuvannya
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання


