Виправлення помилок в бухгалтерії щодо оприбуткування лічильника
У нормативних документах з питань бухобліку у бюджетних установах немає норм, які зобов’язують обліковувати лічильники у складі основних засобів (МНМА).
Більше того, відповідно до п. 1 розд. ІІ НП(С)БОДС 121 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12.10.2010 № 1202 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1017-10#n47 , одиницею обліку основних засобів є об'єкт основних засобів, а саме:
закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього;
конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій;
відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс - певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно.
Крім того, відповідно до п. 11 розд. ІІІ Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб'єктів державного сектору, затвердженого наказом Мінфіну від 23.01.2015 № 11 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0011201-15#n102 , кожна окрема будівля є інвентарним об'єктом. До її складу входять усі потрібні для експлуатації і розміщення всередині неї комунікації, тобто: система опалення приміщення, включаючи котельну установку для опалення (якщо остання знаходиться в самому приміщенні), внутрішня мережа водогазопроводу і каналізації з усіма пристроями, внутрішня мережа силової та освітлювальної електропроводки з усією освітлювальною арматурою, внутрішні телефонні й сигналізаційні мережі та вентиляційні пристрої загальносанітарного значення, підйомники (ліфти).
Також врахуйте, що відповідно до Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженому наказом Мінфіну від 29.12.2015 № 1219 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0085-16#n125 , на субрахунку 1513 «Будівельні матеріали» обліковують обладнання для опалювальної, вентиляційної, санітарно-технічної систем (опалювальні котли, радіатори тощо), обладнання, яке потребує монтажу. У свою чергу, до обладнання, яке потребує монтажу, належить таке, що може бути введено в дію тільки після зібрання його частин і прикріплення до фундаменту або опор будівель і споруд, а також комплекти запасних частин до такого обладнання. При цьому до складу обладнання включають і контрольно-вимірювальну апаратуру або інші прилади, призначені для монтажу в складі встановленого обладнання.
Отже, робити виправлення в обліку та обліковувати лічильники як окремі об’єкти не потрібно. При зауваженнях контролюючих органів вкажіть на зазначені вимоги нормативно-правових документів.
Раді допомогти, звертайтесь ще!Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Де знайти списки ФОПів для перевірки у 2026 році
Врахування відпустки за свій рахунок при звільненні працівника
Штраф за відсутність медогляду: що потрібно знати роботодавцям
Компенсація за невикористану відпустку: правила та терміни виплати
Чи може працівник написати заяву на компенсацію невикористаної щорічної основної відпустки …
Влаштування на основне місце роботи та сумісництво одночасно можливе
Премія до свята: чи нараховується поверх мінімальної зарплати
Бронювання власників ТОВ: чи можливо забронювати обох
Облік щомісячних платежів ПДВ: витрати або податковий кредит
Чи потрібно нараховувати ПДВ при списанні кредиторської заборгованості
Оподаткування новорічних подарунків: ПДФО, ВЗ, ЄСВ та ПДВ
працівник отримав новорічний подарунок вартістю 1000 грн (в т.ч ПДВ)+ …
Оплата добових при закордонному відрядженні: нюанси та нормативка
Підготовка ФОП до обов’язкової реєстрації платником ПДВ у 2026 році
Нарахування ЄСВ на нецільову благодійну допомогу: обмеження та нюанси
Як ФОП правильно оформлює накази про робочий час
Вибір способу оплати в фіскальному чеку для Глово
ресторан співпрацює з сервісом доставки глово: клієнти оплачують за замовлення …
Коригування податкової накладної після скасування акта: що робити
Включення ПДВ в кредит при оплаті в неробочий день
Чи може ФОП на спрощеній системі надавати послуги нерезидентам
Оформлення стажування для працівника ФОП: поради та нюанси
ФОП 2 групи. Має торгівельне місце. Є термінал, пРРО. Планує …

