Заголовок тимчасово відсутній
На мій погляд, Ви можете списати товар з причиною - зіпсувався. Наслідки в обліку - витрати Д-т 947 К-т 281. Також нараховується ПДВ за п. 198.5 ПКУ через негоспвикористання - Д-т 949 К-т 641.
Причина «не користується попитом» також може бути достатньою, але має бути підтверджена:
комісією підприємства (висновки, аналіз обігу товару, листи/відмови покупців, аналітика);
актом списання;
внутрішнім наказом про таке рішення.
Щоб уникнути податкових ризиків, рекомендується наступний порядок дій:
1. Наказ керівника про створення комісії
для обстеження товару;
визначення причин непридатності до реалізації;
складання акту списання.
2. Комісія складає акт обстеження (вільна форма):
перелік товару, що не реалізується;
підстави для визнання нереалізованим (відсутність попиту, тривале зберігання, моральне старіння);
висновок про доцільність списання.
3. Акт списання товарно-матеріальних цінностей
зазначаються найменування, кількість, ціна, причина списання;
підписується членами комісії;
затверджується керівником.
4. Документи щодо подальшої утилізації або знищення (за потреби)
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Бронювання власників ТОВ: чи можливо забронювати обох
Облік щомісячних платежів ПДВ: витрати або податковий кредит
Чи потрібно нараховувати ПДВ при списанні кредиторської заборгованості
Оплата добових при закордонному відрядженні: нюанси та нормативка
Підготовка ФОП до обов’язкової реєстрації платником ПДВ у 2026 році
Як ФОП правильно оформлює накази про робочий час
Коригування податкової накладної після скасування акта: що робити
Включення ПДВ в кредит при оплаті в неробочий день
Чи може ФОП на спрощеній системі надавати послуги нерезидентам
Оформлення стажування для працівника ФОП: поради та нюанси
ФОП 2 групи. Має торгівельне місце. Є термінал, пРРО. Планує …

