Заголовок тимчасово відсутній
1. Що обов’язково має бути у наказі по підприємству?
Наказ на проведення ремонту ОЗ (господарським способом) має містити:
Підставу для ремонту — результати технічного огляду, заявки відповідального працівника або наказ керівника.
Перелік основних засобів, які підлягають ремонту (назва, інвентарний номер).
Спосіб проведення ремонту — господарський спосіб.
Призначення відповідального виконавця (начальника цеху, майстра, інженера тощо).
Створення комісії (якщо передбачено внутрішніми інструкціями або для класифікації типу ремонту).
Можливість придбання додаткових матеріалів у процесі ремонту (формулювання: "у разі потреби").
Затвердження строків початку та закінчення робіт (можна орієнтовно).
Визначення типу ремонту — поточний чи капітальний (можна окремим наказом або в цьому ж, залежно від політики підприємства).
Порядок оформлення завершення ремонту — підписання акту, відображення витрат.
2. Чи обов’язково складати кошторис?
Ні, кошторис не є обов’язковим документом згідно з НП(С)БО або ПКУ, якщо ремонт здійснюється господарським способом.
Однак, для внутрішнього контролю і обґрунтованості обліку витрат, рекомендується хоча б орієнтовний перелік витрат / матеріалів у вигляді:
попереднього розрахунку (вільної форми),
або таблиці додатком до наказу.
Якщо всі матеріали не закуплені — можна зазначити:
"У процесі ремонту допускається придбання додаткових матеріалів згідно з заявками відповідального виконавця, з подальшим оформленням витрат у складі витрат на ремонт."
3. Чи потрібно окремим наказом визначати, що це за ремонт — поточний чи капітальний?
Це можна оформити:
або окремим наказом,
або включити в текст основного наказу на ремонт,
або скласти окремий Акт технічного стану / дефектний акт, який підписує комісія.
Навіщо це потрібно:
Для визначення порядку обліку витрат:
Поточний ремонт — витрати визнаються у періоді.
Капітальний ремонт — можливе відображення в складі поліпшення, якщо збільшує очікувані вигоди (за П(С)БО 7), а отже — капіталізується.
4. Чи обов’язкова комісія?
Комысыя рекомендована:
для визначення характеру ремонту (поточний/капітальний);
для оформлення дефектного акту або акту огляду ОЗ;
для забезпечення належного контролю та зменшення податкових ризиків.
Комісія може складатися з:
головного інженера,
бухгалтера,
керівника підрозділу (або відповідального за ОЗ),
інженера/техніка.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Бронювання власників ТОВ: чи можливо забронювати обох
Облік щомісячних платежів ПДВ: витрати або податковий кредит
Чи потрібно нараховувати ПДВ при списанні кредиторської заборгованості
Коригування податкової накладної після скасування акта: що робити
Включення ПДВ в кредит при оплаті в неробочий день
Чи може ФОП на спрощеній системі надавати послуги нерезидентам
Документи для кадрів на ФОП: обов'язки та штрафи за недотримання
Співпраця з ФОП: реклама освітніх програм та комунікація
ПДВ на подарунки: податкові накладні та ПДФО для працівників
Перехід на загальну систему: ПДВ за січень і лютий
ПДВ: Чи можливе блокування нульового РК на неплатника
ПДВ при списанні товарів: що потрібно знати про процедуру
Укладання двомовного договору для ФОП з нерезидентом: нюанси
ФОП 3 група (5%) надає послуги компанії нерезиденту та має …
Чи може ФОП перевести кошти на рахунок Wise
Визначення днів для компенсації відпустки при звільненні працівника
Правила заповнення податкової накладної на реекспорт товарів
Частина імпортованого товару не розмитнилась через перевірку Держпродспоживслужби, деякий час знаходилась …

